MotoGP Jerez Spanien 2006

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Gustav O skrev:
Intressant! Får se hur det går - jag har ju ofta dissat Toseland en del. :tungan

Jag undrar om Barros har blivit tillfrågad och sagt nej eller om det är Honda som vill ge Toseland en chans?

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
Madhonda skrev:
Du skojar....eller vet du nåt som inte vi andra vet....!!! Har han dopat sig under vintern kanske...eller gått i psykoterapi. :va

.

Sandstream sammanfattade det ganska väl. Han var bra där förra året samt att jag tror att han har det som krävs för att vinna om det stämmer för han. Försvinner hjärnspökena som han verkar ha och lyckas klå rossi i ett race i början på säsongen tror jag han kan bli farlig i totalen också. Hoppas jag har rätt, är trött på att se rossi så överlägsen.

sandstream

Guest
#space skrev:
Iofs synd o missa Sete show efter racet :)
Skadeglädjen ska ju vara den enda sanna glädjen har jag hört :D

homerone skrev:
Hoppas jag har rätt, är trött på att se rossi så överlägsen.
Jag hoppas också att du har rätt!
Få saker skulle väl kunna få Rossi så förbannad som att komma efter Sete i ett race :D

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
sandstream skrev:
Skadeglädjen ska ju vara den enda sanna glädjen har jag hört :D

Ja det är väl bara att konstatera att Hollywood showen som sur Sete är kapabel till o kan sätta upp är ju ofta i klass med Talmachis (stavning!) klassiska omkörning av kallio förra året osv osv..O jag erkänner att jag låg o mös o garva gött i soffan när allt detta utspelade sig live rakt i ansiktet på folk o tro F-n att moto gp toppat i tex spanien med dessa mkt underbara o intressanta människorna:)

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Och hur kommer det gå för Vermeulen och Suzuki? Har han valt rätt? Kommer han imål?

Mitt tips:
1. Rossi
2. Melandri
3. Hayden
4. Pedrosa

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
#space skrev:
Marco o Capirex har nog otåligt väntat på premiären efter att satt gaffeln i Valentino rejält några gånger 2005.
De "satte gaffeln" i Rossi fyra gånger totalt medan Rossi satte gaffeln i dem tretton respektive fjorton gånger....
Rossi tar det om han inte slår sig sönder och samman.

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
homerone skrev:
Försvinner hjärnspökena som han verkar ha och lyckas klå rossi i ett race i början på säsongen tror jag han kan bli farlig i totalen också.

Jo, det är just dom spökena som han måste jaga bort för att han ska ha en chans. Han kör ju inte dåligt....men håller han "mentalt" DET är frågan..!?!?

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Mötte en del trailers i måndags på dom Spanska motorvägarna som var på väg ner till Jerez. Campatella, KTM, Repsol, aprilia och LCR var några team vi såg. Blev inte lite sugen på att vända och åka ner till Jerez istället för att köra hemåt.. :gnissla

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
Mötte en del trailers i måndags på dom Spanska motorvägarna som var på väg ner till Jerez. Campatella, KTM, Repsol, aprilia och LCR var några team vi såg. Blev inte lite sugen på att vända och åka ner till Jerez istället för att köra hemåt.. :gnissla
Förstår det...

Hur gick körningen då?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
MotoGP News är så jävla bra! :lol

"So here we are. Already. The first race of the 2006 is ready and raring to go but are we ready?
Remember the old days? 2004. Now that was a vintage pre-season to remember - it seemed to last forever. Rossi had switched from Honda to Yam and we were all desperate to see him hammer the old firm and give the middle noodle to all the evil bosses who belittled him. Yup that certainly was a pre-season. I clearly remember we were about 16 F1 parades into the year before the MotoGP boys ventured to South Africa to put us out of our misery.

But this pre-season has flown past and to be honest I'm not sure I'm ready. But that's nothing - spare a thought for some of the MotoGP teams.

Honda, for one, are a team in desperate need of more time. A few months ago the beaming HRC top-staff revealed the 'final, final spec RCV' for the 2006 season. "Under no circumstances will this bike be altered". A great quote straight out of the book of daft MotoGP predictions* which has already led to many changes and a lot of noodle scratching.
Long-time evil employee Erv Kanotspellit has even jumped off the ship - thankfully not into the harbour - legging it to Mongolia for a year.
HRC will be hoping that the four years of testing they've already done on their 800cc machine will prove more fruitful.

Yamaha could do with more time too. The chattering demons of 'Colin's Curse' have firmly wedged themselves firmly into the internals gizzards of the Yamaha M1 and they aren't coming out no matter how many boomerangs Burgess throws at them. The real problem for Yam is that these chatter demons didn't find Colin and Co until a few weeks ago and the exorcism process (that usually ends in Colin get the boot up his tornado) seemingly takes an age.
"Quick! Draw a white circle in chalk around the bike and get the cat to walk into the room backwards….it's our only hope…"

Suzuki are the third factory team that could do with fraction extra time to allow their engine boffins to find that extra-power. About 28 months should be roughly long enough.

Two teams that'll be counting the days down faster than Nelson Mandela ever did are of course Ducati and Kawasaki. Both the Bridgestone teams have been electric pre-season peaking just in time to have an excellent season before the rules change and they're stuck struggling again.

So, given all the above data, who'll win? Rossi."

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gustav O skrev:
De "satte gaffeln" i Rossi fyra gånger totalt medan Rossi satte gaffeln i dem tretton respektive fjorton gånger....
Rossi tar det om han inte slår sig sönder och samman.
Hoppas alla håller sig på banan o bjuder upp till bra race o visst ska Valentino ha mkt applåder för alla sina segrar osv osv i moto gp men nu får det gärna bli ett tight år in på mållinjen i sista racet :tungan O Marco är het :tummenupp

Melandri: I can't wait.

One year ago, at the season opening Spanish Grand Prix, a 'reborn' Marco Melandri turned heads by clinching a podium finish in his very first race on a Honda RC211V (top picture).

That result signalled the start of a dream season for the young Italian who - after two forgettable seasons at Yamaha - went on to finish the 2006 championship as runner-up to Valentino Rossi, and took his first MotoGP victories in the last two races.

Melandri returns to Jerez this weekend looking to start 2006 as he left off last year but, while Marco is now a proven quantity - and a title contender, doubts remain about his Spanish GP potential after the Italian, like all the RCV riders, suffered some handling problems during testing.

Nevertheless, Melandri has put any such worries out of his mind and "can't wait" for the season to start.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag är något sjukt laddad för detta! Finns inget bättre än säsongsinledning! Grymt spännande att se hur hojarna ser ut i år och hur det går för alla som bytt team. Och hur 800-kubikarna går och låter!

Och viktigast av allt för mig: hur ska min favvo lill-Peddo klara sig? Bra, misstänker jag, men det vore oerhört skönt om han kom topp 6 redan nu, så att det verkligen ser bra ut när det gäller hans chanser att bli världsmästare någon gång.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Macho Woman skrev:
Jag är något sjukt laddad för detta! Finns inget bättre än säsongsinledning! Grymt spännande att se hur hojarna ser ut i år och hur det går för alla som bytt team. Och hur 800-kubikarna går och låter!

Och viktigast av allt för mig: hur ska min favvo lill-Peddo klara sig? Bra, misstänker jag, men det vore oerhört skönt om han kom topp 6 redan nu, så att det verkligen ser bra ut när det gäller hans chanser att bli världsmästare någon gång.
Vill du höra 800-kubikare så rekommenderar jag att ligga i koma i ca ett år

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Prisa gud för en säsongsstart utan löjliga skägg i rutan. Detta kan bli den häftigaste säsongen någonsin, för övrigt.

Macho Woman skrev:

Järnkoll?

aoscarsson

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
GSX750R
Gustav O skrev:
Fler som tror på Pedrosa.

"I have watched the career of Dani Pedrosa very closely since he was in 125cc and I have always been impressed by him and I expect him to be strong from the first race." Rossi

Ska bli oerhört spännande att se hur det går.

Han borde vara hungrig som rookie på hemmaplan, har satt 100kr på han som vinnare.
Håll tummarna.

sandstream

Guest
aoscarsson skrev:
Han borde vara hungrig som rookie på hemmaplan, har satt 100kr på han som vinnare.
Håll tummarna.
Hoppas du fick minst 10 gånger pengarna för Pedrosa, om inte mer.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...