MotoGP Laguna Seca.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Ravetrancer skrev:
2326845 man vinner om man är bäst, inte hans fel att inga andra ´kunnat matcha honom eller?
Kör bättre själv om du vill ha omväxling!!!
Precis, eller bara sluta titta om man bara kan klaga.

nä kör du bättre själv med din puch alabama.

semper skrev:
2326849 för att kasta ett vedträ på elden, hur fan kan man ens tro edwards ska prestera något om inte solen är i ryggen, medvind, kissnödig och stjärnteckena stämmer?
Haha :D

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Går inte att säga annat än att Hayden utnyttjar rådande situation till max detta år och det är ju mästerskapstakter bara det. Historien är ju full av "oförtjänta" titlar där "2:an" vann VM som Raineys sista, Schwantzs enda, Criville och Roberts. Hayden verkar sälla sig till den skaran men han lär inte gråta för det. Bra gjort av honom tycker jag, vinnande kombo av fart och säkerhet. Dock verkar Pedrosa bli allt säkrare utan att tappa någon fart för det, imponerande att komma 2:a på en bana han aldrig kört på. Hoppas fortfarande på honom, för Rossi är det kört nu.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
semper skrev:
2326849 för att kasta ett vedträ på elden, hur fan kan man ens tro edwards ska prestera något om inte solen är i ryggen, medvind, kissnödig och stjärnteckena stämmer?

Han ledde ju Assens GP från start till mål till kraschen, han är en evig tvåa tyvärr, trodde dock att hans kvalplats tillsammans med att det är en bana han kan bättre än många andra eftersom han kört WSBK på den skulle hjälpa honom till en pallplats likt i fjol.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En DNF för Hayden skulle ju göra mästerskapet mer spännande i varje fall. Dock har han varit grymt säker i år.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
X-up skrev:
2326870 Han ledde ju Assens GP från start till mål till kraschen, han är en evig tvåa tyvärr, trodde dock att hans kvalplats tillsammans med att det är en bana han kan bättre än många andra eftersom han kört WSBK på den skulle hjälpa honom till en pallplats likt i fjol.

Sorry men han är inte evig 2:a, han är evig (insert random bortförklaring ) därför kom jag inte bättre än 5:a.

edit FAN va svenska e svårt.... o jag e svensk :(

Last edited:

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
DR-Zätare skrev:
2326730 Hayden vinner inte VM, det är Rossi som förlorar det. Hayden råkar bara vara den som skulle kommit tvåa om inte Rossi haft världens sämsta säsong.
Precis!

Nice race men bedrövlig sändning :(

oFFkeFF skrev:
2326103 Efter att ha vart borta från övriga världen i en vecka nu, ska det bli kul och se vad som händer på laguna. Nicky ser ju inte direkt ut att ha dominerat när man kollar resultaten. Lite överraskande listor faktiskt.

/Filip (Nybliven far till Emil, med både gashand och bromshand på rätt ställe) :Rockbanan :cpparty
Grattis Pappa! :tummenupp ;)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
semper skrev:
2326880 Sorry men han är inte evig 2:a, han är evig (insert random bortförklaring ) därför kom jag inte bättre än 5:a.

edit FAN va svenska e svårt.... o jag e svensk :(

Inte ens nya lacken på hojen & gamla hjälmen hjälpte idag :)

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Vi ska ner och kolla på finalen i Valencia så man hoppas ju på en jämn tabell tills dess...

//Mange

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Neutral skrev:
2326863 Dock verkar Pedrosa bli allt säkrare utan att
tappa någon fart för det, imponerande att komma 2:a på en bana han aldrig kört
på. Hoppas fortfarande på honom, för Rossi är det kört nu.

Pedrosa, imonerande japp.

Räkna bort rossi med 6 race kvar att köra ?
är inte det lite dumt typ :tungan :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
cleaner skrev:
2326957 Räkna bort rossi med 6 race kvar att köra ?
är inte det lite dumt typ :tungan :)
När tänker du räkna bort honom, när det inte är matematiskt möjligt för honom att vinna?

Det är ju inte bara alla DNF utan även deras kvalproblem som gör att han ligger illa till, uppkörningen han gjorde förra helgen går helt enkelt inte att göra varje gång. Det var ju uppenbart att det inte hade räckt till mer än 3:e plats i dag t ex. Fantastiskt bra ändå förstås men ska han ha någon chans med 51 poäng minus så får han inte fortsätta kvala i fjärde led och Yamahan verkar inte särskilt mottaglig för kvaldäcken tyvärr.

Det enda som kan hindra Hayden från att vinna är att han också får en DNF, dock är han den mest osannolike att få en sådan.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
"Reigning world champion Valentino Rossi told reporters this afternoon that his rear Michelin tire failed and lost rubber, causing him to slow his pace which made his Yamaha overheat which in turn caused the engine to fail."

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Neutral skrev:
2326964 När tänker du räkna bort honom, när det inte
är matematiskt möjligt för honom att vinna?

Det är ju inte bara alla DNF utan även deras kvalproblem som gör att han
ligger illa till, uppkörningen han gjorde förra helgen går helt enkelt inte att
göra varje gång. Det var ju uppenbart att det inte hade räckt till mer än 3:e
plats i dag t ex. Fantastiskt bra ändå förstås men ska han ha någon chans
med 51 poäng minus så får han inte fortsätta kvala i fjärde led och Yamahan
verkar inte särskilt mottaglig för kvaldäcken tyvärr.

Det enda som kan hindra Hayden från att vinna är att han också får en DNF, dock är han den mest osannolike att få en sådan.

Japp, när det inte är matematiskt möjligt längre då ska jag börja fundera
på att räkna bort rossi, innan dess? nej :)

3e plats idag hade iofs gett han 15 poäng inte 0 så hade bara varit 36 upp :)

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Gustav O skrev:
2326965 "Reigning world champion Valentino Rossi told reporters this afternoon that his rear Michelin tire failed and lost rubber, causing him to slow his pace which made his Yamaha overheat which in turn caused the engine to fail."
Fy fan vad surt :(

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Fan va gött att hayden vann!
Tycker dock synd om Rossi som har ett riktigt motigt år.
Men så är det i racing bara att bita ihop och komma igen.

zeetX

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
R1
Automan99 skrev:
2326709 inte precis , men är mycket skadeglad emot rossi . Jag har inte missat ett race på 4 år . rossis vinster och framgångar var skoj dom första 3 sesongerna .Att det svider lite i ögat på dig förstår jag han är hju så trevlig , men detta är racing och se samma person dominera och vinna så många race är verkligen inte kul på något sätt hur trevlig och sprallig han än må vara .

DU är kokt, inte i skit, men i skallen.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Neutral skrev:
2326863 Går inte att säga annat än att Hayden utnyttjar rådande situation till max detta år och det är ju mästerskapstakter bara det. Historien är ju full av "oförtjänta" titlar där "2:an" vann VM som Raineys sista, Schwantzs enda, Criville och Roberts. Hayden verkar sälla sig till den skaran men han lär inte gråta för det. Bra gjort av honom tycker jag, vinnande kombo av fart och säkerhet. Dock verkar Pedrosa bli allt säkrare utan att tappa någon fart för det, imponerande att komma 2:a på en bana han aldrig kört på. Hoppas fortfarande på honom, för Rossi är det kört nu.

Känns väl ändå berättigat o skala bort text som "oförtjänta titlar o 2:an" när man beskriver Nickys o team Repsol Hondas framfart i VM.. Vart går din gräns för att Nicky o team Repsol Honda ska passera/slippa epitet som "oförtjänt o 2:an osv"..? Om nu Nicky o team Repsol Honda gör ett mkt bra år i VM med pallplats i nästan varje race o med flera vinster så vet inte jag vad som ska till mer för att förtjäna ett VM osv!!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
#space skrev:
2327112 Känns väl ändå berättigat o skala bort text som "oförtjänta titlar o 2:an" när man beskriver Nickys o team Repsol Hondas framfart i VM.. Vart går din gräns för att Nicky o team Repsol Honda ska passera/slippa epitet som "oförtjänt o 2:an osv"..? Om nu Nicky o team Repsol Honda gör ett mkt bra år i VM med pallplats i nästan varje race o med flera vinster så vet inte jag vad som ska till mer för att förtjäna ett VM osv!!
Jag tycker man ska vinna flest race, regelbundet kvala i pole och ha snabbaste race-varv, då är det inget snack. Roberts vann väl bara fyra race när han tog VM, Hayden har två segrar hittills, där har du en absolut lägsta gräns. Men Hayden har ju sex race kvar, vem vet, det var ju efter Laguna i fjol det vände för honom så nu kanske självförtroendet går i topp och han börjar med det. Han har ju utvecklats mer än jag trodde var möjligt så sent som tidigare i år. Jag tänkte mer om VM var klart nu, han kan ju som sagt under de sista racen dominera. Vi får se helt enkelt.

Du kanske själv skulle göra en reality check angående Capirossi, världens ojämnaste förare som du alltid tror ska placera sig i topp varje race. Lika osannolikt som Edwards.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...