MotoGP Le Mans 2007

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Fonzi Nieto ersätter OJ på kwaken - Fonzi vann 250 där 2002 men har aldrig kört en motogphoj förut

annars tror jag Stoner får svårt att vinna, Rossi hade en rejäl lucka till alla
andra förra året när hojen la av, och tror inte raktframfarten har lika mycket
betydelse.

mitt tips (om det inte regnar, halvmulet är prognosen just nu)
1. Rossi
2. Elias
3. Pedrosa

9. Världsmästaren

Vädret i Le Mans

Last edited:

sandstream

Guest
Nieto hade tydligen en överenskommelse med Eckl om att han skulle få hoppa in om någon vart skadad. Verkar som att Kawasaki trots att Eckl försvunnit höll den överenskommelsen eller så är Nieto det bästa man kan skaka fram.

Tror inte att Ducati kommer att ha lika stor nytta av sitt effektövertag den här gången så Rossi blir svårslagen.

En intressant fråga är om Honda har fått fart på sina hojar. Den ansvarige för RC212V gick ut i spansk press nyligen och erkände att de låg efter och hade underskattat farten hos konkurrenterna.

1. Rossi
2. Stoner
3. Hopper

TV-TIDER:

EUROSPORT LÖRDAG:

09:30 Motorcykel
Frankrikes Grand Prix, tidsträning, 125cc. Från Le Mans, Frankrike. Eftersändning. Kommentator: Peter Dahlbom. [814426]

10:00 Motorcykel
Frankrikes Grand Prix, tidsträning, 250cc. Från Le Mans, Frankrike. Eftersändning. Kommentator: Peter Dahlbom. [815155]

10:30 Motorcykel
Frankrikes Grand Prix, tidsträning, Moto GP. Från Le Mans, Frankrike. Kommentator: Peter Dahlbom. [8809797]

13:15 Motorcykel
Frankrikes Grand Prix. Från Le Mans, Frankrike. Direkt. Kommentator: Peter Dahlbom. [275155]

13:45 Motorcykel
Frankrikes Grand Prix. Från Le Mans, Frankrike. Direkt. Kommentator: Peter Dahlbom. [4231838]

EUROSPORT SÖNDAG:

09:45 Motorcykel
Frankrikes Grand Prix. Från Le Mans, Frankrike. Direkt. Kommentator: Peter Dahlbom. [1807989]

10:15 Motorcykel
Frankrikes Grand Prix. Från Le Mans, Frankrike. Direkt. Kommentator: Peter Dahlbom. [7260894]

10:45 Motorcykel
Frankrikes Grand Prix. Från Le Mans, Frankrike. Direkt. Kommentator: Peter Dahlbom. [1368240]

12:00 Motorcykel
Frankrikes Grand Prix. Från Le Mans, Frankrike. Direkt. Kommentator: Peter Dahlbom. [1556488]

13:15 Motorcykel
Frankrikes Grand Prix. Från Le Mans, Frankrike. Direkt. Kommentator: Peter Dahlbom. [2130223]

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
HRC har problem, fast Elias har ju kört snabbt ibland, men pulvret räcker inte alls på långrakor

Nieto har gjort bra ifrån sig på sur-kwaken han kör i WSBK,
matchar väl Laconi som nästan blev världsmästare för nån säsong sen.
Tror inte han kan matcha gamle antagonisten RdP iaf.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det ska bli intressant att se hur det går men Jerez blir nog en bättre utgångspunkt än Kina. Rossi måste anses vara favorit men Duccen gick ju bra där förra året också så det blri svårt.
jag tror följande.
1. Rossi
2. Pedrosa
3. Stoner

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
1. Rossi
2. Pedrosa
3. Hopper

Stoner o Hayden kramas i första böj..... och får se racet från sidan

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
1. Rossi (grymt rev sugen nu när människa mot maskin förhållandet måste vara påfrestande för honom)
2. Pedrosa (dags för en pallplats snart om inte stoner o rossi ska dra iväg, osså självklart för att jag vill se hans sura min när han står tvåa)
3. Stoner (kommer köra grymt, men inte räcka till)
4. Melandri (även om jag hoppas på en pallplats)
5. Hopkins
6. T Elias
7. Capirossi
8. Hayden

Grymt spännande race sist i alla fall....roligt när det är så pass tajt som det var mellan rossi och stoner ett tag, men vill gärna se figherna längre bak också, eurosport är dåliga på det tycker jag i alla fall...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

Grymt spännande race sist i alla fall....roligt när det är så pass tajt som det var mellan rossi och stoner ett tag, men vill gärna se figherna längre bak också, eurosport är dåliga på det tycker jag i alla fall...

Det är dorna som står för produktionen. Eurosport sänder bara vidare och har kommentatorer för respektive land.

sandstream

Guest
...men vill gärna se figherna längre bak också, eurosport är dåliga på det tycker jag i alla fall...
Det är väl en fråga om prioritering och det är inte helt lätt i slutet av ett race att välja om man tex ska följa den överlägsna ettan över mållinjen eller en tätare fajt bakom.

Som tittare ser jag hellre en tät fajt om 12:e platsen än en överlägsen vinnare som wheelar i mål. Å andra sidan är det ju ettan som gjort den stora bedriften och sponsorerna vill ju synas så mycket som möjligt.

Något de skulle kunna göra vore att dela bilden så att man fick en liten mindre bild av den som går i mål tex.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
1. Rossi (grymt rev sugen nu när människa mot maskin förhållandet måste vara påfrestande för honom)

Efter att ha läst Rossis biografi har jag förstått att han tyckte det var mycket tråkigt att alltid få höra att han vann bara för att han hade bättre delar till sin Honda än de andra, och i detta låg den stora utmaningen för honom att gå till Yamaha. Min gissning är att han inte är speciellt stressad just nu, snarare väldigt taggad då han är så erfaren att han vet att Yamahan är en grymt bra hoj chassimässigt och kan han vinna i år är underläget maskinellt tydligare än någonsin. Hur ofta i sin karriär har han så officelt fått erkänt att han maskin är långsammare?

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Lite synd att OJ inte får köra sitt hemma GP:tungan Men tror Nieto kommer få det svårt. Förmodligen iten en bra kvalplats heller men önskar ändå honom ett stort lycka till:)

1 Rossi
2 Pedrosa
3 Stoner
4 Elias
5 Hopper

Haha lite önskelista men ahde gärna sett Casey Stoner lite längre ned:gnissla

sandstream

Guest
Glömde höja ett litet finger för RdP. Kan han bara hålla sig på hjulen kan det bli en bra placering.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2943344 Efter att ha läst Rossis biografi har jag förstått att han tyckte det var mycket tråkigt att alltid få höra att han vann bara för att han hade bättre delar till sin Honda än de andra, och i detta låg den stora utmaningen för honom att gå till Yamaha. Min gissning är att han inte är speciellt stressad just nu, snarare väldigt taggad då han är så erfaren att han vet att Yamahan är en grymt bra hoj chassimässigt och kan han vinna i år är underläget maskinellt tydligare än någonsin. Hur ofta i sin karriär har han så officelt fått erkänt att han maskin är långsammare?
Rossi har ju sagt att "My home is with Yamaha."

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Rossi blir nog svårslagen. Vore kul att se Edwards och Hopper på pallen också. Mest sannolikt är väl dock Pedrosa och Stoner, dock.

sandstream

Guest
Vad i herrans namn talar för "en bra placering" för RdP? Att han har hemmarace torde vara uppenbart för alla som vet var Le Mans ligger men att detta är en fördel för just honom är grundlöst gissande.
Förlåt herr idrottspsykolog, jag trodde mig ha förstått att många förare lever upp lite extra inför sin hemmapublik vilket brukar kunna leda till bättre resultat än normalt men det var tydligen fel.

Sen är det självklart en gissning från min sida att han ska lyckas bättre än normalt, det torde vara uppenbart för alla ;)

RdP kvalade 4:a förra året och Nakano 2:a. Vet inte om det var respektive förares bästa kval men säkert Kawasakis bästa 2006. Sen var det ju lite synd att RdP slängde sig i första kurvan men det är en annan historia.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
:felämne
Är det nån som vet om man kan få in de engelska kommentatorerna istället för de svenska på Eurosport?

sandstream

Guest
:felämne
Är det nån som vet om man kan få in de engelska kommentatorerna istället för de svenska på Eurosport?
Kolla förra MotoGP-tråden, har för mig att det avhandlades i den. Man tog in franska Eurosport analogt via parabol och valde mono eller nåt sånt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Han blev väl avtryckt? Det var väl inte en egen vurpa för en gångs skull.

I regn kan jag hålla med om att han har pallchans men annars tror jag 4-6 på kvalet och 7-10 i racet.

EDIT: RdP alltså...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...