MotoGP Le Mans 2007

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2943768 Han blev väl avtryckt? Det var väl inte en egen vurpa för en gångs skull.

I regn kan jag hålla med om att han har pallchans men annars tror jag 4-6 på kvalet och 7-10 i racet.

EDIT: RdP alltså...
Det var Rossi som kom långt ut i första böjen och då åkte de Puniet ut på gruset och vurpade.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Kolla förra MotoGP-tråden, har för mig att det avhandlades i den. Man tog in franska Eurosport analogt via parabol och valde mono eller nåt sånt.
De inläggen verkar ha försvunni, men: Analog parabol, ta in tyska (nu när jag kollat) Eurosport, ändra monoljudet från vänster tll höger kanal (eller vice versa) och voila så har man engelska kommentatorer. Man har dessutom andra bilder och en lattjo skallig typ som heter Randy något* som kutar in och ut i pitboxarna och trakasserar förarna på griden.

* OBS:Ironi

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Dags för både Michelin och HRC att visa att man är med i matchen på riktigt nu när cirkusen kommit till Europa, annars kan Bibendum och Hondakillarna kila hem och fundera på 2008 istället. Seger är det som räknas, de har inte varit så bra som tabellen indikerar tycker jag. Dags för pallen för världsmästaren.

1. Pedrosa
2. Rossi
3. Hayden
4. Melandri
5. Stoner

Men så klart drömmer jag bara för att jag önskar att årets säsong blir lika tight och spännande som ifjor.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
RdPs första podium kommer i ett regnrace, då är han stark

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
:felämne
Är det nån som vet om man kan få in de engelska kommentatorerna istället för de svenska på Eurosport?

Dom engelska Äger, lite ungefär som och lyssna på Sveriges radios kommentatorer när det är sport eller typ lyssna på spanska kommentatorer:) dra åt helvete va dom kan skrika ibland, snacka om extas!

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Efter att ha läst Rossis biografi har jag förstått att han tyckte det var mycket tråkigt att alltid få höra att han vann bara för att han hade bättre delar till sin Honda än de andra, och i detta låg den stora utmaningen för honom att gå till Yamaha. Min gissning är att han inte är speciellt stressad just nu, snarare väldigt taggad då han är så erfaren att han vet att Yamahan är en grymt bra hoj chassimässigt och kan han vinna i år är underläget maskinellt tydligare än någonsin. Hur ofta i sin karriär har han så officelt fått erkänt att han maskin är långsammare?

Där sa du nåt:tummenupp

sandstream

Guest
I MotoGP vinner inte förare mer ofta i sina hemländer än på andra platser. TrickDaddy är ett välkänt undantag.
Nu var det inte vinster jag syftade på utan enbart att utövare inom många sporter höjer sig ett snäpp på hemmaplan.
Men du med din visdom kan väl berätta hur det ligger till även med detta, dvs, presterar hemmaförare bättre än normalt?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nu var det inte vinster jag syftade på utan enbart att utövare inom många sporter höjer sig ett snäpp på hemmaplan.
Men det var ju inte många sporter eller utövare i största allmänhet du syftade på utan MotoGP och just RdP. För övrigt tror jag inte på hypotesen; den möjliga ökningen av motivationen kan mycket väl åtföljas av en lika stor försämring av förmågan att göra riktiga riskbedömningar.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kenny jr förväntansfull på Michelin.. "Tyres have been an issue at some races, but this week we are racing in Michelin’s back yard so we hope they’ll have something for us.”

Likaså Checa: "All the RC212V riders are suffering the same problems with the engine power and the front chatter and I’m sure that HRC can find a solution soon.”

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Fransmännen hoppas nog på att få nån Kawa högt upp. På deras program har man ritat in OJ precis efter CS och VR. Kanske en varvning iof? :)

Bifogat

• gp_francia_motogp.jpg
    gp_francia_motogp.jpg
    58.4 KB · Visningar: 67

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Fransmännen hoppas nog på att få nån Kawa högt upp. På deras program har man ritat in OJ precis efter CS och VR. Kanske en varvning iof? :)

Kawa är väl jäkligt stort i frankrike :)
Någon som vet exakt varför ?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...