007
.
- Gick med
- 23 Jun 2007
- Hoj
- .
Pappan hade säkert full koll på vad han gjorde, och troligen Mattias också, eftersom han inte reagerade över att någon hällde en massa vatten i overallen!
Och eftersom MAttias är en inte så stor kille, och man har en regel som säger att man ska väga 85 kg total förarvikt efter race, OCH det inte är tillåtet att göra NÅGOT åt bil eller förare i parc ferme, så var det SJÄLVKLART att han blev diskad. Han fuskade. Pungt. Och korkat nog inför kamerorna också!!!
Håller med. Det hela var absurdt och fuskar man ska man diskas. Jag ser nu att det kanske lät som att jag försvarade Mattias, men det var inte tanken. Klart han måste varit med på det eftersom han inte reagerade överhuvudtaget.
När jag skrev " jag kunde inte hitta någon vettig förklaring till det i alla fall", så menade jag att jag inte förstår varför dem kände för att fuska den dagen.
Var Mattias/bilen för lätta, ja ta smällen då och få en bestraffning.
Mattias har mer än tillräcklig talang för att inte behöva fuska.
Det skapar ju bara frågetecken efteråt. Hur många andra gånger har han fuskat med vikten på ekipaget? Han och pappan har ju uppenbarligen planerat för händelser som denna. För pappan var ju beredd och Mattias gjorde inget för att stoppa det.
Vet inte hur mycket just vikten av en vattenflaska (500g) lättare bil blir bättre på banan. Man kanske tjänar ½ km/h på toppfart eller liknande. Men han kan ju ha fuskat med grövre saker tidigare. Jag blev lite besviken i alla fall.
Last edited: