Hoppas Pol tar det, Rabat visar än en gång att han skiter i teamet!
Klarar Pol inte av att köra fortare än Rabat, så klarar han inte, färdigt med det.
Det är ju inte lagVM i förarmästerskapet. Tycker jag.
Hoppas Pol tar det, Rabat visar än en gång att han skiter i teamet!
De säger själva att MM inte bestraffas för att Pedrosa kraschade utan för att MM touchade Pedrosa.
Klarar Pol inte av att köra fortare än Rabat, så klarar han inte, färdigt med det.
Det är ju inte lagVM i förarmästerskapet. Tycker jag.
De säger själva att MM inte bestraffas för att Pedrosa kraschade utan för att MM touchade Pedrosa.
Fast hade han inte slitit av kabeln så hade förmodligen Pedrosa inte kraschat.
Därav tror jag att det är en efterarbetad version av domarna.
Om det är själva tochen som bestraffas skall väl alla tochar bestraffas!
Lorre var på både Peddos bakhjul och bredsidade Marc.
Det skall ju förstås också bestraffas isf.
Inte den eventuella konsekvensen av en av de touchade går omkull.
Både de situationerna HADE kunnat resultera i klotningar.
På just de ställena satt inga oskyddade kablar, men än sen?
Om RD inte ens kallar in Lorre är det klart pinsamt.
OBS att jag inte tyckte Lorenzo gjorde fel!!!
Tyckte han gjorde en grym körning idag!
Då är vi ju egentligen överens om att det var ett godtyckligt beslut och inte baserat på konsekvent tolkning av reglerna?
Dvs han fick ett straff för att ha orsakat en kontakt med Pedrosa och han blir uttryckligen bestraffad endast för att ha touchat Pedrosa och inte för att han kraschade men hade inte Pedrosat kraschat så hade MM inte fått något straff?
Fast summan av touchen är en krasch
Så du tycker att han ska hålla igen och släppa förbi Pol?Hoppas Pol tar det, Rabat visar än en gång att han skiter i teamet!
...
Rossi ser ut som en förlorare idag, trots bästa kvalet sen 2010 hänger han inte med.
Det är ett sätt att beskriva Rossis resultat som en förbättring. Man kan också kalla Lorenzos resultat som en (tillfällig) försämring. Fakta är att Rossi körde i mål 10,5 sek efter segraren; det var inte precis någon förbättring jämfört med tidigare resultat i år.Så är ett sätt att se det, ett annat är att om du tittar i statistiken så ser du att Rossi inte har varit så här nära Lorenzo under hela säsongen. Jerez var ganska nära men annars så har han knapat in hela tiden. Att han dessutom börjat få ordningen på kvalandet borde ju anses som något positivt.
Det är ett sätt att beskriva Rossis resultat som en förbättring. Man kan också kalla Lorenzos resultat som en (tillfällig) försämring. Fakta är att Rossi körde i mål 10,5 sek efter segraren; det var inte precis någon förbättring jämfört med tidigare resultat i år.
Nä det är det inte, men hans teamkamrat är den som har störst chans av de 2 att vinna VM, det jag menar med att han skiter i teamet.
Så tycker jag, glömde skriva det i förra inlägget om du nu inte hade fattat det innan!!!!
Det beror på om Rossi var snabbare än tidigare eller om Lorenzo var långsammare än vanligt. Om det senare stämmer var det ingen förbättring, utan bara en naturlig lagbundenhet.Att vara närmare Lorre (världsmästaren) är definitivt ett steg framåt för Rossi (kanske tillfällig).
P€RRA;5905658 skrev:Så du tycker att han ska hålla igen och släppa förbi Pol?
Det finns en klass för teamorder: F1.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |