MotoGP Malaysia test 1 Sepang 4-6 Feb

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Färdig för denna gången, samlade upp ett par längre stints för jämförelse. Lorenzo sägs ha avbrutit sin simulering efter fem varv, Marquez körde dagens längsta. Uppenbart långsamma och enstaka varv (utvarv, trafik etc) strukna.

Jmf längre stint.JPG

Slutsatser? Svårt att dra, men visst är Rossi närmare Lorenzo än tidigare, Dovi bra med. Pedrosa körde tyvärr bara korta stinter, därför svårt att jämföra med Marquez.

Men Marquez förefaller onekligen vass i dessa test, Lorenzo-klass på den simuleringen.

CC hade slaktade fingrar men med gott hopp när det gällde kommentarer till journalister och på Twitter. Läge för utfrågning, Gustav? :)

Last edited:

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Varför var Cals fingrar trasiga? Bromsat omkull crapbiken?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag som trodde att AEsp. skulle få ångra sitt val att lämna RCV1000R (som han inte visste då) mot att köra M1-motor (som det verkade då). Riktigt kul att det blev så lyckat!
Hur snabb/bra är egentligen RCV1000R?
Marquez är ett geni, vilken klass!

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Härligt att se att Vale hänger i!

A. Espagaro ser ju sjukt imponerande ut, hoppas det även funkar över racedistans!
Folk på nätet går i totalspin efter hans prestation, och det viskars om att Yamaha borde gå open på factory teamet för att undvika problemen med 20 liter soppa.....

Låter väl lite väl optimistiskt tycker jag iof.... Hehe

Angående produktions Hondan får mr Nakamoto se till att dra ur pluggen....
Vill ju se Hayden och Redding uppe i listan :)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Alla hojar som testas är naturligtvis redan nu mappade med sitt eget bränslereglemente i åtanke. Ingen åker på test - inte ens enstaka varv - med mappning som har tillgång till mer bränsle än man kommer att ha i en racesituation. Det begränsade testprogrammet gör att man helt enkelt inte har tid för sådana övningar och detta är inte heller något man sysslar med under enstaka kvalvarv då omställningen för föraren skulle bli för stor. Fullt fokus på mappning utifrån de regler som gäller för ens egen hoj, alltså. Bara så att ingen tror att några av hojarna helt plötsligt kommer att gå mycket långsammare på första racet.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Färdig för denna gången, samlade upp ett par längre stints för jämförelse. Lorenzo sägs ha avbrutit sin simulering efter fem varv, Marquez körde dagens längsta. Uppenbart långsamma och enstaka varv (utvarv, trafik etc) strukna.

View attachment 398981

Slutsatser? Svårt att dra, men visst är Rossi närmare Lorenzo än tidigare, Dovi bra med. Pedrosa körde tyvärr bara korta stinter, därför svårt att jämföra med Marquez.

Men Marquez förefaller onekligen vass i dessa test, Lorenzo-klass på den simuleringen.

CC hade slaktade fingrar men med gott hopp när det gällde kommentarer till journalister och på Twitter. Läge för utfrågning, Gustav? :)

Jag har pratat klart med Cal på Twitter. :)

Lorenzo och Rossi tydligen väldigt missnöjda med det nya hårda bakdäcket som Bridgestone kommit med. Marquez och Pedrosa nöjda. Det är ju lite så pendeln svänger med enhetsdäck.

Antal varv under 2:01, igen.
Marc 22
Jorge 16
Dani 9
Bradl 8
Rossi & Iannone 6
Pol & Álvaro 5
Dovi 4
Aléix & Smith 2

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
ImageUploadedByTapatalk1391710328.924078.jpg
On the final evening of the Sepang MotoGP test, new Ducati Corse general manager Gigi Dall'Igna sat down with a small group of media in the team's hospitality.

The main question he faced was naturally whether Ducati - without a podium for the first time in MotoGP last season - is to switch its official team of Cal Crutchlow and Andrea Dovizioso from the Factory to Open class.

Dall'Igna gave little away, insisting nothing will be decided until he has poured over this week's track data.

“I will analyse all the data from this test at home and after that I will take the decision about the future,” he said. “I have been here this week just to develop the bike. This is the main target of Ducati at the moment because we have to improve.”

Ducati has so far confirmed that Pramac's Yonny Hernandez will race in the Open class with Crutchlow, Dovizioso and Hernandez's team-mate Andrea Iannone still provisionally listed as Factory.

Lite text tagen från crash.net
CC och YH i Open, ev AD och AI också.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
VR lät väldigt glad över förbättringar i bromsarna till i år. :)
Vore trevligt om han tog in den lilla luckan till de övriga tre aliens.
Kunde sedan klungan växa till fem med Aleix så inte mig emot. :)

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Ducati has so far confirmed that Pramac's Yonny Hernandez will race in the Open class with Crutchlow, Dovizioso and Hernandez's team-mate Andrea Iannone still provisionally listed as Factory.

Wow! Det hade jag inte väntat mig! Särskilt inte att de väljer CC framför Ianonne.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
VR lät väldigt glad över förbättringar i bromsarna till i år. :)
Vore trevligt om han tog in den lilla luckan till de övriga tre aliens.
Kunde sedan klungan växa till fem med Aleix så inte mig emot. :)

Om sedan ducce skulle genom någon osannolik bonntur få ordning på sina skrällen så CC skulle kunna flåsa dem i nacken tillsammans med AD hade 2014 blivit en helt osannolikt skoj säsong. :tummenupp
Men, att VR och AE får fart räcker nog det med. ;)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Wow! Det hade jag inte väntat mig! Särskilt inte att de väljer CC framför Ianonne.

Läs om det igen så ser du att det bara är Hernandez som är uppsatt på open...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA