MotoGp Monster Energy Grand Prix de France uppsnack

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Min tippning! Ber om ursäkt att jag inte håller på Rossi :arsel

Du är förlåten. :krama

Jag tänker hålla på honom. Även om han aldrig mer vinner i hela sitt liv. Och även om han kommer att börja harva runt på en jävla trampcykel. Tjing för att ALLA får tycka precis som dom vill.

Sen ser ju verkligen ut som den gör.

Ser helst Peddot före både Jorge och MM. Tror inte några andra hänger mer i topp. Några sekunders glapp. Sen kommer Rossi, CC och Bradl och strider om 4-6.

Sen kommer alla dom som borde lägga av att köra. För dom kommer ju ändå aldrig bli bättre. :tungan

Önskar än en gång att jag kunde snabbspola och se hur slutet av säsongen ser ut. Vem vi kan täppa till truten på. :tomten :wiggle

//Mad

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hade onekligen varit intressant om rossi vann det här rejset, och sedan de andra på lite lagom placeringar för att bibehålla en väldigt jämn topp.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Hade onekligen varit intressant om rossi vann det här rejset, och sedan de andra på lite lagom placeringar för att bibehålla en väldigt jämn topp.
Det hade varit än mer intressant med en vinnare på en CRT och gärna med alla de japanska fabrikshojarna avhängda.

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Lorenzo vinner och Marquez puttar Pedrosa av banan, rossi 2:a och Marquez tar ändå 3:e

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Det hade varit än mer intressant med en vinnare på en CRT och gärna med alla de japanska fabrikshojarna avhängda.

Regn och en massvurpa i starten som plockar ut Ros, Ped, Lor, Mar, Cru, Bau.. så kanske Espargaro har en chans:tummenupp

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Du är förlåten. :krama

Jag tänker hålla på honom. Även om han aldrig mer vinner i hela sitt liv. Och även om han kommer att börja harva runt på en jävla trampcykel. Tjing för att ALLA får tycka precis som dom vill.

Sen ser ju verkligen ut som den gör.

Ser helst Peddot före både Jorge och MM. Tror inte några andra hänger mer i topp. Några sekunders glapp. Sen kommer Rossi, CC och Bradl och strider om 4-6.

Sen kommer alla dom som borde lägga av att köra. För dom kommer ju ändå aldrig bli bättre. :tungan

Önskar än en gång att jag kunde snabbspola och se hur slutet av säsongen ser ut. Vem vi kan täppa till truten på. :tomten :wiggle

//Mad

Å vad du är snäll :krama Vi får hålla på andra alltså :tummenupp
Känns som 95% håller på/avgudar ROSSI här på forumet, känns lite skönt att det börjar accepteras att han kanske inte är GUD längre....!!!
Och extra roligt är det när NI blir förolämpade om man skriver negativt om honom är = :hihi

Måste medge att jag endast skriver ner Rossi pga detta :D

Tror seriöst att han kan vara på pallen ett par gånger detta år.
Men då måste de bästa börja krascha eller tappa förtroende.
Han har ju gjort fantastiskt mycket för sporten denna Rossi, men jag har ALDRIG tyckt om honom, fast han kört gudabenådat genom tiderna :)
Förstår er dock, jag vet hur det är att känslomässigt hålla på en förare!

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
Hojlös för tillfället
Lorenzo vann ganska överlägset förra året i regn så han ligger bra till om det blir blött.

Visst Lorre kanske är bättre på Le Mans i regn.
Men glöm inte att Lorre åkte och vifta att det skulle avbryta i Malaysia i höstas för det regna för mycket.
Han höll ju på att bli ikappkörd av Stoner.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Visst Lorre kanske är bättre på Le Mans i regn.
Men glöm inte att Lorre åkte och vifta att det skulle avbryta i Malaysia i höstas för det regna för mycket.
Han höll ju på att bli ikappkörd av Stoner.
Han höll på att krascha så jag förstår honom. Regnen där borta är inte att leka med.

Smagatusk

Guest
P€RRA;5806182 skrev:
Han höll på att krascha så jag förstår honom. Regnen där borta är inte att leka med.

Jo, men det är lite typiskt Lorenzo. Så fort nåt går emot honom så ska det sladdras till chefer, hyttas med finger och viftas till raceledningen.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Den Tyske Moto2-föraren Marcel Schrötter var tvungen att sälja sin Renault Megane för att ha råd att resa till denna tävlingen. 700 euro fick han. Kanske har han råd att åka till nästa race med då..

Kunde han inte ha kört dit med bilen istället för att sälja den för att betala resan? :)

Bor han i München? Jag slänger lätt upp hans hoj på släp och skjutsar honom mot att jag får prova hojen några varv. Jag kan t.o.m tänka mig att fulmeka lite åt honom, dra några gängpaj, glömma sätta i sladden till däcksvärmarna och bryta plomberingen på motorn av misstag :)

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Uppenbarligen ett hett pre-race meeting där JL hävdar att MM borde fått ett straff i linje med det nya bestraffningssystemet. Diskussionerna går på Twitter. De flesta tycker JL mest gnäller. Race incident precis som Race Direction bedömde det.

Kul info, JL och MM fick platserna sidan om varandra på planet hem från Jerez. :D

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kul info, JL och MM fick platserna sidan om varandra på planet hem från Jerez. :D

Tror du Jorge var först med armen på armstödet mellan de, Marquez armbågade bort honom när han sträckte sig efter säkerhetsfoldern ("han lämnade ju så gott som hela armstödet öppet") och Jorge tryckte frenetiskt på flygvärdinneknappen för att försöka förmå de att säga åt Marquez att man inte får göra så och att han ska lämna tillbaka armstödet?

Last edited:

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
JL och MM fick platserna sidan om varandra på planet hem från Jerez. :D

:D :lol
Fast han verkar ju tagit det med humor och lugn =)

Vad är det förresten för poängsystem Lorenzo pratar om?
Lorenzo commented that he understood Marc’s actions, yet was keen to clarify the use of the new points system: "When you see some space, you try it! I have nothing against Marc. But we are not using this points system, and I’d like us to use it. I think you can become a more logical rider – I only changed in 2005 because I was penalized." Marquez’s stance was: "If you do that on the first lap or in the middle I can understand a penalty. But on the last lap….I think fans like it."

There were laughs as Lorenzo joked about the two sharing a flight back after the race, only one seat apart, saying: "There are almost 300 people on the plane and we are next to each other. It was funny. Then we shook hands [for the first time after the incident]. Like I say, I have no problem with Marc, I just want to improve the safety of my sport."

http://www.motogp.com/en/news/2013/Le+Mans+Pre+Event+Press+Conference

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...