MotoGp Monster Energy Grand Prix de France uppsnack

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det ryktas ju som sagt och att Tech3 hjärtar Pol men jag har inte hört några rykten alls om vart Cal kan tänkas ta vägen. Har ni hört något?

Det vore utomordentligt synd att tappa honom, han sätter ju lite med färg på tillvaron.

Vilka styrningar är det som blir lediga till nästa säsong som kan vara av intresse för Cal? Hur är det med Bautistas och Bradls platser?

Sedan kanske det dyker upp något med den nya Yamma motorleasingen men det är väl knappast troligt att det bygget kommer vara riktigt konkurrenskraftigt direkt.

Kommer Hondas kund-RC213V till nästa år? Fast den lär väl knappast vara lika snabb som satellithojarna?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
P€RRA;5806563 skrev:
Och inte blir det bättre av engelska kommentatorer som pratar om att det tar tid att lära sig en MotoGP-hoj, att han måste få tid osv, samtidigt som Marquez går in och kör som om han aldrig gjort något annat.

Också reagerat på den nästan pinsamma superlativen de överöser Smith med ibland. Iofs inte lika bedrövligt illa som det var förra året i Moto2. Då var ju allt Mistralens fel. Men faktum kvarstår att Marquez är ju precis lika överlägsen Smith i år som han var förra året i Moto2. Nån som orkat jämföra tidsdifferensen i år mot förra året?

Vilka styrningar är det som blir lediga till nästa säsong som kan vara av intresse för Cal? Hur är det med Bautistas och Bradls platser?

Hayden's Ducce & ev. då Suzuki är enda alternativet om Cal vill köra fabrikshoj.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Efter att förtvivlat ha gnuggat geniknölarna ser race tipset ut som följer ..

1. Valentino
2. Dovi
3. Cal

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
1. 46
2. 93
3. 99

In my dreams.....

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Noterade en blinkande grej på en av ducatiförarna, satt uppe vid höger axel, blinkade grönt samt blått växelvis, ngn som vet vad dett skulle kunna vara?

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Aleix ESPARGARO och Smith kan väl byta hojar det vore trevligt. (För oss och Aleix)

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Känns som 95% håller på/avgudar ROSSI här på forumet, känns lite skönt att det börjar accepteras att han kanske inte är GUD längre....!!!
Ser inte Rossi som någon gud, bara som den störste RR-föraren som fortfarande är aktiv och det förblir han oavsett vidare vinster eller titlar tills någon annan matchar hans meritlista.
Den som inte inser Rossis storhet är antingen för ung, alltför okunnig om RR eller bara korkad.

Last edited:

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Skulle det faktiskt kunna vara!

Så är det, men väntar på att få en förklaring på varför!
Känns som en helt onödig sak för mig att veta!
Ska de ha en blinkande lysdiod på kåpan som visar att motorn är igång snart?
Eller kanske en blinkande lysdiod på fälgen när de har luft i däcken?
Känns som en jävla gimmick enligt mig, vad tycker ni?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Va, va, va, ska Crutchie sparkas, det har jag missat!
Vem säger det?

Det går ihärdiga rykten om att Tech3 förhandlar med Pol Espargaro till nästa säsong och eftersom Smith har två år på sitt kontrakt och Cals går ut efter den här säsongen så verkar han (tyvärr) sitta löst.

Edit; det verkar vara Yamaha som pratar med Pol och de vill i sin tur placera honom i Tech3 ett år innan han hamnar i fabriksteamet.

http://www.crash.net/motogp/news/19...ech_3_boss_responds_to_crutchlow_rumours.html

Jag vet inte så mycket om Poncharal men den sista kommentaren i artikeln låter nästan som "Cal får skylla sig själv" och som om stämningen inte är super-duper.

"But Poncharal also highlighted that it was Crutchlow's decision to limit his latest Tech 3 contract to a single season - and that he had been ready to leave had the factory Ducati ride not gone to then Tech 3 team-mate Andrea Dovizioso."

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Noterade en blinkande grej på en av ducatiförarna, satt uppe vid höger axel, blinkade grönt samt blått växelvis, ngn som vet vad dett skulle kunna vara?

Det är airbagen i skinnstället. Om du tittar noga så tror jag alla har det nuförtiden?

Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Kan det vara en påminnare..... stänga utav när man ej är på hojen?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Att jämföra Smith med Marquez och baserat på de kräva att Smith får sparken är ganska korkat eftersom Marquez inte är en "normal" rookie. Ska man göra den jämförelsen bör de flesta Rookies få sparken på rot, de andra förarna också med tanke på morgonens träning....
Att engelska kommentatorer är partiska är inte direkt förvånande heller. Smith presterar som man kan förvänta sig och utvecklas hela tiden och gör en mycket bra FP3 också. Alex Espargaro har ju redan kört prototyp, förvisso Ducati, men jag tror inte han skulle prestera revolutionerande tider hos Tech3 även om han pga mer erfarenhet borde vara närmare Cal än vad Smith normalt sett är.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tja, Rossi kommer den andra 3:e-delen av säsongen slåss kontinuerligt om pallplatser och utmanar om segrar den sista, nu försöker han få 99-hojen att göra som han vill.
I morgon i torrt slutar han efter den siste av de 3´s gäng.

Lorre får stryk av det antal Repsol som kommer i mål och första av de är självklart MM!

Bara för mig att vika mig, trodde inte han skulle vara med så bra som han är....han är fan inte bara med, han Äger!
Det är magiskt att se hur jäkla skickligt han kör och när man tycker han har att bra tempo så går han ut och gör att kvalvarv som är en halvsekund snabbare....fantastiskt, han pissar på resten!

Bara en skada som kommer hindra han att redan i år ta titeln.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Alex Espargaro har ju redan kört prototyp, förvisso Ducati, men jag tror inte han skulle prestera revolutionerande tider hos Tech3 även om han pga mer erfarenhet borde vara närmare Cal än vad Smith normalt sett är.
Håller med dig 100% i ditt resonemang ang alla jämförelser Smith vs Espargaro.. Fast vad är "revolutionerande tider hos Tech3" Jag tror ändå att Espargaro inom några race skulle ta upp Tech3 hojen framför båda Ducaticyklarna, vilket skulle vara där någonstans båda Tech3 hojarna skall befinna sig! Men jag har iofs inga problem med att de har tålamod hos Tech3 utan Smith:s utveckling är inget annat än väntad. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM