MotoGp Monster Energy Grand Prix de France uppsnack

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Helvete vilket varv av MM. :3freak :Bugar :gnissla :tummenupp
Många olika känslor när den ungen går och piskar upp övriga eliten. :)

Last edited:

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Han körde långsammare än på tidigare träningar. Kan ju ha många orsaker. Förhoppningsvis p.g.a att han koncentrerat sig på att få till bra race-inställningar. Men kanske har han skruvat bort sig, tappat stinget, eller är helt slut.

Onödigt att dra för stora slutsatser från enstaka pass. Ifall man tittar på alla tider hittills verkar Rossi ligga ungefär som tidigare i säsongen, typ 4:e snabbast.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Tänkte ifall han kraschade eller så. Ska bli intressant att se FP4 och QP.. Imorgon blir det bärs och race! Underbart med racen i europa så man kan kolla på eftermiddagen. :fyllisar:tummenupp

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tycker mig se flera moto3 hojar köra utan klassiska "hajfenan" hur resonerar de lärde där?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Att jämföra Smith med Marquez och baserat på de kräva att Smith får sparken är ganska korkat eftersom Marquez inte är en "normal" rookie. Ska man göra den jämförelsen bör de flesta Rookies få sparken på rot, de andra förarna också med tanke på morgonens träning....Att engelska kommentatorer är partiska är inte direkt förvånande heller. Smith presterar som man kan förvänta sig och utvecklas hela tiden och gör en mycket bra FP3 också. Alex Espargaro har ju redan kört prototyp, förvisso Ducati, men jag tror inte han skulle prestera revolutionerande tider hos Tech3 även om han pga mer erfarenhet borde vara närmare Cal än vad Smith normalt sett är.
Du kan kalla det korkat om du vill men det kanske är ännu mer korkat att tro att jag menade en exakt jämförelse mellan två rookies på helt olika material ;)

Jag vågar dock sätta minst en tunna prutt på att Marquez hade kört skjortan av Smith om båda två suttit på varsin Tech 3-hoj.

De engelska kommentatorerna kan var hur partiska de vill, det är fortfarande pinsamt att höra dem släta över Smiths kräftgång.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hoppas att Cal kan göra ett bra kval som tidigare, trots kraschen i FP4!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du kan kalla det korkat om du vill men det kanske är ännu mer korkat att tro att jag menade en exakt jämförelse mellan två rookies på helt olika material ;)

Jag vågar dock sätta minst en tunna prutt på att Marquez hade kört skjortan av Smith om båda två suttit på varsin Tech 3-hoj.

De engelska kommentatorerna kan var hur partiska de vill, det är fortfarande pinsamt att höra dem släta över Smiths kräftgång.

Ingen säger ju heller att Smith gör det lika bra som Marquez och självklart skulle han köra ifrån Smith oavsett hoj - jag har inte heller sagt något annat. Det var liksom hela poängen med mitt inlägg...
Är det kräftgång då? Du har bestämt dig för det medan jag tycker hans resultat är där man kan förvänta sig och de engelska kommentatorerna är snällare ändå.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Hoppas att Cal kan göra ett bra kval som tidigare, trots kraschen i FP4!

Yupp, håller med. :tummenupp
Ingen liten smäll han fick, såg ut som om MC'n daska ner honom i asfalten bra hårt. :crash
Sen cykla han iväg till medical-center för att få tillstånd att köra vidare. :)
Tuffa killar det här. :Bugar

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Starkt kvalat av Smith. :tummenupp

Kul med Dovi så högt upp också.

Rossi har lite att jobba på under kvalen...

Lorenzo stark som vanligt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Marquez och Lorenzo är i en klass för sig. :)
Men roligast idag måste ju vara Dovi på en Ducati i första led! :tummenupp

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Rossi Imponerar???
NOT!!:näsblod
Känns som att det är nog nu !!
Likt Edwards Schumi med flera där bäst föredatumet är utgånget för länge sen...:död
MOTO GP det här året = Spanska öppna mästerskapet....
Casey för i Helvete!!!
Kom tillbaka!!:Bugar:Bugar:hihi
:tummenupp

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Jag är imponerad av VR som lyckas hänga med toppen i över 10 år fast han inte kommer slåss om titeln i år.
Tycker man ser en trend där den 34 årige VR har svårare att hitta rätt, JL är konstant snabbare och den unge MM verkar hitta ett vinnande pace direkt

Tycker även det nya kvalformatet är klart roligare eftersom dom tvingas till att sätta snabba varv direkt istället som förr då allt hände de sista minuterna.

För övrigt svårtippat race.

:)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ingen säger ju heller att Smith gör det lika bra som Marquez och självklart skulle han köra ifrån Smith oavsett hoj - jag har inte heller sagt något annat. Det var liksom hela poängen med mitt inlägg... Är det kräftgång då? Du har bestämt dig för det medan jag tycker hans resultat är där man kan förvänta sig och de engelska kommentatorerna är snällare ändå.
Jag tycker som sagt att det finns andra förare som kunde ha fått den fina styrningen i Tech 3. Känns mest som politik och pengar.

I dag kvalade han bra men det är väl enda ljusglimten hittills. Tror tex att Redding, Ianonne, Pol och säkert några till hade gjort ett bättre jobb.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Rossi Imponerar???
NOT!!:näsblod Känns som att det är nog nu !!
Likt Edwards Schumi med flera där bäst föredatumet är utgånget för länge sen...:död
MOTO GP det här året = Spanska öppna mästerskapet....
Casey för i Helvete!!!
Kom tillbaka!!:Bugar:Bugar:hihi
:tummenupp
Så en andra plats i första racet för åren är = :död ?

Då är det rätt många i MotoGP som ska packa väskan... :7peta

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Sjukt imponerad av Marquez :)

Lorenzo ska nog försöka knipa så många vinster han kan nu. I slutet av säsongen kanske han är chanslös.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM