Helvete vilket varv av MM.
Många olika känslor när den ungen går och piskar upp övriga eliten.
Jag tror det kommer dröja till den sjunde niondelen av den fjärde tredjedelen....den andra 3:e-delen av säsongen...
Du kan kalla det korkat om du vill men det kanske är ännu mer korkat att tro att jag menade en exakt jämförelse mellan två rookies på helt olika materialAtt jämföra Smith med Marquez och baserat på de kräva att Smith får sparken är ganska korkat eftersom Marquez inte är en "normal" rookie. Ska man göra den jämförelsen bör de flesta Rookies få sparken på rot, de andra förarna också med tanke på morgonens träning....Att engelska kommentatorer är partiska är inte direkt förvånande heller. Smith presterar som man kan förvänta sig och utvecklas hela tiden och gör en mycket bra FP3 också. Alex Espargaro har ju redan kört prototyp, förvisso Ducati, men jag tror inte han skulle prestera revolutionerande tider hos Tech3 även om han pga mer erfarenhet borde vara närmare Cal än vad Smith normalt sett är.
Du kan kalla det korkat om du vill men det kanske är ännu mer korkat att tro att jag menade en exakt jämförelse mellan två rookies på helt olika material
Jag vågar dock sätta minst en tunna prutt på att Marquez hade kört skjortan av Smith om båda två suttit på varsin Tech 3-hoj.
De engelska kommentatorerna kan var hur partiska de vill, det är fortfarande pinsamt att höra dem släta över Smiths kräftgång.
Hoppas att Cal kan göra ett bra kval som tidigare, trots kraschen i FP4!
Heja Ducati! Tror dock Dovi inte kommer att lyckas hålla 3:e plats.
Jag tycker som sagt att det finns andra förare som kunde ha fått den fina styrningen i Tech 3. Känns mest som politik och pengar.Ingen säger ju heller att Smith gör det lika bra som Marquez och självklart skulle han köra ifrån Smith oavsett hoj - jag har inte heller sagt något annat. Det var liksom hela poängen med mitt inlägg... Är det kräftgång då? Du har bestämt dig för det medan jag tycker hans resultat är där man kan förvänta sig och de engelska kommentatorerna är snällare ändå.
Så en andra plats i första racet för åren är = ?Rossi Imponerar???
NOT!! Känns som att det är nog nu !!
Likt Edwards Schumi med flera där bäst föredatumet är utgånget för länge sen...
MOTO GP det här året = Spanska öppna mästerskapet....
Casey för i Helvete!!!
Kom tillbaka!!
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag