MotoGP - Monster Energy Grand Prix de France

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
BMW S1000RR
Jag som precis tänkte... "är det ingen som tror på Lorenzo längre.!?" :)

Men det gör nog fan inte jag. Han verkar ha tappat greppet. Men man vet aldrig. Kanske han fått lite mental träning och återtar en plats på pallen.

Önskar i alla fall att MM missar pallen. Det MÅSTE hända nåt nu. :gnissla

Min önskepall!

1. Rossi.
2. Bautista
3. Pedrosa (men bara om han visar lite jävla jävlar anamma.

MM kan vi förpassa någonstans runt 8:de. Men det lär väl aldrig hända.

Nä. Nu ska vi se. Om MotoGP blir nåt annat än förutsägbart den här säsongen. So far. Riktigt jävla tippat

//M

Vore kul om MM vinner ett par race till tycker jag! Då blir han odödlig som Rossi & Schumacher ;)
Men som du sa. Utanför pallen lär han inte hamna om han inte vurpar eller har galen otur med sitt däckval.

-Ralle

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Vore kul om MM vinner ett par race till tycker jag! Då blir han odödlig som Rossi & Schumacher ;)

För mig har han redan bevisat att han är odödlig i och med kraschen i Mugello förra året. Jag stod precis vid utgången av kurvan med full överblick över inbromsningen och jag var under några sekunder helt övertygad om att det var färdigt. Att resa sig efter en sådan marksyning och dessutom köra vidare samma helg är inte mänskligt. Han har utan tvekan beskydd av något högre.

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Mr MM når 100 P, Rossi är den nye Edwards som aldrig inser att allt har ett slut.
DP är nyligen knivskuren och får vara glad om han hamnar före JL.
Föraren med fältets största ego som numera är sopslut!

Fast den största frågan är vad CC ska pissa på denna gång..

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Mr MM når 100 P, Rossi är den nye Edwards som aldrig inser att allt har ett slut.

Två andraplatser hittills den här säsongen! Antar att du bara vill provocera lite men det är ok! Tycker själv att rossi ser nytänd och fräsch ut på sadeln trots sin ålder, hade han legat och harvat på platserna 7-12 race efter race som när han körde ducatin tror t o m jag att han inser att det är dags att lägga hjälmen på hyllan efter säsongen, men nej, jag tror själv att han känner att han är med i allra högsta grad, att det inte går att göra ngt åt MM förstår nog de flesta, får vi en annan racevinnare den här säsongen kommer det med största sannolikhet att bero på att MM krashat ur sig annars kommer den parveln ta hem vartenda race om han håller sig på hjulen, men som sagt, att rossi fortfarande trots sin ålder är med där uppe å fajtas om pallplatserna är grymt, hoppas dock på en repris från förra året nere i holland:yoparty

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Rossi är så slut att han ligger före alla aliens... (MM är något helt annat.) Fick han bara lite fart till på hojen skulle han nog vara den enda som kan bjuda upp till dans med MM i fältet nu, verkar det som om man ser på när MM kört jämnt med de andra och sedan bara passerat och försvunnit som en avlöning medans när han legat jämnt med VR har det iaf blivit ett par platsskiften till innan han drar som en avlöning. VR måste bara få ordning på kvalen.
Det behövs någon mer som har racecraft och kan köra fort så in i helvete. Och fler fabriker som kan hänga på hondorna.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Har givetvis ingen aning, men frågan är om inte Lorenzo förr eller senare bara "skiter" i den här säsongen.

Utåt håller han säkert masken, men hur intresserad är han egentligen om han inser att det inte går att vinna mot det motstånd som finns med årets material?

Lite hunger lär han nog visa om han ska få behålla styrningen när kontraktstiden går ut. Inget team vill ha en "ge uppare"

Blir spännande att se om det vänder i helgen. Åt alla håll tänker jag då.

MM visar sig vara en människa trots allt. :rolleyes: Och kanske inte tar hem skiten överglänsandes alla andra.

Och fina goa Rossi. Som håller sig kvar på toppen. Fast han är slut. Det tycker jag är ganska bra gjort. :brinnerup

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Jahupp, vad kan man utläsa efter 2 träningar? Att Marquez ganska avslappnat kan ligga på 1.33-tider, medan det är de övrigas snabbaste varv. Ny utklassning på söndag väntar om inte några oväntade förutsättningar förändras.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Vad är rekordet för antal raka vinster i högsta klassen genom tiderna ? Utan att veta svaret, känns det som att MM kan ta det i år...
Pallen är lätt:
1 MM
2 Ped
3 Lor

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jahupp, vad kan man utläsa efter 2 träningar?

På västfronten intet nytt.!! :rolleyes:

Ja. Det ser ut som det brukar. Får väl äta nåt uppiggande på söndag för att inte somna ifrån en repris. Säger inte favorit. För det är det inte. :gnissla

Eller man kanske ska ta å käka lite svamp. Så man börjar se i syne. DÅ kan ALLT hända. :glömdet

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bara jag som tycker Ianonne går från klarhet till klarhet?

De börjar ju få fart på Duccen! :tummenupp
Räcker ju knappast racet ut men ändå... :)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Bara jag som tycker Ianonne går från klarhet till klarhet?

Han har utan tvekan höjt sig både en och två nivåer jämfört med förra säsongen. I och för sig ingen skräll, han är knappast att betrakta som en nolla. Han har ju slagit både Marquez och Bradl på lika material vid ett flertal tillfällen.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Pedrosa vann lätt förra året, Crutchlow 2a MM 3a.
Så ska han vinna något i år så kanske det här är sista chansen....
Rossi var 1 minut och 16 sek bakom i mål förra gången så Rossifans ha inte allt för höga förhoppningar :krama

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Pedrosa vann lätt förra året, Crutchlow 2a MM 3a.
Så ska han vinna något i år så kanske det här är sista chansen....
Rossi var 1 minut och 16 sek bakom i mål förra gången så Rossifans ha inte allt för höga förhoppningar :krama

Det var förra året ja, nya tider nu sörru:7peta

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Han har utan tvekan höjt sig både en och två nivåer jämfört med förra säsongen. I och för sig ingen skräll, han är knappast att betrakta som en nolla. Han har ju slagit både Marquez och Bradl på lika material vid ett flertal tillfällen.

Tänk han som Repsolförare nästa år! Det hade varit intressant.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tänk han som Repsolförare nästa år! Det hade varit intressant.
Mmm, möjligen är Iannone en förare som ersatt viss del av humöret med förnuft - då skulle han bli mycket intressant att se på en konkurrenskraftig maskin! Tyvärr är Edwards maskin möjligen inte rätt material för att det ska bli riktigt vasst. Bradls?

JLo kommer på pallen detta rejs, om han kommer i mål. AEsp har nog säsongens bästa chans på pallen, uttalandet förra helgen om att ECU omöjliggör den prestationen känns fadd om Open har en chans att ta sitt mjuka ända in i mål.

Ducce kommer att göra säsongens bästa insats denna helg. Tyvärr räcker det knappast upp på en stentuff pall. I slutändan tror jag på Dani, JLo och Marquez. Men det är rätt trist. Så sensationsraden säger DP, Iannone, Smith. Salomoniskt, på något vis:)

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Ianonne på ant Pedrosas, Bautistas eller Bradls plats.? Eller på Suzukin med Dovi som stallkamrat?
För att tala mer om detta GP än S.Season, hoppas att Dovi lyckas trycka in Ducatin på pallen.

Jag tror
MM
DP
AD

Och Ianonne inom topp 5.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Det var förra året ja, nya tider nu sörru:7peta

Lets see about that :tungan
Inte en chans att Rossi kommer före Lorenzo hela säsongen som vissa lovers verkar tro, Jag tror Lorre är på G efter att gjort en bedrövlig säsongsinledning!

Om Pedrosa är i slag... operationen... så borde han vinna detta men nu blir det väl MM :Bugar
Lorre 3a
Och så chansar jag lite och tar Ianonne som 4a.
Rossi inte bättre än 7a :rolleyes:

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...