MotoGP - Motegi - 2006

sandstream

Guest
gthyni skrev:
2482623 Skulle aldrig höja DIF till skyarna öht,
men jämförelsen haltar.
Le Mans var ungefär som att Roma ledde med 7-0 över Milan
i halvlek men dörren till deras omklädningsrum gick i baklås
under pausen :hihi
Den jämförelsen haltar tyvärr ännu mer.
Om Roma-spelarnas skor gick sönder i andra halvlek för att den materialansvarige slarvat hade du kommit närmre LeMans.

Men tror man att den "värdige" vinnaren är den som vinner flest lopp under en säsong eller står för de mest spektakulära upphämtningarna kanske någon show-sport som FMX är bättre att titta på än RR :lol
oFFkeFF skrev:
Vad gäller "värdig vinnare", vissa år är det enklare att vinna mästerskap än andra, i år är det klart ett sådant år eftersom flera toppförare varit skadade, tekniska fel, avknuffningar etc. Vinner Hayden i år är det förmodligen ett one-hit-wonder, såvida inte honda får fram en superöverlägsen cykel till nästa år. Fast då tar Pedrosa honom ändå iofs.
Enklare att vinna i år? :va
Det var väl länge sedan vi hade en så pass jämn säsong.

För Butters del får vi hoppas att det inte regnar så ofta nästa säsong, att bli varvad av teamkollegan måste kännas minst sagt förnedrande och det är knappast något han vill uppleva igen :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2482960

Men tror man att den "värdige" vinnaren är den som vinner flest lopp under en säsong eller står för de mest spektakulära upphämtningarna kanske någon show-sport som FMX är bättre att titta på än RR :lol
Enklare att vinna i år? :va
Det var väl länge sedan vi hade en så pass jämn säsong.

För Butters del får vi hoppas att det inte regnar så ofta nästa säsong, att bli varvad av teamkollegan måste kännas minst sagt förnedrande och det är knappast något han vill uppleva igen :D

Regnrace är ofta en chansning, gissa hur blött det ska vara en pass är inte direkt en exakt vetenskap, särskilt inte när det ska avgöras av teamet på några få sekunder innan förarna ska in och byta hoj.
Helt ärligt tror jag Repsol-teamet chansade, hårdare däck på haydens regncykel, mjukare på Pedrosas, allt för att iaf ha rätt på en cykel. Så kass är nämligen inte pedrosa i regn annars. Hade de kört på lika däck hade Hayden vart före i mål, men inte ett varv före.

Vad jag menar med enklare för en kille som inte vinner race särskilt ofta, men håller sig på hjulen. Alla topp-5 förare utom Hayden har blivit nollade utan egen förskyllan på ett eller flera race, samt vart skadade.

Hayden har inte stått för vare sig en spektaktulär uppkörning eller flest vinster, han har stått för kökörning till ett gäng 2-5 platser.
Enda gången han imponerat ordentligt på mig var på sitt hemma-gp för då körde han överjävligt hårt och snyggt. Skulle han plocka fram det tempot och den aggressiviteten på de andra racen skulle jag höja honom till skyarna.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag hoppas att hornen växer ut på Hayden imorrn så att han tar sig fram genom fältet och ger italienarna en match. :)

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Nu börjar sändingen och 125 börjar snart..
fler än jag som är vaken?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Det går för fullt.
Jag är vaken o planerar att vara det tills moto-gp slutar.
Hoppas rossi nu smeker upp alla utom hayden som kör som en gud me STOR ledning,
men får soppatorsk med 1 varv kvar o rossi drar förbi han på slangen när han står efter kanten :D

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Är också vaken.
Löjliga kommentatorer som klagade på att champagnesprutandet vid prisutdelningen är onödigt eftersom skinnstället blir smutsigt. :va

Är ju tradition:fakta

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
jag klev precis ur sängen :tummenupp lagom till 250. ska bli skönt att fortsätta sova när moto-gp är färdigt.

Glassen

Förbjud förbud!
Gick med
22 May 2006
Hoj
En cross
Jag är vaken jag med, blev en jävligt skoj kväll de här. Först festa helvete tills nu, sen sätta sig vid teven och kolla på GP:tungan Kan det bli bättre?:tummenupp

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Glassen skrev:
2483395 Jag är vaken jag med, blev en jävligt skoj kväll de här. Först festa helvete tills nu, sen sätta sig vid teven och kolla på GP:tungan Kan det bli bättre?:tummenupp

Ha en smart och oändligt vacker flicka brevid sig med samma intresse?;)

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Vart läser ni tv tiderna för motogp sändningar på Eurosport? Det är inte första gången jag får fel tid. Idag satte jag på tv:n 7:30 för att precis fånga de sista varven - jag skulle kunna ha svurit på att det stod att racet skulle gå live 4:00 och eftersändning var 7:30. Anger de inte alltid CET? Bullen, vad gör jag för fel?????

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
nazurro skrev:
2483416 Vart läser ni tv tiderna för motogp sändningar på Eurosport? Det är inte första gången jag får fel tid. Idag satte jag på tv:n 7:30 för att precis fånga de sista varven - jag skulle kunna ha svurit på att det stod att racet skulle gå live 4:00 och eftersändning var 7:30. Anger de inte alltid CET? Bullen, vad gör jag för fel?????

http://www.tv4.se/tvtabla/ kan man ju kolla på eller http://www.tv.nu/

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
"That clutch is the worst piece of shit I have ever had"

Tror visst att trycket börjar kännas ordentligt nu för Hayden, då fick han ju ändå en bonuspinne efter Nakanos överilade manöver. Pedrosa bara platsen bakom den fantastiske Hayden...
Capirex var ju överlägsen så där som bara han är två gånger per säsong.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Hayden i starten: "Jump, jump, jump!".

:rofl

Vilken gnällkuk han är, Hayden. Hans teamkompis klagar ju inte! Han måste nu jobba med teamet för att lösa problemet istället för att komma in i depån och svära.

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Rossis misstag var att inte klippa Melandri direkt.
Capirex utnyttjade Melandris miss och drog upp en lucka
och Melandri är nästan omöjlig att köra om när han biter ihop.
Luckan blev för stor och Loris defilerade i mål

Pedrosa har verkligen missflyt, det var lite hackigt i motogp.com-streamen
i starten men visst gjorde han en bra start men trycktes av banan och kom
ut igen på 15:e plats och långt efter.

Ha en smart och oändligt vacker flicka brevid sig med samma intresse?

Ingrid Capirossi?
_ingrid.jpg

det ska bli kul i Valencia,
210.000 biljetter är sålda tydligen (utsålt)

Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Nyteknik skrev:
2483440 Hayden i starten: "Jump, jump, jump!".

:rofl

Vilken gnällkuk han är, Hayden. Hans teamkompis klagar ju inte! Han måste nu jobba med teamet för att lösa problemet istället för att komma in i depån och svära.

Hans teamkompis kanske inte har problem?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...