FireSalle skrev:
2484165 Det där sa reportrarna också, att LCR lider svårt ekonomiskt av alla krascher, men jag undrar. Det är väl inte nödvändigtvis så dyra bitar som går sönder vi en low-sider? Ram, motor, gaffel etc. borde klara sig. Några kåpor, handtag etc. borde vara en droppe i havet jämfört med att släpa ett helt team ett par varv runt jorden t.ex. Heltidsmekaniker som river/sätter ihop hojen har teamet redan. Hur mycket kostar service/delar till en motor? Hur länge håller ett par kolfiber skivor?
Uteblivna resultat medför uteblivna sponser och det kostar så klart, men tv-tid får han ju in nästan varje lopp. Producenterna är glada för att visa vurpor.
Delarna från Honda kostar, var så säker. Vissa grejer ingår säkert i leasingkostnaden. Men givetvis är inte alla vurpor så dyra i motoGP heller. Men smälla en ram/bakram/motor kostar rejält med deg, gaffelben kostar ju lätt över 100kkr exempelvis. LCR hade i början av säsongen bara stålar till halva säsongen, dorna hjälpte till och han fick inte lite fler sponsorer.
De hade heller ingen extra cykel i början av säsongen, så de vältrar sig inte i pengar.
Så han har knappast en fet budget och råd med hur mycket som helst.
Men tror iofs inte heller det är det avgörande för Stoner vara eller icke vara, det är resultaten som måste komma, och det sliter också rätt ordentligt på teamet om man ska bygga om hojen mellan varje pass.
Randy de Puniet har fler vurpor, men han har inte stått för alla själv.