MotoGP - Motegi - AirAsia Grand Prix of Japan

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
:hihi Ja fan va bitter han verkar vara, men man kan förstå honom när han nu inser att mästerskapet är över för hans del.
Tror det frestar på hans psyke att Marques är konstant före honom för det mesta.

Jag tror det är jobbigt för honom att inse att med lite tur kan han utmana Lorenzo och Marquez var för sig men han kommer inte vinna något VM när bägge två finns där. Han blir ju som sagt regelmässigt frånåkt av en rookie upprepade gånger och det på en identisk hoj.

Kanske börjar det också gå upp för honom farorna med att vare sig vara den snabbaste spanjoren eller den snabbaste spanjoren på en Repsol-Honda längre.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lorre's race är så nära perfektion man kan komma. :Bugar

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Synd att Rossi inte kunde hänga med topptrion, även om han försökte. Jag tycker däremot att det faktiskt var lite av en frisk fläkt att se Rossi elda på mer än vad tyget höll och inte köra in på en säker position.
Jag är rätt säker på att MM tar titeln nu. Han har inte missat pallen de race han faktiskt kommit i mål, och det är ju bara MM, JL och DP som står på pallen mest, och MM behöver inte komma mer än 4a för att vinna eller nåt sånt, så, JL kan köra helt fantastiskt bra, men MM behöver göra ett misstag av en kaliber som han inte gjort sedan han körde av banan på Mugello eller på Phillip Island, jag tvivlar på att han kommer göra om de två misstagen nu när allt han behöver göra är att köra för honom rätt lugnt och ta sig in i mål...

Jag hoppas lite att någon annan förare får DPs honda snart med, känns som om det är lite dags att någon som kan hänga med hela racet får sitta på den. Eller att DP får en sjujävla fart nästa säsong...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Synd att Rossi inte kunde hänga med topptrion, även om han försökte. Jag tycker däremot att det faktiskt var lite av en frisk fläkt att se Rossi elda på mer än vad tyget höll och inte köra in på en säker position.
Jag är rätt säker på att MM tar titeln nu. Han har inte missat pallen de race han faktiskt kommit i mål, och det är ju bara MM, JL och DP som står på pallen mest, och MM behöver inte komma mer än 4a för att vinna eller nåt sånt, så, JL kan köra helt fantastiskt bra, men MM behöver göra ett misstag av en kaliber som han inte gjort sedan han körde av banan på Mugello eller på Phillip Island, jag tvivlar på att han kommer göra om de två misstagen nu när allt han behöver göra är att köra för honom rätt lugnt och ta sig in i mål...

Jag hoppas lite att någon annan förare får DPs honda snart med, känns som om det är lite dags att någon som kan hänga med hela racet får sitta på den. Eller att DP får en sjujävla fart nästa säsong...

Jag har inte läst pressreleaserna eller hört vart Rossi har sagt, om det var något problem med bromsen, men jag tror han försökte mer än vad han kunde för att hålla Hondorna bakom sig för teamets bästa och det tog ut sin rätt snabbare än väntat.

Edit; verkar ha varit ett misstag.

http://www.crash.net/motogp/news/197539/1/rossi_salvages_sixth_after_costly_excursion.html

Som du säger, det är nog do or die för Dani nästa år om Marquez fortsätter på samma sätt.

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vad hände i ducce-teamet på slutet, låg inte Dovi före?

Tryckte Hayden till igen eller? :hihi

Rossis bromsmiss var ju annonserad redan första bromsningen där, att han inte flyttade bak lite där var ju synd men, våga vinn! :)

Lorenzo var Kung idag!

MM är det över året......kul! :)

Smith! :tummenupp Blir nog bra det där. :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Precis som Roffe och Mozzberg antyder, man kan "hylla" förare för andra saker än antal racevinster, spektakulär körning eller pajaskonster framför kameran. Och att avfärda en ur de fyras sällskap som "mid pack rider med flyt" är inte seriöst. Snarare dåligt påläst. Den som är någorlunda intresserad av roadracing inser snabbt att det krävs aningen mer än flyt för att ens komma i fråga för en MotoGP-titel.

:fakta

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
MM hade nog kunnat köra om Lorre om han velat precis som i tidigare race men att han nu kör på lite större marginaler. Precis som förra året då nog Lorre "lät" Peddot vinna de sista racen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
MM hade nog kunnat köra om Lorre om han velat precis som i tidigare race men att han nu kör på lite större marginaler. Precis som förra året då nog Lorre "lät" Peddot vinna de sista racen.

Inte enligt honom själv. Han sa att han försökte köra om men låg för nära gränsen och insåg att det var för riskabelt att försöka ta sig om så han fick nöja sig med att köra in som tvåa.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Någon som kan bringa klarhet i Espargaros mystiska "avstigning"?

Bromsarna verkar funka för det syns tydligt att fjädringen komprimeras när han kramar handtaget, men sen släpper han igen och hoppar av. Antagligen gashäng. Hade varit kul att se hur det gick med hojen.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Blir inte kul För Cal C. att B. Smith kommer att piska honom i varenda race nästa år, men som man bäddar får man ligga, eller som jag brukar säga, den man ligger med får bädda.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Blir inte kul För Cal C. att B. Smith kommer att piska honom i varenda race nästa år, men som man bäddar får man ligga, eller som jag brukar säga, den man ligger med får bädda.

Fast, för CC så innebär det ju att han kan skylla alla tillkortakommanden på hojen, och inte behöva ta några smällar för det personligen, eftersom att det inte varit någon som kunnat köra hojen. Om han (eller Ducce) får ordning på det hela och han tar pallplatser i torrt så kommer han att få all cred... Lite win win, och lönen är ju inte helt fy skam den heller.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Fast, för CC så innebär det ju att han kan skylla alla tillkortakommanden på hojen, och inte behöva ta några smällar för det personligen, eftersom att det inte varit någon som kunnat köra hojen. Om han (eller Ducce) får ordning på det hela och han tar pallplatser i torrt så kommer han att få all cred... Lite win win, och lönen är ju inte helt fy skam den heller.

Nä precis! Så fort de 7 miljoner eurona landat på kontot skiter han i vilken placering han kommer att få under nästa säsong! Han sa ju själv att han ville bli ekonomiskt oberoende inte vinna tävlingar:zpy

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Någon som kan bringa klarhet i Espargaros mystiska "avstigning"?

Jag spelade in racet och har vevat incidenten ett antal gånger men jag kan inte bringa klarhet i vad som händer under den korta periden kameran är riktad mot honom! Men att någonting är fel på hojen är ganska uppenbart med tanke på hur han vevade argt med armarna och förmodligen svor gansk högt innaför hjälmen!

Kan spela in klippet med paddan från tv:n sen å lägga upp incidenten om det godtas:)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...