MotoGP - Motegi - AirAsia Grand Prix of Japan

Jag har också, precis om tusentals andra, ägt en R1. Säsongen 1998 dessutom. Ändå har jag lite svårt att förstå hur man i nådens år 2013 kan uppleva stark samhörighet med...”Yamaha”.

Det faktum att Yamaha är ensamma om att kunna tävla med Honda i MotoGp skadar nog inte. Ogillar man Honda så är nog chansen stor att man hyser varmare känslor för Yamaha

Jag har också, precis om tusentals andra, ägt en R1. Säsongen 1998 dessutom. Ändå har jag lite svårt att förstå hur man i nådens år 2013 kan uppleva stark samhörighet med...”Yamaha”.

Människor är olika, tack gode gud för det, och en del föredrar ett visst märke framför andra. Du gör det inte. Vackert så. kan man inte låta sådant bero?

Säga vad man vill men nog händer det saker så här i slutet av säsongen. :)

Onekligen, det har ju egentligen varit en ganska "händelselös" säsong där det mest varit JL och DPs skador mitt i som tagit steget från "Soligt rejs under en helg med mestadels bra väder där det mesta avlöper som förra racet", nu på slutet verkar bli lite mer annorlunda. :)

Människor är olika, tack gode gud för det, och en del föredrar ett visst märke framför andra. Du gör det inte. Vackert så. kan man inte låta sådant bero?
Jag är intresserad av varför människor tycker/tänker som de gör, så att låta ”sådant bero” är inte riktigt min grej.

Det är fel att jag inte föredrar Yamaha. Jag har köpt många Yamaha, fler än Honda. Men jag föredrar inget märke alls; de är alla alldeles för ofullkomliga.

Last edited:
No shit. Men varför? Ha ha! Hur kan man tycka bra om ett däckmärke?

Radare, hur gör du?

Nu när det inte finns träningstider att trolla om så är det imponerande att se hur du snabbt du hittar nåt annat att bråka om. Skitsamma om vad, bara du får trolla!

Jag är intresserad av varför människor tycker/tänker som de gör, så att låta ”sådant bero” är inte riktigt min grej.

Det är fel att jag inte föredrar Yamaha. Jag har köpt många Yamaha, fler än Honda. Men jag föredrar inget märke alls; de är alla alldeles för ofullkomliga.

Ja du säger alltid att du vill veta mer varför andra tycker som de gör men du är aldrig nöjd med deras förklaringar utan det ska ältas och antydas att det är konstigt att inte tycka som du gör. Alla har olika incitament för vad de tycker men de har ingen som helst skyldighet att redovisa dem för dig eller någon annan hur irrationella eller stolliga de än verkar vara. Låt andra vara känslomässigt mer berörda av ett märke om de nu vill det.
Antydde inte heller att du föredrog eller inte föredrog något märke, läs igen.

P€RRA;5912350 skrev:
Du påminner mer och mer om Sheldon i TBBT. Han har också problem med sarkasm :hihi
Fast det här var ju inte sarkasm. Den som har hängt här ett tag vet att #space alltid har talat väl om och försvarat Bridgestone.

Just nu rapporterar Japansk media om storm på SH.. eh.. jordbävning i Fukushima skulle det vara.
7,3 på skalan och det ligger bara 90 km ifrån banan! Är dessutom tsunamivarning utfärdad.

Skalvet skedde 10km nere i havet 475km sydost från Tokyo vid 19-tiden. Tsunamin drog bara upp 1 meters vågor vid 20-tiden. Det man var oroade för var kärnkraftverket i Fukushima och man evakuerade folk därifrån. Men man har inte kunnat uppmäta förhöjd strålning.

Just nu rapporterar Japansk media om storm på SH.. eh.. jordbävning i Fukushima skulle det vara.
7,3 på skalan och det ligger bara 90 km ifrån banan! Är dessutom tsunamivarning utfärdad.
Ja jisses Amalia :crash Om vissa av oss kanske ropar efter mer dramatik på banan från tid till annan så må man ju säga att omvärldsfaktorerna i varje fall är hyfsat dramatiska denna weekend...

Regn till 13.00 enligt prognosmakarna, därefter sol, möjligen blir det körning i vart fall under eftermiddagen då?

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...