Då anser du också att de japanska myndigheterna borde utöka säkerhetszonen till minst 13-14 mil?Jag förstår nu motogp förarnas motvillighet att köra där helt och hållet.
Då anser du också att de japanska myndigheterna borde utöka säkerhetszonen till minst 13-14 mil?Jag förstår nu motogp förarnas motvillighet att köra där helt och hållet.
CIA, Ufon, månen...Skulle väl vara en början eller vad säger du?
http://radioactivechat.blogspot.com/2011/08/japanese-citizen-had-252422-becquerels.html
Då anser du också att de japanska myndigheterna borde utöka säkerhetszonen till minst 13-14 mil?
Hur många är de personerna, vistas de i Motegi, vad äter de etc.?Vad tycker du om personen utanför säkerhetszonen som har 250.000 Becquerel cesium 137 i sig.
Hur många är de personerna, vistas de i Motegi, vad äter de etc.?
Racet ska köras sa de idag, och Stoner har gjort en pudel. Han ska bli pappa och oroade sig för barnet, men det är lätt fixat - han kan låna en japansk blyparaplyflicka och lämna frun hemma.
En sjuksköterska på Twitter, ja det känns ju relevant och trovärdigt.
Nej, jag är inte insatt i just de nivåer du nämner men har läst en del både om Tjernobyl och det som hänt i Japan. Att en(1) person visar extrema värden utan att någon vet exakt vart han varit, ätit osv säger absolut ingenting.
När du har rapporter, framtagna av kompetenta vetenskapsmän/forskare, som säger att det är farligt för människor att befinna sig 13-14 mil ifrån kärnkraftverken så ska jag lyssna.
Inget nytt under solen direkt. 3 plattor möts utanför den japanska kusten och så har det varit i miljontals år.det handlar inte bara om strålingen . det handlar om att regionen ät instabil dvs jordbävningar osv . inte bara strålningen
Självklart ska de köra i Japan och allt annat är som att pissa på det japanska folket.
Bara för att nyhetsrapporteringen avstannat betyder inte att "all systems are go" i Japan...
Så sent som för en månad sedan var fortfarande 40000 hemlösa, så sent som förra veckan var strålningen på sina platser runt katastrofreaktorn 10Bq/h.
Jo, vi vet rätt mycket om konsekvenserna.Jag tror man inte vet konsekvenserna av såna här olyckor förrän långt efter pga att det finns väldigt dåligt med erfarenhet.
Hur skule ni själva reagera om Forsmark eller någon annan Svensk reaktor skulle haverera på samma sätt?
Förstår förarnas oro faktiskt.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |