http://www.iaea.org/newscenter/features/chernobyl-15/cherno-faq.shtmlVad hände med Tjernobyl efter olyckan vet vi alla.
Jag tror förarna klarar av en vecka i Motegi väldigt bra. Ät lite jod bara.
Last edited:
http://www.iaea.org/newscenter/features/chernobyl-15/cherno-faq.shtmlVad hände med Tjernobyl efter olyckan vet vi alla.
Jo, vi vet rätt mycket om konsekvenserna.
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs303/en/index.html
De ska vara där i 5-6 dagar och riskerar sina liv på banan.
Man har inte ens kunnat bevisa att de som städade upp området direkt efter olyckan drabbades av mer cancersjukdomar än normalt:Har två bekanta som var och en på sitt håll åkte till Tjernobyl på semester (i nutid). Den ene av dem fick leukemi och dog några år efteråt. Det behöver ju inte ha något med Tjernobylresan att göra men jag har inte berättat det för den andre killen som åkte ... för att inte så ett frö till noja!
Är det relevant?Är det någon av "författarna" här i tråden som tänkt åka till Japans GP eller?
http://www.iaea.org/newscenter/features/chernobyl-15/cherno-faq.shtml
Jag tror förarna klarar av en vecka i Motegi väldigt bra. Ät lite jod bara.
Man har inte ens kunnat bevisa att de som städade upp området direkt efter olyckan drabbades av mer cancersjukdomar än normalt:
Health studies of the registered cleanup workers called in (so-called “liquidators”) have failed to show any direct correlation between their radiation exposure and an increase in other forms of cancer or disease.
Tycker det här med kärnkraftsolyckor mer och mer börjar likna den globala uppvärmningen. Man bestämmer sig för vilket resultat man vill ha och sen letar man efter bevis som passar.
Är det relevant?
Man har inte ens kunnat bevisa att de som städade upp området direkt efter olyckan drabbades av mer cancersjukdomar än normalt:
Health studies of the registered cleanup workers called in (so-called “liquidators”) have failed to show any direct correlation between their radiation exposure and an increase in other forms of cancer or disease.
Tycker det här med kärnkraftsolyckor mer och mer börjar likna den globala uppvärmningen. Man bestämmer sig för vilket resultat man vill ha och sen letar man efter bevis som passar.
Är det relevant?
Det där är ett resonemang som jag aldrig kommer att förstå mig på. Jag kan inte tänka mig att bli polis, kirurg, politiker, attackdykare, pilot etc men anser ändå att jag kan ställa krav på dem. Men du menar alltså att jag tex ska acceptera att en polis inte vill plocka upp likdelar eftersom jag själv skulle tycka att det var obehagligt?Ja, det är relevant om man kan sitta hemma på kammaren o kräva en massa av andra som man inte själv skulle tänka sig att göra...
Vad säger du själv, Hayden-bög, om din gulleplutt stannar hemma?Nu ska det bli kul att höra vad rossifuckona har att säga.
http://www.crash.net/motogp/news/172141/1/rossi_i_dont_think_ill_go_to_japan.html
Jag tycker att alla som stannar hemma är syltryggar som hör hemma i samma fack som "elallergiker" och andra strålkärringar.Vad säger du själv, Hayden-bög, om din gulleplutt stannar hemma?
Det där är ett resonemang som jag aldrig kommer att förstå mig på. Jag kan inte tänka mig att bli polis, kirurg, politiker, attackdykare, pilot etc men anser ändå att jag kan ställa krav på dem. Men du menar alltså att jag tex ska acceptera att en polis inte vill plocka upp likdelar eftersom jag själv skulle tycka att det var obehagligt?...
Då är vi iaf överens om en sakJag tycker att alla som stannar hemma är syltryggar som hör hemma i samma fack som "elallergiker" och andra strålkärringar.
Om någon betalade min resa, uppehälle och biljetter skulle jag åka direkt, men jag tycker ändå inte att det är relevant. Jag är en mesig gubbe i 40-års åldern och kan inte jämföras med fullblodsproffs som valt en superfarlig sport. Det vore ju lite skillnad om någon krävde att ett gäng fotbollsspelare skulle åka dit.Jag kan inte kräva av dig att du ska bli polis ... men om du väljer att bli det, och det ingår i dina arbetsuppgifter att plocka likdelar, så kan jag som polischef kräva det av dig.
På samma sätt kan säkert Honda, Yamaha m.fl kräva att deras kontrakterade förare skall köra ... om deras kontrakt är sådant.
Som MotoGP-publik tycker jag det är absurt att kräva att förarna skall köra om jag inte vågar åka dit för att heja på.
Det där är ett resonemang som jag aldrig kommer att förstå mig på. Jag kan inte tänka mig att bli polis, kirurg, politiker, attackdykare, pilot etc men anser ändå att jag kan ställa krav på dem. Men du menar alltså att jag tex ska acceptera att en polis inte vill plocka upp likdelar eftersom jag själv skulle tycka att det var obehagligt?
Casey, Rossi, Lorenzo och de andra utsätter sig för fara varje gång de ger sig ut på banan, faror som vida överstiger de som ett besök 13-14 mil från reaktorerna innebär vilket gör det hela extremt patetiskt. De får dessutom miljontals kronor i lön.
Angående WHO så har de nog samlat in tillräckligt med data för att ge en någorlunda rättvis bild av hur Tjernobyl och dess befolkning påverkades.
Då är vi iaf överens om en sak
Jag är inte lika säker på att folk kommer att försvara Rossi, snarare tvärtom. Fattar fortfarande inte varför han inte direkt ställde sig upp och sa: - Självklart ska vi köra i Japan!
Det har gått knackigt hela säsongen och här hade han chansen att tjäna gigantiska med poäng hos alla (utom möjligtvis sina konkurrenter vilket han troligtvis skiter fullständigt i).
Om någon betalade min resa, uppehälle och biljetter skulle jag åka direkt, men jag tycker ändå inte att det är relevant. Jag är en mesig gubbe i 40-års åldern och kan inte jämföras med fullblodsproffs som valt en superfarlig sport. Det vore ju lite skillnad om någon krävde att ett gäng fotbollsspelare skulle åka dit.
Tänk om jag bara förstod hälften av vad du gör. Vad lätt allt skulle bliDet är mycket du inte förstår dig på
Vi ser nog olika på idrottsmannens så kallade yrkesroll. Jag ser inte att jag kan ställa krav på en idrottsman/kvinna på samma sätt som någon som har en samhällsfunktion som sitt yrke. Jag ser inte att jag kan ställa några speciella krav på en idrottsman/kvinna överhuvudtaget.
Samtidigt känner jag inte att jag kan begära att en polis ska plocka likdelar i ett radioaktivt område heller...
Klart pengarna styr. Hotar man dem bara tillräckligt kommer de att åka dit hela högen.För övrigt tycker jag det är uppfriskande om det blir så att förarna sätter sig på tvären o inte kör. Det visar att det inte bara är pengar som styr.
Ja, klart det är skillnad på en pingisspelare och en fallskärmshoppare (jag överdriver lite för säkerhets skull). Den ene riskerar att få en blå tumnagel om han träffar bordskanten, den andre riskerar att dö varje gång han hoppar.Så det är alltså skillnad på idrottsmän och idrottsmän även om dom tjänar dom stora dollarna? Så bara för man är en adrenalinjunkie så är det okej att utsätta sig för strålning som KANSKE påverkar en?
Fotboll är ju dessutom inte en så där vansinnigt ofarlig sport. Gör du självmål i fel land blir du skjuten. Presterar du inte enligt planen slår publiken ner dig...
Spelar det någon roll så länge vi håller oss till forumets regler?Snacka om att tråden spårat ur. Ska vi snacka racing eller filosofi?
Bara priset hindrar mig. Om ni skramlar ihop till resan så åker jag och rapporterar live ifrån Motegi Ska även kika om det finns fiskar med tre ögon etc.Som MotoGP-publik tycker jag det är absurt att kräva att förarna skall köra om jag inte vågar åka dit för att heja på.
Det är ju inte för att han är rädd för strålningen, det är för att han inte vill åka ramlöst längre.Nu ska det bli kul att höra vad rossifuckona har att säga.
http://www.crash.net/motogp/news/172141/1/rossi_i_dont_think_ill_go_to_japan.html
Känner du dig lite utanför?En strålande diskussion det här
Jag håller med Nr18!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA