MotoGP: MOTEGI RACE

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Har sett rejset nu. Rossi kör gudomligt. :Bugar

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag är ändå impad över effekten som Stoners hoj kan leverera. Det har ju visat sig vara den snabbaste hojen varje raksträcka så vill Repsol och Fiat ha en värdsmästare -09 ska de nog börja fila kolvarna ordentligt.
Trots allt kan man väl säga att just Stoners hoj har varit ett bättre paket än Rossis Yamaha i år med.
Eller har jag fel?

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Hoj
SV1000N -03
Jag är ändå impad över effekten som Stoners hoj kan leverera. Det har ju visat sig vara den snabbaste hojen varje raksträcka så vill Repsol och Fiat ha en värdsmästare -09 ska de nog börja fila kolvarna ordentligt.
Trots allt kan man väl säga att just Stoners hoj har varit ett bättre paket än Rossis Yamaha i år med.
Eller har jag fel?

Motegi visade tydligt att Ducatin leverera mer effekt framförallt ut ur kurvorna, och varför ducatin är mer svårkörd tror jag mycket beror på just det. Man ser ju tydligt att varje gång Stoner trycker på ut ur kurvorna så kränger hojen rejält, framförallt i början av säsongen innan de uppgraderade hojen. Stoner verka ju vara den ende som kan hantera det på ett bra sätt. Så paketet Stoner-Ducati är väldigt bra och med ett ännu bättre chassi på GP9,an så kan det ju bli riktigt brutalt 2009. Men om Ducatin är bättre än Yamaha? Nja, isåfall borde det väl vara fler ducati i toppen?

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Eller har jag fel?

Handlar det inte mer om att skriva bättre mjukvara till TC:n? Stoner har bättre knuff ur böjarna och når därför högre toppfart, snarare än att det är övertag i hästkrafter som jag förstår saken. När kalenderbitaren i Gustav vaknar kommer han säkert att fritt ur minnet skriva upp varenda toppfart för varenda förare på varenda bana som körts på i år. Jag blir inte förvånad om siffrorna då visar att Ducati inte har dominerat så stort i den grenen i år, som de gjorde 2007.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping