MotoGP: MOTEGI RACE

Dr.Bike

Guest
INtressant hur olika reaktionerna är när det är klart vem som vinner. Med Hayden och Stoner var det långa och intrikata diskussioner men nu är det kanppt några inlägg.
Det tolkar jag som att alla vet att nu är ordningen återställd och de två senaste årens förvirring var mer en slumpens skördar än att Rossi är slut som proklamerats från många håll.

Till #space vill jag bara fråga om FIAT Yamaha teamet fortfarande är lika desperata och i sönderfall? ;) :blah

Du behöver inte vara så efterklok Gustav. Alla team har problem till och från, och det hade Yamaha i inledningen av säsongen.
Nu när Rossi bevisat sin storhet och redan säkrat titeln, är det som sagt inte mycket att säga.
Du kan väl notera istället att alla som kritiserat tidigare nu hyllar honom, det är ju ingen som sitter och tjafsar om än det ena än det andra som vissa racingprofeter gjorde med Hayden, om man säger så. Så varför passar du på att vara tyken?
Kan vi inte alla bara glädjas med Rossi?

:rofl

Han kommer nog att fortsätta att tippa Nicky som vinnare året ut också. :D

Nicky har ju tagit sig i kragen avsevärt.
Lite under Damoklessvärdet kanske, men det är väl roligt det med?

Nu såå...

HURRA..HURRA...HURRA...HURRAAA!!!!! Fy fan vad nice det känns.!! :tummenupp

Och det råder väl ingen som helst tvekan om vem som är BÄST!!!! Idag bär jag hyllsningströja på jobbet, och alla mina arbetskamrater skakar på sina huvuden, men det skiter jag i!!! :)

TJING!!!

//Mad

Jaaa!

Vist var det roligt!
Och att kunna försegla titeln med en vinst oxå, dessutom på Hondas hemmabana, måste kännas extra fint! :)

Bra detta för dina nerver oxå :lol
Inget mer nagelbitande, inget mer gömma sig i garderoben och kika med ena ögat bara, inget magont!
Grattis. Kul.

Ja, det är för jävligt! Fattar inte japanerna att vi behöver sova på söndagsmornarna?!?!? Och Eurosport; varför i h-e ställer inte de krav på att japan ska ändra sin tidszon? Det är ju fruktansvärt hänsynslöst mot oss européer att de bara bryr sig om att ha dagsljus själva och skiter i oss! Jävla egoister!! Jag hoppas också att Eurosport tappar MotoGP och att det kommer in en starkare TV-kanal som kan diktera vilka tidszoner som gäller för alla länder så man bekymmersfritt kan sova på mornarna ...
Det var ren jäkla tur att jag spelade in live-sändningarna och såg dem när det passade mig ...

Inte helt säker på att din ironi gick fram broder. ;)

Det ska bli riktigt kul o se dovi nästa år, jag tror starkt på den grabben. Hayden på en ducce kan nog bli rätt intressant också, jag tror duccen passar haydens körstil utmärkt!

Rossi är det bara o buga sig för, vilket sätt o ta hem titeln dessutom!

Jag har exakt samma uppfattning :tummenupp

Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Inte helt säker på att din ironi gick fram broder. ;)

Du har säkert rätt ... visst är det tragiskt?
Men det är inte mitt fel ... nänä, det är alltid nån annans fel, eller hur? :D

Ska vi ta lite logik istället?
Det är ställt utom allt tvivel att Vale är den bästa föraren under de senaste åren.
Ingen når ens nära hans nivå ... Igår sa Vale att det tuffaste motståndet han någonsin haft är Stoner/Ducati, vilket också kan föras till bevis när man ser vem som slagit Vale flest gånger de senaste två åren.
Slutsats: Eftersom nu Vale är i särklass som förare; då måste Duccen vara jäkligt bra :tummenupp

Har Du vaknat på fel sida idag, eller har du bara svårt att smälta att Ducati/Stoner inte är bäst i MotoGP???

:pannkyss

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
INtressant hur olika reaktionerna är när det är klart vem som vinner. Med Hayden och Stoner var det långa och intrikata diskussioner men nu är det kanppt några inlägg.
Det tolkar jag som att alla vet att nu är ordningen återställd och de två senaste årens förvirring var mer en slumpens skördar än att Rossi är slut som proklamerats från många håll.

Till #space vill jag bara fråga om FIAT Yamaha teamet fortfarande är lika desperata och i sönderfall? ;) :blah
Oj, jobbigt att fortfarande vara så bitter över något som hände för två år sedan? :pannkyss

Det skrivs väl mycket om Rossi också, men han har vunnit så många ggr förr så det mesta har redan skrivits. När Hayden och Stoner vann var det nytt, och kanske mer oväntat ;)

Grattis till Rossi, det var ju skönt att Yamaha revansherade sig!

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ska vi ta lite logik istället?
Det är ställt utom allt tvivel att Vale är den bästa föraren under de senaste åren.
Ingen når ens nära hans nivå ...
Logik :va Det är väl samma låga nivå som alltid då :rolleyes: När Vale vinner så bevisar det att han är bäst, när någon annan vinner så är ändå Vale bäst... :tråkad

Här är en kluring: Om nu Bridgestone var så viktiga för framgång, hur kan rookien Lorenzo hänga med Rossi så pass bra?
Din kära Ducati må vara bra, men utan Stoner hade den varit.... 12:a med Elias :jisses Yamahan tycks ha betydligt bättre fart i år, t.o.m. gubben Tornadon presterar bättre i år i satelit-team:et, trots att han behållt Bibendumgummin.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du behöver inte vara så efterklok Gustav. Alla team har problem till och från, och det hade Yamaha i inledningen av säsongen.
Nu när Rossi bevisat sin storhet och redan säkrat titeln, är det som sagt inte mycket att säga.
Du kan väl notera istället att alla som kritiserat tidigare nu hyllar honom, det är ju ingen som sitter och tjafsar om än det ena än det andra som vissa racingprofeter gjorde med Hayden, om man säger så. Så varför passar du på att vara tyken?
Kan vi inte alla bara glädjas med Rossi?
Det var inte alls tyket. Jag tyckte bara tråden var lite död och behövde livas upp. Tror de flesta kan ta en passning med en liten ;) efter men kanske inte.

Oj, jobbigt att fortfarande vara så bitter över något som hände för två år sedan? :pannkyss

Det skrivs väl mycket om Rossi också, men han har vunnit så många ggr förr så det mesta har redan skrivits. När Hayden och Stoner vann var det nytt, och kanske mer oväntat ;)

Grattis till Rossi, det var ju skönt att Yamaha revansherade sig!
Lite jobbigt är det faktiskt. :mad:

Logik :va Det är väl samma låga nivå som alltid då :rolleyes: När Vale vinner så bevisar det att han är bäst, när någon annan vinner så är ändå Vale bäst... :tråkad

Här är en kluring: Om nu Bridgestone var så viktiga för framgång, hur kan rookien Lorenzo hänga med Rossi så pass bra?
Din kära Ducati må vara bra, men utan Stoner hade den varit.... 12:a med Elias :jisses Yamahan tycks ha betydligt bättre fart i år, t.o.m. gubben Tornadon presterar bättre i år i satelit-team:et, trots att han behållt Bibendumgummin.
Det är ju ganska uppenbart att Yamahan är den hoj som passar felst förare bäst medan Ducatin passar Stoner skitbra men inte direkt de andra. varför lär vi nog aldrig få veta.

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Det kanske är så enkelt att alla som inte är totala Rossifuckon accepterar att den förare som tagit mest poäng under säsongen blir världsmästare?
Värdig dessutom...

Dr.Bike

Guest
Det var inte alls tyket. Jag tyckte bara tråden var lite död och behövde livas upp. Tror de flesta kan ta en passning med en liten ;) efter men kanske inte.

Njaa, nu ska vi inte vara såna. Det var inte ens så att jag tog åt mig, men dina små smileys angående #Space inlägg såg iaf rätt refulla ut! :blah ;)

Nåväl - slutet gott, allting gott.

Nu väntar vi bara på testosteronstinna "standard" 600:eek:r istället för 250, men med prototypram :rolleyes: som kommer gå lika fort som 800:eek:rna.
Detta ska bli intressant värre att beskåda.
Det blir nådastöten för kungaklassen.
Jag menar, redan superbike kör idag rätt nära i varvtider på vissa banor.

Det kanske är så enkelt att alla som inte är totala Rossifuckon accepterar att den förare som tagit mest poäng under säsongen blir världsmästare?
Värdig dessutom...

Klockren sammanfattning!!!! :yoparty

Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Nu väntar vi bara på testosteronstinna "standard" 600:eek:r istället för 250, men med prototypram :rolleyes: som kommer gå lika fort som 800:eek:rna.
Detta ska bli intressant värre att beskåda.

Jag tycker det är direkt korkat att lägga klasserna prestandamässigt så nära varandra. Dessutom finns det redan en klass med serietillverkade 600:eek:r!
Hade mycket hellre sett en klass med 400 cc 4-takt, 1- eller 2-cylindriga, dvs lite lagommodeller för pendlarhojar :)
Det ger också ett lämpligare steg från 125 cc och uppåt.
Varför skulle en 600 cc med 4 cyl bli billigare än en 800:a? För att kolvarna är mindre? Redan idag når ju antalet MotoGP-hojar inte upp till 20-strecket. Vill man ha det så i mellanklassen också?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det är ju ganska uppenbart att Yamahan är den hoj som passar felst förare bäst medan Ducatin passar Stoner skitbra men inte direkt de andra. varför lär vi nog aldrig få veta.
Ducatin hade inte varit något att hänga i julgranen utan Stoner, det går att utläsa ur konstruktörsmästerskapet och teammästerskapet. Även om jag gillar Hayden och erkänner honom som världsmästare 2006 så tvivlar jag starkt på att det kommer att fungera för honom på en Ducce 800:a.

Dr.Bike

Guest
Jag tycker det är direkt korkat att lägga klasserna prestandamässigt så nära varandra.
Hade mycket hellre sett en klass med 400 cc 4-takt, 1- eller 2-cylindriga, dvs lite lagommodeller för pendlarhojar :)
Det ger också ett lämpligare steg från 125 cc och uppåt.
Varför skulle en 600 cc med 4 cyl bli billigare än en 800:a? För att kolvarna är mindre? Redan idag når ju antalet MotoGP-hojar inte upp till 20-strecket. Vill man ha det så i mellanklassen också?

Det är ju exakt det jag försöker säga.

Det kommer bli hattifnatt, då det just som du säger kommer vara otroligt liten prestandaskillnad.
Sen kommer 600 med all sannolikhet sitta i ett mer lättkört och smidigare chassie, som väger en bunke kilo mindre.
SÅ om dessa vid enstaka tillfällen kommer spöa kungaklassen så kommer ni inte se någon förvåning i mitt fejs iaf.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Värdig dessutom...

NÄÄÄÄ!!!!

Värdig vinnare vinner flest race, har alltid glimen i ögat, kör ALLTID för kung och fosterland och så ska det såklart helst VARA Rossi för att det ska gillas. Så det SÅÅ!!! :fakta :tungan

//MadRossifucko

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Värdig dessutom...

Vad är man om man tycker att Stoner tog sin titel värdigt förra året före Rossi, men inte att Hayden var särskilt värdig sin titel 2006?
Nog att man accepterar att en förare vinner VM genom flest poäng under säsongen, sen lägger jag in mina egna värderingar kring racevinster, och om någon haft otur med materielfel och saker föraren inte kunnat styra själv.

Förresten tror jag att Stoner kommer kunna ge Rossi en ordentligt fight om titeln nästa år också. Hayden tror jag inte samma sak om...

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nog att man accepterar att en förare vinner VM genom flest poäng under säsongen, sen lägger jag in mina egna värderingar kring racevinster, och om någon haft otur med materielfel och saker föraren inte kunnat styra själv.
Det kan man självklart ha åsikter om,men om fel förare vinner så måste det tydligen ältas in absurdum om det också.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Förresten tror jag att Stoner kommer kunna ge Rossi en ordentligt fight om titeln nästa år också. Hayden tror jag inte samma sak om...

Håller med där.

Men visst Hayden KAN köra...men han har fan inte tillräckligt med vilja. Jo..om varje race gick på Indianapolis så kanske det skulle kunna hända nåt. :rolleyes: Men...nää...han är för...ja..vek.

Dom förare som kommer ge Rossi en match nästa år är Stoner, Peddot och Lorenzo. Och jag hoppas att Dovizioso kommer att ha lite att ge.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ducatin hade inte varit något att hänga i julgranen utan Stoner, det går att utläsa ur konstruktörsmästerskapet och teammästerskapet. Även om jag gillar Hayden och erkänner honom som världsmästare 2006 så tvivlar jag starkt på att det kommer att fungera för honom på en Ducce 800:a.
Jag gillar inte Hayden nåt speciellt, fråga mig inte varför, det bara är så men jag tror faktiskt Duccen kan passa honom. Det är något i hans körstil som säger mig att det kommer att funka. Ska bli väldigt intressant att följa försäsongstesterna.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det kan man självklart ha åsikter om,men om fel förare vinner så måste det tydligen ältas in absurdum om det också.

Yes, men är man först över linjen åtminstone ett par gånger om året blir det ju lite mindre diskussion om vem som är snabbast. En titel kan man ju som sagt bogsera sig till genom att ta sig till pallen och strax utanför om de snabbare killarna har lite problem, vilket visat sig i fler serier än motogp. Det som är talande för de världsmästarna är att de sällan gör väsen av sig mer än den säsongen, varken i sin egen serie eller någon annan.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Njaa, nu ska vi inte vara såna. Det var inte ens så att jag tog åt mig, men dina små smileys angående #Space inlägg såg iaf rätt refulla ut! :blah ;)

Nåväl - slutet gott, allting gott.

Jag tror #space kan ta det. :pannkyss till #space.

Värdig dessutom...
Tycker man det är tjatigt behöver man inte blanda sig i leken. ;)
Två saker är säkra dock.
1. Det behövs två sidor för att träta.
2. Detta fick fart på tråden.

Det kan ju vara så att Ducatin har ett smalare "fönster" där den funkar optimalt och just detta fönster passar Stoner som hand i handsken. Han har ju själv sagt att resultatet av delarna blev långt över allas förväntningar 2007 - match made in heaven helt enkelt.
Yamahan är åtminstone i år mer mångsidig och på det viset kanske än bättre motorcykel men jag är inte alls övertygad om att Stoner hade gjort bättre ifrån sig på den än med Ducatin.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Nya tider och det är på Bridgestone man vinner stora VM bucklan nuförtiden.

Tiden och minerna hos Team Fiat Yamaha (för inte så länge sedan) när cyklar sade upp sig mitt i race och Michelin kräkte stora schook av gummi glömmer man lätt en sådan här helg, man har rett upp allt och jobbat på hårt och det kostade Michelin början till undergången. Det var i mina ögon Michelin eller Team Fiat Yamaha som skulle (kanske lite hårt att säga men ändå) falla!

Nej Gustav, Team Fiat Yamaha var såklart inte ens nära sönderfall, men Du vet, det är alltid skoj att retas lite.. :pannkyss

Stort grattis Team Fiat Yamaha till stora VM bucklan 2008.

Bifogat

• motegi_champion_rossi_2008.jpg
    motegi_champion_rossi_2008.jpg
    50 KB · Visningar: 87

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yes, men är man först över linjen åtminstone ett par gånger om året blir det ju lite mindre diskussion om vem som är snabbast.
Det verkar inte så.Man kanske ska gå efter vinstprocent istället och kora Troy Bayliss till världsmästare 2006?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping