MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..
Vidare har det lämnats in ett förslag till MSMA om att de from 2011 ska hyra ut motorer till team som vill bygga sina egna ramar. Det tycker jag vore toppen och ett bra sätt att få fler hojar på banan, istället för de galna idéer som funnits om 1000cc standardmotorer likt det man kommer köra i Moto2.

Flamini gick ut med ett pressmedelande på Brno att dom kommer stämma MotoGP om dom kommer ta std 1000cc motorer till MotoGP. Infronts Motor Sports äger rättigheterna från FIM till att få lov att köra med produktionsbaserad racing.

Paulo Flammini
" I think its time for the MotoGP people to try to solve theire problem looking inside there garden, not outside."

MSMA kollar på hur dom ska ändra dom tekniska reglerna och ska komma med förslag i augusti.
 

Rejsboy

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Braås
Hoj
Yamaha YZF-R1 -10, KTM 660 SMC -06
Senaste Lorenzo uttalandet:
–Jag anser att jag är en förare som kommer att slå Valentino i framtiden. Nu är vi i stort sett lika snabba och jag är bara i början av karriären och lär mig fortfarande. Jag anser att mitt marknadsvärde är högre än det som Yamaha har erbjudit mig i dagsläget.

Det är väl detta som gör att Lorenzo aldrig kommer att bli större än Vale. Ödmjukheten och publikfrieriet är ju inte ens i närheten, och det är ju trots allt en publiksport! Givetvis är han snabb och lär sig ännu snabbare, men med sådana uttalanden så bevisar han hur långt han faktiskt har kvar till perfektion...
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det är väl detta som gör att Lorenzo aldrig kommer att bli större än Vale. Ödmjukheten och publikfrieriet är ju inte ens i närheten, och det är ju trots allt en publiksport! Givetvis är han snabb och lär sig ännu snabbare, men med sådana uttalanden så bevisar han hur långt han faktiskt har kvar till perfektion...

Nu på Donnington när dom hade Riders For Health aktionen där man innom MotoGP hjälper till att dra in pengar till motorcykelläkare i Afrika så ombads alla MotoGP förarna att göra något personligt och ta med sig. Inte bara att ge bort deras gamla skrapade skinnställ och stövlar till aktionen. Den ende som gjorde det var Jorge Lorenzo som hade målat en tavla som han skänkte till aktionen..
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Det är väl detta som gör att Lorenzo aldrig kommer att bli större än Vale. Ödmjukheten och publikfrieriet är ju inte ens i närheten, och det är ju trots allt en publiksport!

Jag uppfattar det inte som om att Lorenzo lider brist på ödmjukhet. Jag tycker snarare att han ger intryck av att vara ärlig, öppen och självsäker, och vågar säga rakt ut både när han gjort något bra och när han gjort något dåligt. En självsäker person kan dock sticka i ögonen och misstolkas. Intervjuer med honom är ofta de allra intressantaste, då han brukar ta sig tiden att lägga ut texten och till skillnad från de flesta andra inte slänger sig med klyschor i alls samma utsträckning.

Och Lorenzo är ju lika snabb som Rossi just nu, om inte snabbare t.o.m. Och han är yngre, och han kan mycket väl slå Rossi i framtiden. Dessutom skriver han ödmjukt att "han anser att" dittan och dattan, inte att han "är".
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
det är bara i sverige det kan misstolkas, i världen tycker man om självsäkra människor, det är nånting bra:)

Lorenzo kommer vara kung i mgp om nåt år:tummenupp
 

Razz

The race is on!
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
r6 -03
Jag gillar verkligen lorenzo, han verkar skön. Och visst bjuder han till lite för publiken, ingen hoppar högre än lorenzo när han vinner!!! :D

Sen så sa han väl aldrig att han tyckte att han förtjänade lika mkt som rossi, utan att han tyckte han förtjänade mer än vad yamaha erbjöd honom?
jorge-lorenzo-ganado-gran-16_4_1141084420.jpg
 
Last edited:

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Nu vet vi varför Rossi inte hinner måla. :krama


Tagit från http://www.scottjones.net/?tag=riders-for-health

As wonderful as it was to see the MotoGP riders arrive in turn to please the crowd and offer some item or other for auction, no one made a larger single contribution to the afternoon than Rossi. He arrived early and patiently signed by far the largest collection of items that had been donated—when spread out side by side they covered three long tables backstage, not counting the items that all riders were asked to sign as a group. When he went on stage, he also stayed the longest as item after item received the crowd’s full attention.
One of a kind, to say the least.

Nu på Donnington när dom hade Riders For Health aktionen där man innom MotoGP hjälper till att dra in pengar till motorcykelläkare i Afrika så ombads alla MotoGP förarna att göra något personligt och ta med sig. Inte bara att ge bort deras gamla skrapade skinnställ och stövlar till aktionen. Den ende som gjorde det var Jorge Lorenzo som hade målat en tavla som han skänkte till aktionen..

Ja, helt klart.

En vinnare.

det är bara i sverige det kan misstolkas, i världen tycker man om självsäkra människor, det är nånting bra:)

Lorenzo kommer vara kung i mgp om nåt år:tummenupp
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Alvaro Bautista sägs ha skrivit ett pre-kontrakt med Suzuki.

Aspar sägs nu istället kolla på Hector Barbera och Toni Elias till sin Ducati GP9 som han fått.
 

Rejsboy

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Braås
Hoj
Yamaha YZF-R1 -10, KTM 660 SMC -06
Alvaro Bautista sägs ha skrivit ett pre-kontrakt med Suzuki.

Aspar sägs nu istället kolla på Hector Barbera och Toni Elias till sin Ducati GP9 som han fått.

Trodde att Bautista och Aspar ville kliva upp till MotoGP tillsammans (i alla fall enligt ryktena?)
Intressant att se om Elias får en chans här i stället..

Nu på Donnington när dom hade Riders For Health aktionen där man innom MotoGP hjälper till att dra in pengar till motorcykelläkare i Afrika så ombads alla MotoGP förarna att göra något personligt och ta med sig. Inte bara att ge bort deras gamla skrapade skinnställ och stövlar till aktionen. Den ende som gjorde det var Jorge Lorenzo som hade målat en tavla som han skänkte till aktionen..

Helt klart en schysst tavla! :tummenupp

Kanske gick på lite hårt och oförtjänt ang. Lorenzo innan... :fattartil
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Suter ryktas komma med ett team till MotoGP nästa år med 2st cyklar.

Deras Moto2 har dom släppt sina priser på "köp-versionerna". Båda utan någon motor eller elektronik. Chassiet kan köpas löst om man så behöver ett extra eller har andra produkter att bygga på det. (chassie = ram, sving, bakram, tank, kylare och kåpor)

Modell "Basic"
Chassie: 56.390
Öhlins 7.442
Brembo 4.322
1 set OZ fälgar: 950
Totalt: 69.104 euro

Modell "Standard"
Chassie: 56.390
Öhlins: 16.079
Brembo: 5.791
1 set OZ magnesium fälgar: 1.712
Totalt: 79.972 euro.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
det är bara i sverige det kan misstolkas, i världen tycker man om självsäkra människor, det är nånting bra:)

Lorenzo kommer vara kung i mgp om nåt år:tummenupp

Jo, självsäkra människor är bra, men då ska dom leverera också.

I USA säger ju alla idrottsmän att dom är/ska bli bäst i världen, och det enda dom är/blir bäst i världen på är undanflykterna.

En självsäker svensk säger "Jag placerar mig nog top 3", och då gör dom det med få undantag.

I USA kan du fråga vilken sopa som helst och alla svarar "Jag ska vinna" och sedan placerar dom sig 14'e av 15 startande, lika förbannat säger dom samma sak nästa gång helt utan att skämmas....
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Senaste ryktena gällande Lorenzo är att han kommer/redan har signat för en förlägning med Yamaha. Mathew Birth och Michael Scott rapporterar bägge att han ska ha skrivit under ett nytt kontrakt. Verkar vara det smartaste valet.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Så länge han kör i samma team som Rossi lär det stå nummer 2 som bäst efter hans namn i totalen.

Skulle hellre se Lorenzo på en Honda.
Ska han spöa Rossi är det en fördel att sitta på bästa möjliga material. Han har ju visat att han kan söpa Rossi under året så orealistiskt är det inte.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top