MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Lorenzo behöver bättre material än Rossi och det kan han aldrig få så länge de är teamkompisar.
Får man fråga hur du kan veta att han behöver en snabbare hoj? :confused:
Du lägger fram det som om det vore någon sanning. Han har spöat Rossi 3 gånger i år och det är bara hans andra säsong i MotoGP. Tiden får utvisa vad som händer...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Lorenzo behöver bättre material än Rossi och det kan han aldrig få så länge de är teamkompisar.
Så du menar att Lorenzo utmanade Rossi med undermåligt material. Då måste väl isåfall Lorenzo redan vara bättre än Rossi och därmed ha rätt i att han borde ha lika bra grundlön?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lorenzo behöver bättre material än Rossi och det kan han aldrig få så länge de är teamkompisar.
Intressant åsikt men inte särskilt underbyggd med några argument. Om han behöver bättre material är det ju dumt att byta till en hoj som är sämre än den han sitter på...
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Lorenzo behöver bättre material än Rossi och det kan han aldrig få så länge de är teamkompisar.
För att kunna vinna över Rossi har Lorenzo visat att det material han redan förfogar över räcker.

För övrigt är min gissning är att ingen av förarna i Fiat Yamaha är prioriterade vad gäller tillgång till nya/bättre delar. Det enda Lorenzo behöver för att bli mästare i MotoGP är, som alla förare, hälsan och lite medgång. Han är tillräckligt bra för att samla ihop mer poäng än Rossi. Däremot saknar han med all säkerhet Rossis gudabenådade talang. På varsin NSR 500 av 2000 års modell är jag övertygad om att Rossi tämligen enkelt skulle köra ifrån Lorenzo.
 

Bifogat

  • lorenzo.jpg
    lorenzo.jpg
    69.3 KB · Visningar: 47
  • lorenzohighside(1).jpg
    lorenzohighside(1).jpg
    115.7 KB · Visningar: 56
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hoppsan, här blev det många svar, trevligt :)

Vad jag försöker säga är att Rossi är en bättre förare än Lorenzo, vilket inte är någon nyhet direkt. På likvärdigt material kommer Rossi stå som segrare i slutänden även om Lorenzo lyckas vinna vid enstaka tillfällen.

Ovanstående är min åsikt, hur kan det tolkas som något annat?

På varsin NSR 500 av 2000 års modell är jag övertygad om att Rossi tämligen enkelt skulle köra ifrån Lorenzo.
Total oväsentligt men säkert viktigt i din värld.
 
Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Vad jag försöker säga är att Rossi är en bättre förare än Lorenzo, vilket inte är någon nyhet direkt. På likvärdigt material kommer Rossi stå som segrare i slutänden även om Lorenzo lyckas vinna vid enstaka tillfällen.

De är snarlikt snabba men Rossi är vassare vad gäller racecraft och erfarenhet. Lorenzo har förmodligen en brantare utvecklingskurva än Rossi just nu, så det är ganska troligt att Lorenzo kan stå som mästare om något år eller två. Bäst chans har han då på bästa hojen, dvs Yamahan. Det kommer bli feta fighter! :yoparty
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
  • Gilla
Reaktioner: R2

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Hrrmm !

Säsongen är långt ifrån slut och ta en titt i tabellen.
Lorenzo kan bli champ redan i år.

Håller på rossi själv som alltid sen 125 tiden men lorenzo är
på uprise big time. Tycker det är alldeles för tidigt att utse ngn segrare
i den här duellen.

Sen vore det ju lite synd om rossi lyckas förvandla lorenzo till en
mental grönsak såsom han gjort med max, sete, peddot osv redan.
Kul med unga kaxiga stjärnor. Behövs.

Mvh
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det skrev Dunlop på redan under Assens TT. Så för 5 1/2 vecka sen. Skrevs samma dag om det här på SH. http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4273841&postcount=80

Men bra du påminer om sånt som hör till dena tråden. Försvinner lätt annars i allt annat svammel om vem som behöver vilken hoj och hur fel det kan tolkas osv.. :krama ;)
Haha drygpelle. Fick "svenskt" pressrelease om det idag, så tänkte det var något nytt... eller det nya var väl då att sverige är 2 veckor sena med nyheten! =)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ingen risk. Han är av en helt annan ull än neurotikerna Biaggi och Gibbers. Pedrosa tror jag inte är knäckt. Ännu.
Något negativt om Biaggi från dig :galen

Tror nog att vem som helst kan få Rossi-sjukan. Måste vara oerhört knäckande att tävla mot någon som gång på gång "förnedrar" en.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Något negativt om Biaggi från dig :galen

Tror nog att vem som helst kan få Rossi-sjukan. Måste vara oerhört knäckande att tävla mot någon som gång på gång "förnedrar" en.
Negativt? Att vara neurotisk ger såklart stora pluspoäng. De underbara divalaterna som han förgyllde både 500 och MotoGP med har tveklöst gjort det mindre underhållande att vara åskådare.

Jag tror faktiskt inte att någon känner sig förnedrad av att köra i mål bakom Rossi. Han har en unik särställning som vid det här laget överträffar till och med Doohan. Och han själv och alla andra vet om det. Visst vill och försöker Lorenzo, Stoner, Pedrosa och Dovizioso vara snabbare. Men förnedrade? Nej.

[YOUTUBE-ID]1JmkhXvP6bE[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Fyfan vilket bra videoklipp. Biaggi Är Kejsaren!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Räknar du titlar utanför största klassen nu? ;)
Jäklar, där var det nära :D

När man pratar om Rossi, som vunnit i alla klasser, känns det okej att även ta med de mindre, speciellt när han ska jämföras med någon annan. Dock smäller en VM-titel i stora klassen fortfarande högre än tex 4 st i någon av supportklasserna.

Jag tror faktiskt inte att någon känner sig förnedrad av att köra i mål bakom Rossi. Han har en unik särställning som vid det här laget överträffar till och med Doohan. Och han själv och alla andra vet om det. Visst vill och försöker Lorenzo, Stoner, Pedrosa och Dovizioso vara snabbare. Men förnedrade? Nej.
Förnedrad var kanske lite att ta i (och det var därför jag satte det inom fnuttar) men jag tror det tar rejält på självförtroendet när Rossi gång på gång är den som drar längsta strået, att publiken älskar honom överallt, att han dessutom går omkring och verkar trivas som fisken i vattnet oavsett vad som händer osv.

Men det är som sagt bara vad jag tror. Lorenzo har nog ett psyke och vinnarskalle få förunnat och han kanske klarar av det. Men Rossi måste nog lägga av innan Lorenzo når hela vägen.
Fyfan vilket bra videoklipp. Biaggi Är Kejsaren!
Ja verkligen, inte ens en keps klarar han av att hantera som en vuxen människa. Grymt! :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top