MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Snacket om Puigs pariastatus har tydligen upphöjts till fakta trots att det bara är just snack. Señor Alberto är ingen mystomte så det nog många bl a i jouralistkåren - speciellt de från andra sidan pölen - som önskar honom åt fanders, så det snacket skulle jag inte ta allt för hårt på.
De som ska skriva kontrakt med Pedrosa har alltså dålig koll när de inte vill att Puig ska vara kvar?
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
De som ska skriva kontrakt med Pedrosa har alltså dålig koll när de inte vill att Puig ska vara kvar?

och hur vet du det, källan tydligen är motoworld.es (även om källan i vanlig ordning inte presenterats här på SH) som också var en betydande källa till att Lorenzo skulle signa för Ducce. Alla "silly season"-spekulationer bör tas med en stor nypa salt. Jag sätter en hunka på att Dani och Alberto kommer att förpesta vissa SH-krevulanters tillvaro genom att vara de ledande personligheter i HRC/Repsol-garaget även 2010.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
och hur vet du det...
Jag vet lika lite som alla andra och påverkas självklart av det som skrivs. Men fakta är ju att Dani är inne på sin 4:e säsong hos HRC tillsammans med Puig och har ännu inte lyckats leverera det Hayden grejade 2006. För HRC är det inget annat än ett stort misslyckande och att Puig har en del i det verkar inte så otroligt. HRC tror kanske att de ska lyckas bättre utan honom i depån.

Spar din hundring du ;)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man kanske skulle bli moderator igen och rensa lite i tråden..

Undrar hur relationen mellan Stoner och Ducati är nu då? Skulle tippa på att Stoner är ganska förbannad, han har ju uppenbarligen vissa attitydproblem.
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Man kanske skulle bli moderator igen och rensa lite i tråden..

Undrar hur relationen mellan Stoner och Ducati är nu då? Skulle tippa på att Stoner är ganska förbannad, han har ju uppenbarligen vissa attitydproblem.

Ser utad til å være bra, iflg denne artikkelen hos crash.net

Ducati 'sure' Stoner will return

Ducati MotoGP project director Livio Suppo has once again insisted that 2007 world champion Casey Stoner will be back with the team at Estoril.

After leading the 2009 world championship with two wins from the first five rounds, Stoner was sick at Barcelona then battled fatigue at the following four races.

Medical tests proved inconclusive and, after returning to Australia for the summer break, it was announced that Stoner would sit out the next three rounds and return to action - hopefully at full fitness - in Portugal on October 4.

But speculation, not helped by Ducati's attempt to sign Jorge Lorenzo, has fuelled escalating rumours that a) Stoner will not return until next season, b) has fallen out with the team and even c) has lost interest in MotoGP and might retire at the age of 23. All of which have been denied.

“The news from Casey is positive, he is getting stronger and I'm sure he will be back at full strength at Estoril,” said Suppo, speaking ahead of this weekend's Indianapolis round.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Undrar hur relationen mellan Stoner och Ducati är nu då? Skulle tippa på att Stoner är ganska förbannad, han har ju uppenbarligen vissa attitydproblem.

För att citera en känd svensk film " Nu är det krig Nu har dom skitit i det blå skåpet! ... " Jo, Stoner borde vara uppe varv så här dax, man undrar ju lite hur han mentalt tacklar situationen och jag befarar att detta ordentligt kan spä på den tidigare symtomen!
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Tycker att man kan behandla silly season-rykten för vad de är. Både att Puig hänger löst och att Lorenzo/Ducati fört seriösa diskussioner är just rykten där man troligen kokt en hel höna av en fjäder. Tror inte varken Puig eller Stoner är särskilt upprörda eftersom de troligen har mycket bättre insyn i vad som faktiskt händer än t ex motoworld.se och Kropotkin.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
skulle faktiskt vilja säga att om Stoner vid 23 års ålder har ett allvarligt hälsoproblem som kan vara ett problem i resten av livet så gör han klokt i att försöka gå till botten med det.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Tycker att man kan behandla silly season-rykten för vad de är. Både att Puig hänger löst och att Lorenzo/Ducati fört seriösa diskussioner är just rykten där man troligen kokt en hel höna av en fjäder. Tror inte varken Puig eller Stoner är särskilt upprörda eftersom de troligen har mycket bättre insyn i vad som faktiskt händer än t ex motoworld.se och Kropotkin.

Fast tydligen har Jorge i en intervju med AS tackat Ducati för deras erbjudande och sagt att om det bara gällde pengar så skulle han gått till Ducati.

http://www.crash.net/motogp/news/151420/1/lorenzo_thanks_yamaha_-_and_ducati.html
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Fast tydligen har Jorge i en intervju med AS tackat Ducati för deras erbjudande och sagt att om det bara gällde pengar så skulle han gått till Ducati.
Som det spekulerats om tidigare ser det inte alls bra ut för Ducati när förare efter förare tackar nej. Att lägga alla ägg i samma korg är sällan bra i längden och snart kanske även Ducati har förstått det.
Man kanske skulle bli moderator igen och rensa lite i tråden..
Äh, det är väl ett diskussionsforum och om några vill diskutera en sak så kan de väl få göra det? Att skumma igenom inläggen eller bara ignorerar dem är ju inte så svårt.

Men jag tycker nog ändå att du ska bli moderator igen Gustav, de vi har i dag jobbar ju inte ihjäl sig direkt...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Äh, det är väl ett diskussionsforum och om några vill diskutera en sak så kan de väl få göra det? Att skumma igenom inläggen eller bara ignorerar dem är ju inte så svårt.

Men jag tycker nog ändå att du ska bli moderator igen Gustav, de vi har i dag jobbar ju inte ihjäl sig direkt...

Det är ju en fin gräns mellan diskussion och tjäbbel.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Man kanske skulle bli moderator igen och rensa lite i tråden..

Undrar hur relationen mellan Stoner och Ducati är nu då? Skulle tippa på att Stoner är ganska förbannad, han har ju uppenbarligen vissa attitydproblem.
Varför skulle Stoner vara förbannad på Ducati för att de ville signa Lorenzo? :va Tror nån att Rossi blev förbannad när Yamaha signade Jorge?

Ducati har plats för två förare i teamet och i mina ögon är det solklart vem det är dom vill bli av med... den förare som inte presterar. Det hade varit varit kanon för teamet att ha två förare som kan hantera en 800cc maskin istället för en. Precis som Perra säger så är det farligt att lägga alla ägg i samma korg.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Varför skulle Stoner vara förbannad på Ducati för att de ville signa Lorenzo? :va Tror nån att Rossi blev förbannad när Yamaha signade Jorge? Ducati har plats för två förare i teamet och i mina ögon är det solklart vem det är dom vill bli av med... den förare som inte presterar.
När det gäller Rossi så har han hela tiden varit uttalad försteförare och vem de signar i övrigt lär inte röra honom ryggen (kanske bara lite).

I Lorenzos fall tror jag att han var tänkt som ersättare till den buttre Stoner som inte ville finna sig i allt som Marlboro hittade på (de ska tydligen ha photoshoppat in hans ansikte på vissa mediabilder...). Hayden är guld värd i reklamsyfte för den amerikanska marknaden och den är stoooor.

Skulle inte förvåna mig; och det skulle hedra Stoner.
På vilket vis menar du att det skulle hedra honom?

Jag kan inte komma på något positivt med att sluta vid så tidig ålder om det inte är så att man vunnit allt och lite till. Nu kommer han, om han lägger av, att bli ihågkommen som ett one hit wonder som inte pallade pressen.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
När det gäller Rossi så har han hela tiden varit uttalad försteförare och vem de signar i övrigt lär inte röra honom ryggen (kanske bara lite).

Det sas väl rätt tidigt att Lorenzo skulle ha tillgång till allt han ville? Var ju rätt tydligt att Yamaha delade upp det i två team från början?
Sen att Rossi är den som drar längsta stråt över linjen har mer att göra med föraren än materiel och team..
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
När det gäller Rossi så har han hela tiden varit uttalad försteförare och vem de signar i övrigt lär inte röra honom ryggen (kanske bara lite).

I Lorenzos fall tror jag att han var tänkt som ersättare till den buttre Stoner som inte ville finna sig i allt som Marlboro hittade på (de ska tydligen ha photoshoppat in hans ansikte på vissa mediabilder...). Hayden är guld värd i reklamsyfte för den amerikanska marknaden och den är stoooor.
Varför kan ett team inte ha två "försteförare"? Sitter inte Lorenzo på likvärdigt material som Rossi?

Se på Kallios uttalande om Duccen, det skiljer inte så mycket mellan fabriksmaskinen och Pramac-hojen så jag undrar om det skiljer nåt alls mellan deras två fabrikare (som inte är personrelaterat då).
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Varför skulle Stoner vara förbannad på Ducati för att de ville signa Lorenzo? :va Tror nån att Rossi blev förbannad när Yamaha signade Jorge?

Ducati har plats för två förare i teamet och i mina ögon är det solklart vem det är dom vill bli av med... den förare som inte presterar. Det hade varit varit kanon för teamet att ha två förare som kan hantera en 800cc maskin istället för en. Precis som Perra säger så är det farligt att lägga alla ägg i samma korg.
Kanske för att Ducati ska ah erbjudit honom ungefär dubbelt så mycket i lön samt att all info sagt att lorenzo mest ville ha försteförarprio.
Hela historien kring Stoners vila där han enligt vissa uppgifter tagit beslutet utan Ducatis involverande är ju kanske inte första tecknet på en bra arbetsrelation.
Finns även citat från intervjuer där Stoner enlgit uppgift ska uttrycka en ganska stor aversion mot europeer. etc. etc.
Men allt är ju bara spekulationer fast ingen rök utan eld säger man ju.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top