MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Finns även citat från intervjuer där Stoner enlgit uppgift ska uttrycka en ganska stor aversion mot europeer. etc. etc.
Och det ska komma från The Scum Of England :rolleyes:

Varför kan ett team inte ha två "försteförare"? Sitter inte Lorenzo på likvärdigt material som Rossi?
Rossi har till och med Brno fått den nya grejerna först men nu har Lorenzo blivit lovad av Jarvis att han ska få nyheterna samtidigt. Tydligen därför han valde att bara signa 1 år, han vill vara säker på att det fungerar som de lovat.

Tror för övrigt att ovanstående spelar mindre roll, Rossi är helt enkelt bättre och det kommer Jorge att inse under resten av året och kommande säsong.
 
Last edited:
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
MENDET VAR DÅ HELVETESJÄVLARSFAN VAD NI TJATAR OM GAMLA MERITER , O JAG TYCKER HAN HAR GJORT SI O HAN GJORDE SÅ.

Silly season 2010 gäller väl vad som kan tänkas bli i framtiden. Jag går in här varje gång det har kommit nåt nytt inlägg i förhoppningen att nåt intressant om kommande säsong ska dyka upp. Men får bara läsa tråkiga inlägg om vad du och nån mer(som jag inte ens kommer ihåg vad han heter) tycker.:arsele

TACK!! :fakta

absolut, men är inte det lite av tjusningen med ett sånt här forum?

nä!...
 
Last edited:

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Lite synd att Lorenzo valde den "lätta" vägen dvs att stanna där han vet vad han får. Vore intressant att ha sett om han kunna besegra Stoner på Ducatin....Fast det är klart..Hade han gått till Ducati och fått smisk av Stoner...Det hade ju inte sett så bra ut av en som i press gått ut och sagt att han är minst lika bra som Rossi i dagsläget och är framtidens man i MotoGP...
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Lite synd att Lorenzo valde den "lätta" vägen dvs att stanna där han vet vad han får. Vore intressant att ha sett om han kunna besegra Stoner på Ducatin....Fast det är klart..Hade han gått till Ducati och fått smisk av Stoner...Det hade ju inte sett så bra ut av en som i press gått ut och sagt att han är minst lika bra som Rossi i dagsläget och är framtidens man i MotoGP...

Framtidens man i MotoGP... är det så stor åldersskillnad mellan Stoner och Lorenzo? Stoner kommer säkerligen vara med ett bra tag framöver, eller?!
Skulle vara spännande att se Stoner på ett annat märke, Honda igen kanske?
Hans namn kommer nog väga tungt i den perioden Rossi slutar och Simonchelli & Co. börjar bli snabba.

Stoner tar minst en titel till innan han slutar -"mina 0,2 bat".

/J.D.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Dorna kanske skall vara lite oroliga över hur mycket BBC vill betala för sändningsrättigheter, om Toseland skulle försvinna ur MotoGP. Det blir även en ganska massiv Spansk-Italiensk dominans 2010.

Valentino Rossi (ITA), Jorge Lorenzo (SPA), Dani Pedrosa (SPA), Andrea Dovizioso (ITA), Marco Melandri (ITA), Loris Capirossi (ITA), Marco Simoncelli (ITA), Hector Barbera (SPA), Alvaro Bautista (SPA).
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
När det gäller Rossi så har han hela tiden varit uttalad försteförare och vem de signar i övrigt lär inte röra honom ryggen (kanske bara lite).

I Lorenzos fall tror jag att han var tänkt som ersättare till den buttre Stoner som inte ville finna sig i allt som Marlboro hittade på (de ska tydligen ha photoshoppat in hans ansikte på vissa mediabilder...). Hayden är guld värd i reklamsyfte för den amerikanska marknaden och den är stoooor.

På vilket vis menar du att det skulle hedra honom?

Jag kan inte komma på något positivt med att sluta vid så tidig ålder om det inte är så att man vunnit allt och lite till. Nu kommer han, om han lägger av, att bli ihågkommen som ett one hit wonder som inte pallade pressen.

Word ! Exakt vad jag tänkte också. Vill ju inte ta ngn ära från stoner nu.
Killen har har den hårdaste körstilen i gp och hans titel för ducati hur
stor som helst. När vann en icke japansk tillverkare kunga klassen senast ?
Blir till att ta fram historie boken. All heder åt stoner.

MEN Precis som du säger. Lägger han av blir han bara en washout one hit wonder i gemene mans minne. Vore trist.

Och han är ju ingen Björn Borg i statistiken heller direkt så
att lägga av ung i det här fallet är en no winner för stoner utom möjligtvis
för hans egen hälsa om han nu är så utbränd som det sägs.

Men Mr Nyteknik kanske har en annan angle i begreppet "hedra" honom
än vi. Inte helt säker på vad han menar ärligt talat.

PS.fan vad skönt det är att Dolpha.DS

Mvh
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Hej igen !

Kanske redan känt men isf har iaf jag missat det.
Taget från ett annat forum i U.K.

"Interview in Sportbike mag, Herve Poncheral confirms they'll be pretty much doubling the size of the team and running two riders in Moto2 as well as continuing in Motogp".

"Hopefully signing either Jules Cluzel of Mike DiMeglio, plus another for the small bikes".

Taget från en intervju så det bör ju vara substans i det.

Mer fån samma källa !

"Spain's Aleix Espargaro has been handed a two-race chance in MotoGP as a result of Casey Stoner's sick leave.

With Mika Kallio filling in for Stoner at Ducati, there is a vacancy at the Pramac team, and the 20-year-old former 125cc rider has been drafted in.

It is an amazing change of fortune for Espargaro, who was without a regular ride in any class this year but caught the eye deputising in the 250cc class.

He will ride at Indianapolis at the end of the month and also at San Marino.


Kallio made a memorable if unsuccessful debut as Stoner's stand-in at the Czech Grand Prix, crashing in spectacular fashion in qualifying and then colliding with Marco Melandri in the closing stages of Sunday's race, putting them both out of contention.

Michel Fabrizio was Pramac's substitute rider then, but he is unavailable for the next two races, handing Espargaro his chance. "

Mvh
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Framtidens man i MotoGP... är det så stor åldersskillnad mellan Stoner och Lorenzo? Stoner kommer säkerligen vara med ett bra tag framöver, eller?!
Skulle vara spännande att se Stoner på ett annat märke, Honda igen kanske?
Hans namn kommer nog väga tungt i den perioden Rossi slutar och Simonchelli & Co. börjar bli snabba.

Stoner tar minst en titel till innan han slutar -"mina 0,2 bat".

/J.D.

Det är enligt Lorenzo själv och hans uttalanden...ingen personlig åsikt från mig...

Ducati verkar vara desperata av något slag...eller..
Antingen är man extremt missnöjd med Hayden eller så är Stoner värre än vad som informeras....
Nu går ju rykten att efter Lorenzo avböjt har man vänt sig mot Pedrosa och även Capirossi. Dock sa Capirossi direkt nej.
Anledning att Pedrosa ej signat klart med Honda är nog Puig klausulen...
 
Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
www.motogp.com

In an effort to expand the MotoGP field and cut costs, the Fédération Internationale de Motocyclisme - the sport's governing body - is looking to formalise the lease of engines to teams for 2011.


Ongoing talks between MotoGP’s governing body the FIM, series’ rights holder Dorna Sports and the MSMA - the manufacturers association - are shaping up the future of the MotoGP World Championship.

To bolster the MotoGP entry list and also make the sport more affordable to teams, a new agreement with manufacturers is under consideration, to implement an engine lease structure for manufacturers to provide 800cc prototypes engines to teams, who would in turn develop their own chassis.

“Looking at the future of the MotoGP class, we’ve been talking with the manufacturers to see how they can provide engines to the teams,” explains FIM President Vito Ippolito. “It would be an interesting way to expand the grid and to give a chance to new teams to join the series, as costs would be reduced.”

“At this moment, negotiations are going in the right direction and manufacturers could offer prototype 800cc engines from 2011. We’re still in the process of defining the future of the MotoGP class and for the FIM and Dorna, it is crucial to achieve better stability in terms of the number of entries in the long term, taking into account the current technical and economic issues.”

Dorna Sports’ CEO Carmelo Ezpeleta added: “Given the current economic situation, the ever evolving technology in MotoGP and looking at costs cutting measures, we had made a proposal to combine 1000cc engines and the current 800cc engines in the MotoGP class. The MSMA acknowledged the issues we’re facing at the moment and looked for another solution.”

“Now their proposal is, that from 2011, they could lease engines to teams with a fair standard price. This would not involve a technical regulation change as engines would be the same as they are now and it would allow us to optimise costs. The MSMA still has to announce what would be the price of the lease and we’re also waiting on an agreement with the manufacturers to commit to the Championship for a precise period of time. Once those two elements are set, it would be a very positive development for the future of the MotoGP World Championship.”
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
...the lease of engines to teams for 2011.
Vad är det nya egentligen? Team Roberts, som var konkurrenskraftiga med hyrda Hondamotorer och eget chassi 2006, valde ju att inte fortsätta till 2007 eftersom 800-motorerna skulle bli alldeles för dyra att leasa.

Det nya måste alltså vara en tvingande regel som a) ålägger tillverkarna att leasa motorer och b) inte låter tillverkarna ta ut vilka priser som helst.

Eller?
 

Bifogat

  • 198109826_42df0e1b66.jpg
    198109826_42df0e1b66.jpg
    102.5 KB · Visningar: 57

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad är det nya egentligen? Team Roberts, som var konkurrenskraftiga med hyrda Hondamotorer och eget chassi 2006, valde ju att inte fortsätta till 2007 eftersom 800-motorerna skulle bli alldeles för dyra att leasa.

Det nya måste alltså vara en tvingande regel som a) ålägger tillverkarna att leasa motorer och b) inte låter tillverkarna ta ut vilka priser som helst.

Eller?
Läs hela texten.

"they could lease engines to teams with a fair standard price.".
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top