När jag körde Opel-Lotus Challange i början av 90-talet så köpte man en färdig bil som man inte fick ändra annat än inställningarna på hjul, fjädring o till viss del vingar... Det var bästa förararen som vann, så det var aldrig gnäll på att nägon hade sämre bil. Det är sunt i de lägre klasserna.
(det kontrollmättes dock en o annan förgasare då någon tyckte sig bli omkörd för lätt)
Jag tycker enhetsserier är bra. All I ever wanted was an equal bike.... Eller vad han nu brukade gnälla.... är inte roligt. Ok, i MotoGP och F1 borde utvecklingen vara helt fri. Det är toppklasserna och där ska dom bästa förarna göra upp på det bästa materialet. Men i lägre serier - om vi vill se någon tillväxt - har vi nog att vinna på lite mer standardbetonat material. Med det vill jag säga att det ändå ska vara en prototyp - inte en gathoj. Våra Formelbilar var ju "gratis" jämfört med en F1:a eller F3000 som nästa steg hette då.
Dorna var ju rätt ute med Red Bull cup. (om det nu var deras grundidé) Att ta 250gp och göra 40st GP600 hojar skulle kanske ha varit en bättre väg än den otroligt struliga och oklara väg dom är inne på nu!