MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nä. Den röda färgen är att de ryktats till det teamet men att det inte är bekräftat. Teamlistan är den officiella som har betalat in de första pengarna till Dorna. Jag tror det kommer finnas team som inte kommer till start dock.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nä. Den röda färgen är att de ryktats till det teamet men att det inte är bekräftat. Teamlistan är den officiella som har betalat in de första pengarna till Dorna. Jag tror det kommer finnas team som inte kommer till start dock.

All right :tummenupp
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
"kuben" 2002-2004 var väl svår att få till på bana överhuvudtaget! vet inte om 3cyl 4t 990cc skulle göra sig bättre dag? Flera erkänt bra förare försökte iallafall..

http://www.youtube.com/watch?v=S4A7WkEqmwI

De har redan gett dig en brasklapp för detta.
Men jag vill inte påstå att de 3 pipiga 2 taktarna hade problem.
Hondas 3 pip vann ju några VM.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Arne Tode var på Almeria och testade en FTR-Moto2. Han körde 1:38 tider. Om 3-4 veckor så har hans kommande team, Team Germany, bestämt sig för om det blir FTR, Suter eller Kalex som dom ska ha.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Moto2
Ajo Motorsport - Aprilia
Álex Debón

Campetella Racing - B&B Team
Dominique Aegeter

Cardion AB Motoracing -Aprilia
Karel Abraham

CIP Moto -GP250 -Suter
Valentin Debise

Interwetten Moto2 Team - Suter / Kalex / Moriwaki
Thomas Luthi

G22 Racing Team -Moriwaki
Fonsi Nieto
Yanick Guerra


Hayate Racing Team -Suter
Ricky Cardús
Jules Cluzel

Honda Gresini -Moriwaki
Toni Elías


JIR -TSR
Mattia Pasini
Roger Lee Hayden


Kino Racing -Burning Blood
Fabrizio Perren

Mapfre Aspar Team - Aprilia
Julían Simón
Mike Di Meglio


Matteoni Racing -Moriwaki
Lukas Pesek
Jules Cluzel

Pons Racing -Kalex
Axel Pons
Sergio Gadea


Promoracing - Harris
Joan Olivé
Kenny Noyes


Racing Team By Queroseno - Burning Blood
Bernat Martínez
José David De Gea
Alex De Angelis


Racing Team Germany - Suter
Arne Tode


Scot Racing Team - NCR
Niccolo Canepa

Speedup Aprilia - Aprilia
Andrea Iannone
Gabor Talmacsi


Sprint Tecnology Racing - Suter
Roberto Pietri
Roberto Rolfo

Stop and Go Racing Team - FTR
Héctor Faubel
Ratthapark Wilairot


Tech 3 - Tech3
Raffaele De Rosa
Yuki Takahashi


Viessmann Kiefer Racing - Suter
Stefan Brald
Vladimir Leonov


WTR San Marino Team - ADV/CRP
Claudio Corti
 

MC Doktorn

Guest
Arne Tode var på Almeria och testade en FTR-Moto2. Han körde 1:38 tider. Om 3-4 veckor så har hans kommande team, Team Germany, bestämt sig för om det blir FTR, Suter eller Kalex som dom ska ha.

Samma team som körde med föraren Graeme Gowland 16/11 på Jerez
Gowland finished the first full race for the M209 13th overall in the combined Formula Extreme/Moto2 race at Jerez - and fourth out of seven finishers in the 600cc Moto2 class.

Verkar som Moto2 teamen har ett par sekunder per varv att kapa för att leva upp till förväntan
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det var flera som körde deras hoj där.
Jeremy McWilliams
Eugene Laverty
Scott Redding
Gino Rea
Kev Coghlan
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Piaggio Group har skickat ut till teamen som var tänkta för att köra med aprilia-ramar i Moto2 att dom håller på att ompröva sit beslut till att delta i Moto2.

Troligtvist är att Aprilia inte kommer att utveckla någon Moto2 utan istället satsar dom mera på motorutvecklingen på sin RSV4. Några förare som ryktats till aprilia-team har redan testat på andra cyklar som Mike Di Meglio och Julian Simon som testkört på BQR´s hojar.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Piaggio Group har skickat ut till teamen som var tänkta för att köra med aprilia-ramar i Moto2 att dom håller på att ompröva sit beslut till att delta i Moto2.

Troligtvist är att Aprilia inte kommer att utveckla någon Moto2 utan istället satsar dom mera på motorutvecklingen på sin RSV4. Några förare som ryktats till aprilia-team har redan testat på andra cyklar som Mike Di Meglio och Julian Simon som testkört på BQR´s hojar.
Det var ju ganska drastiskt, men mer i linje med vad man trodde skulle ske.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Ja vad händer med Aprilia egentligen ?
Fortsätter med 125cc skiter i Moto2 och lägger lite extra krut på superbike V4:an ?
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Ja vad händer med Aprilia egentligen ?
Fortsätter med 125cc skiter i Moto2 och lägger lite extra krut på superbike V4:an ?

Någonstans finns det ju en gräns för alla tillverkare när de tröttnar på nya regler och omstuvningar och lägger sitt krut på annat håll.
Inte särskilt svårt att förstå att om man ändrar i ett koncept, där vissa har grävt ner enorma resurser för att bli bäst, så tröttnar de och låter andra leka vidare ...
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ja vad händer med Aprilia egentligen ?
Fortsätter med 125cc skiter i Moto2 och lägger lite extra krut på superbike V4:an ?

Så ser det ut nu ja.

Från 2012 var det eventuellt intressant för Aprilia med MotoGP om det blir att man kan använda produktionsmotorer.

En ny grej i 125GP är att man satt en begränsning på vad en hoj max får kosta. Ibland är det visst för enkelt att komma på saker för att göra det billigare! :)

Det var ju ganska drastiskt, men mer i linje med vad man trodde skulle ske.

Från Aprilia´s sida var det ganska så väntat. Men dom ägs numera av Piaggio och det är väl dom legat bakom Moto2 ideérna.
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Någonstans finns det ju en gräns för alla tillverkare när de tröttnar på nya regler och omstuvningar och lägger sitt krut på annat håll.
Inte särskilt svårt att förstå att om man ändrar i ett koncept, där vissa har grävt ner enorma resurser för att bli bäst, så tröttnar de och låter andra leka vidare ...

Det är väl lite det som är problemet med MotoGP/Moto2 tycker jag.
Man genomför massor av regeländringar hela tiden för att få ner kostnaderna, vilket egenligen bara resulterar i att det blir dyrare för tillverkarna och teamen som måste designa om allt varje gång det blir en regeländring...

Puckat tycker jag...
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
125GP

Ajo Motorsport
Marc Márquez
Sandro Cortese

Andalucia Aprilia
Alberto Moncayo

Bainet Derbi
Pol Espargaró
Efrén Vázquez
Luis Salom

Bancaja Aspar Team 125cc
Nico Terol
Bradley Smith

Blusens Aprilia
Tito Rabat

CBC Corse
Michael Ranseder
?

DeGraaf Grand Prix
Randy Krummenacher
?

Emmi Caffe Latte
Marcel Schrötter

Fontana Racing
Simone Corsi

Jack & Jones Team
Danny Webb
?

Loncin Racing
Tomoyoshi Koyama
?

Matteoni Racing
Alexis Masbou
?

Ongetta Team ISPA
Jonas Folger
Takaaki Nakagami
Elly Ilias
?

Racing Team Germany
Jasper Iwena
?

WTR San Marino Team
Johann Zarco
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Emmi Caffe Latte
Marcel Schrötter


måste väll ändå vara bra för den killen (kan han vara en blivande mästare)



för visst är det han som blev 7:a som wildcard nu senast :va:va lr har jag gjort bort mig igen
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
2009 European Superstock 600 Champion Gino Rea tested Racing Team Germany’s Moto2 bike in Almeria in southern Spain on Wednesday.

The British rider adapted quickly to the new machine, which is built by Buckingham-based FTR, and ran impressive times along with Racing Team Germany's already signed rider Arne Tode.

Rea said: “I managed to get some laps on the FTR Moto 2 bike when instructing at Almeria with Racedays. It only had a stock CBR600 engine in it so the power wasn’t so special, but it was really loud, like a MotoGP bike.

“The bike definitely has potential. It’s very light, which makes it quick to turn and easy to throw around.

"After only a short time, the lap times were good and it’s nice to ride. It will be very interesting to see what happens with the development over the winter period.

"I’d like to say thanks to Gerry Bryce from Racedays and Steve at FTR.”

Rea plans to race in either World Supersport or Moto2 next year.
 

Bifogat

  • gino-rea-moto2-test.jpg
    gino-rea-moto2-test.jpg
    46.1 KB · Visningar: 89

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
2009 European Superstock 600 Champion Gino Rea tested Racing Team Germany’s Moto2 bike in Almeria in southern Spain on Wednesday.

The British rider adapted quickly to the new machine, which is built by Buckingham-based FTR, and ran impressive times along with Racing Team Germany's already signed rider Arne Tode.

Rea said: “I managed to get some laps on the FTR Moto 2 bike when instructing at Almeria with Racedays. It only had a stock CBR600 engine in it so the power wasn’t so special, but it was really loud, like a MotoGP bike.

“The bike definitely has potential. It’s very light, which makes it quick to turn and easy to throw around.

"After only a short time, the lap times were good and it’s nice to ride. It will be very interesting to see what happens with the development over the winter period.

"I’d like to say thanks to Gerry Bryce from Racedays and Steve at FTR.”

Rea plans to race in either World Supersport or Moto2 next year.
Läste en intressant artikel i engelska BIKE om FTR. Dom har fått till en del intressanta tekniska lösningar på sitt chassie och tror Moto2 blir tätt tack vare enhtsmotorerna. Nåt jag inte visste var att motorer kommer att tilldelas teamen via lottning vart tredje rejs. Det visades också en karta över alla de som bygger chassies runt om i världen. Ganska bra geografisk spridning. De trodde också att Moto2 hojarna skulle bli snabbare än 250.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top