MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det klankas en hel del på Pedrosa, en aning oförklarligt. Killen har spöat lorenzo alla säsonger i alla klasser de kört i tillsammans.
Lorenzo har inte direkt hållt sig på hjulen hela tiden eller hållit sig oskadd genom åren.
Topp4-förarna nu önskas nog av alla fabriker om de haft möjlighet.
För övrigt tror jag Yamaha behandlar Rossi och Lorenzo lika, d.v.s de får köra med likadana prylar eller de saker de önskar. D.v.s ingen av dem är uttalad försteförare, utan det får de göra upp på banan..
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det klankas en hel del på Pedrosa, en aning oförklarligt

Klankas vet jag inte,dissa än mindre! Frågan MGP team cheferna har att ta ställning till är ju om Dani verkligen kan vara såpass skadefri under ett o samma år att han kan utmana på allvar?

Håller med Dig! Abolut kul att se Lorenzo och Rossi verkligen köra om placeringar.. Det är milsvidd långt från hur Edwards ens vågade tänka racing mot Valentino.. :tummenupp
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
För övrigt tror jag Yamaha behandlar Rossi och Lorenzo lika, d.v.s de får köra med likadana prylar eller de saker de önskar. D.v.s ingen av dem är uttalad försteförare, utan det får de göra upp på banan..
No sh-t Sherlock! Ingen som såg de sista fyra varven av Catalunya-racet kan tro på stallorder eller rangordning i teamet. Så där ska racing vara, förare först - teamet i andra hand :)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Tror att alla teamchefer är medvetna om riskerna med skadade förare, det har hänt förr om man säger så..
Just nu ser det ju inte ut som Pedrosa är direkt hindrad av sina skador, med tanke på vinsten på laguna seca.
Rossi sumpade bort race/titel 2006 på sin vurpa på assen under träningen..
Doohan skadade också bort en eller anna titel..
Sen så vurpar både Stoner och Lorenzo rätt mycket fortfarande om man jämför med Rossi.
Hur illa man slår sig när man går omkull har oftast mest med tur att göra.
 

xeptme

Hayden Fan
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
tyvärr inget på gång
Varför inte jämna till det hela lite. Rossi till Scott Honda. Lorenzo till Pramac och Stoner til Tech 3. sen flyttar de upp satelitförararna till fabriksteamen. Då skulle det bli bra... :)

hade varit skitkul att se hur det hade gått, om det hade blivit jämnare och så då?

Och det ska komma från en som glatt klankar på Hayden i tid och otid trots att han lyckats med det som Pedrosa aldrig gjort eller kommer att göra.

bra sagt, hayden har trots allt en vm titel i högsta klassen och jag tror faktist att lorenzo är närmre en titel än vad pedrosa är även om pedrosa är sjukt bra oxå

Tror att alla teamchefer är medvetna om riskerna med skadade förare, det har hänt förr om man säger så..
Just nu ser det ju inte ut som Pedrosa är direkt hindrad av sina skador, med tanke på vinsten på laguna seca.
Rossi sumpade bort race/titel 2006 på sin vurpa på assen under träningen..
Doohan skadade också bort en eller anna titel..
Sen så vurpar både Stoner och Lorenzo rätt mycket fortfarande om man jämför med Rossi.
Hur illa man slår sig när man går omkull har oftast mest med tur att göra.

när rossi vurpade på sista racet så får han ta den smällen, han blev ju trots allt inte nerkörd som hayden blev samma år som kunde kostat hayden titeln
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Och det ska komma från en som glatt klankar på Hayden i tid och otid trots att han lyckats med det som Pedrosa aldrig gjort eller kommer att göra.

Tjöt, Hayden har en titel ja, men när han gör ett "bra" resultat numer så är han femma... Men han vann inte för att han är så jävla bra, utan för att michelin och yamaha hade vissa problem, samt att Rossi schabblade i sista rejset. Normal säsong hade Rossi kunnat göra den sista missen och ändå vunnit.
Pedrosa har på sin kortare karriär vunnit fler rejs och varit före Hayden i tabellen utom sin rookie-säsong.
Alla Hayden-Hyllarna kan ju framhäva Haydens titel, men hans talang lyser ändå med sin frånvaro när man jämför med årets topp4'a...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Normal säsong hade Rossi kunnat göra den sista missen och ändå vunnit.

Då skulle Stoner kanske vunnit MGP redan 2006 på privat Hondan (om inte alla om funnits och alla hundars framhjulssläpp på kassa Michelin sulorna) för han hade god fart redan året därpå 2007 och god för MGP titel på Ducati..

Så "normal säsong" vad är det?

Är det skadefri och hel cykel året runt!

Finns det ?

Sitter "snabbaste förarna" på rätt cyklar bla bla bla ..! Allt blir till slut en hypotetisk soppa som ingen reder ut ..

Man snackar inom boxning om glaskäke att Du knockas lätt av slag mot käken men i Pedrosas fall känns det som hela han är av glas han drar ofta på sig svåra skador efter sina krascher och det kan inte bara vara otur vi är fysiskt olika skapta för att ta smällar en del har bättre förutsättningar än andra det bara är så ..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
bra sagt, hayden har trots allt en vm titel i högsta klassen och jag tror faktist att lorenzo är närmre en titel än vad pedrosa är även om pedrosa är sjukt bra oxå

Det ser ju klart bättre ut för Lorenzo i år, men att avskriva Pedrosa och säga att han aldrig kommer kunna vinna en titel? Han har vart 5-2-3 i tabellen sina säsonger och vinner race.
Alla fyra är titelkandidater.. Kanske inte i år för Pedrosa med starten av för honom av årets säsong.
Så länge ingen får en totalt överlägsen hoj, eller värdelös hoj nästa år kommer det vara samma fight i tabellen, och förhoppningsvis på banan också.
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Då skulle Stoner kanske vunnit MGP redan 2006 på privat Hondan (om inte alla om funnits och alla hundars framhjulssläpp på kassa Michelin sulorna) för han hade god fart redan året därpå 2007 och god för MGP titel på Ducati..

Så "normal säsong" vad är det?

Är det skadefri och hel cykel året runt!

Finns det ?

Sitter "snabbaste förarna" på rätt cyklar bla bla bla ..! Allt blir till slut en hypotetisk soppa som ingen reder ut ..

Man snackar inom boxning om glaskäke att Du knockas lätt av slag mot käken men i Pedrosas fall känns det som hela han är av glas han drar ofta på sig svåra skador efter sina krascher och det kan inte bara vara otur vi är fysiskt olika skapta för att ta smällar en del har bättre förutsättningar än andra det bara är så ..
För att krydda Pedrosa/Lorenzo/Hayden diskussionen lite... Hur ser era resp listor ut på bästa förare i MGP just nu? (Notera: förare).

Min blir enl:

1. Rossi
2. Stoner
3. Pedrosa
4. Lorenzo
5. Dovi


Är Hayden med på top 5 hos någon? Så objektivt som möjligt här nu.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Då skulle Stoner kanske vunnit MGP redan 2006 på privat Hondan (om inte alla om funnits och alla hundars framhjulssläpp på kassa Michelin sulorna) för han hade god fart redan året därpå 2007 och god för MGP titel på Ducati..

Så "normal säsong" vad är det?

Är det skadefri och hel cykel året runt!

Finns det ?

Sitter "snabbaste förarna" på rätt cyklar bla bla bla ..! Allt blir till slut en hypotetisk soppa som ingen reder ut ..

Man snackar inom boxning om glaskäke att Du knockas lätt av slag mot käken men i Pedrosas fall känns det som hela han är av glas han drar ofta på sig svåra skador efter sina krascher och det kan inte bara vara otur vi är fysiskt olika skapta för att ta smällar en del har bättre förutsättningar än andra det bara är så ..

Samma kassa michelindäck som Hayden lyckades vinna VM med? Eller Pedrosa komma före med i tabellen? Pedrosa hade väl nåt däckfel också om jag inte minns fel?
De funkade ju bra, så länge de inte brakade ihop för övriga förare.
Jo, visst är det helheten som avgör om man når hela vägen fram till titeln.
2006 höll det inte för Rossi, där han själv var skyldig 2 ggr, resten fabrikationsfel.
Hayden och Honda gjorde jämna resultat 2006 och det vann de på, men inte för att Hayden var snabbast, och det är han fortfarande inte och kommer heller inte att bli. Det syns rätt väl i tabellen.

Pedrosa är säkert en kyckling som går sönder för minsta lilla... De vurpor när han slagit sig har vart rätt brutala, men men..
Är rätt säker på att Puig har rätt att Pedrosa är eftertraktad i depån trots din oro :rolleyes:

Men visst är det så att allt är hypotetiskt, allt kan hända i racing, och bollen är rund. Bara det att vissa saker är mer troliga än andra..
 

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Rangordning:

1. Rossi
2. Lorenzo
3. Stoner
4. Pedrosa
5. Dovi (än så länge)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Samma kassa michelindäck som Hayden lyckades vinna VM med? Eller Pedrosa komma före med i tabellen?

Är rätt säker på att Puig har rätt att Pedrosa är eftertraktad i depån trots din oro :rolleyes:

Förarna brukar väl alltid hitta något positivt däck/blandning att köra på, Casey däremot hittade aldrig nått vettigt på Michelin, antagligen passade hans körstil Michelin sulorna så illa eller versversa. Framhjulssläppen var Caseys akilles men Bridgestone blev hans räddning..

Puig! Jo men eller hur, det ligger såklart i sakens natur att Puig utmålar Dani som världsmästare vad är annat att vänta från honom..

Jo, jag är rätt orolig :rolleyes:
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Pedrosas problem är att han sällan vinner race om det är fight fram till flaggan som jag uppfattar det. Om han får segla iväg på bra varvtider, typ Laguna Seca, är han sjukt bra. Men om det är Catalunya-fight till mållinjen så slutar han oftast inte högst upp.

Till skillnad från Stoner/Lorenzo/Rossi som är mer fighters hela vägen in.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Pedrosas problem....
Mycket väl sammanfattat och jag kunde inte instämma mer. Det är säkert därför jag tycker att Pedrosa är så trist, han fajtas sällan om en vinst som Stoner, Rossi och Lorenzo gör och därför tror jag aldrig att han kommer att vinna titeln.

5 bästa förarna i MotoGP just nu:
1. Rossi
2. Lorenzo
3. Stoner
4. Pedrosa
5. Melandri
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Det är säkert därför jag tycker att Pedrosa är så trist, han fajtas sällan om en vinst som Stoner, Rossi och Lorenzo gör och därför tror jag aldrig att han kommer att vinna titeln.

Han gör det ju betydligt oftare än bonden som du försvarar i vått&torrt, men jag tror inte att han kommer att ta en titel så länge Stoner/Lorenzo/Rossi är kvar i leken.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Han gör det ju betydligt oftare än bonden som du försvarar i vått&torrt, men jag tror inte att han kommer att ta en titel så länge Stoner/Lorenzo/Rossi är kvar i leken.
Börjar du bli lite oroliga för att du ska förlora vadet om Hayden v.s Kallio? :D

Personligen rankar jag Pedrosa högre än Hayden för tillfället men om 20 år kommer ingen att minnas Pedrosa....
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Är inte Dani 23 eller 24 år gammal? Känns som han har ett tag kvar..
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
men jag tror inte att han kommer att ta en titel så länge Stoner/Lorenzo/Rossi är kvar i leken.

Jo, men visst!

När ska han ta en titel då?

Du menar kanske att Simonchelli, Spies, Kallio mf.l inte kommer att utgöra något framtida hot!

Nä Du, Pedrosa kommer aldrig att ta någon MGP titel av flera orsaker, Puig kan utropa honom som värlsmästare alla dagar i veckan i depå men tyvärr det kommer aldrig att hjälpa Dani ..

Är inte Dani 23 eller 24 år gammal? Känns som han har ett tag kvar..

född 1985 :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top