MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Han har redan 3-världsmästartitlar.....


:D

Dani har 3- Motogp titlar :va

Inte illa ..

Då får man gratulera Dani till en sällan skådad prestation helt o hållet
obemärkt ta hem 3- MGP titlar..

Visste du inte att titlar i lägre klasser inte är VM titlar utan bara en plastplakett som en person i varje klass får varje år.

Visst! Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå vad Lorenzo Rossi Stoner Pedrosa Kallio Talma och Dovi etc etc ser i att harva omkring i MGP :rolleyes:
 
Last edited:

xeptme

Hayden Fan
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
tyvärr inget på gång
Visste du inte att titlar i lägre klasser inte är VM titlar utan bara en plastplakett som en person i varje klass får varje år.

Pedrosa kör i högsta klassen men i den har han väl ingen vm titel

Tjöt, Hayden har en titel ja, men när han gör ett "bra" resultat numer så är han femma... Men han vann inte för att han är så jävla bra, utan för att michelin och yamaha hade vissa problem, samt att Rossi schabblade i sista rejset. Normal säsong hade Rossi kunnat göra den sista missen och ändå vunnit.
Pedrosa har på sin kortare karriär vunnit fler rejs och varit före Hayden i tabellen utom sin rookie-säsong.
Alla Hayden-Hyllarna kan ju framhäva Haydens titel, men hans talang lyser ändå med sin frånvaro när man jämför med årets topp4'a...

Konstigt om hayden nu är så kass som många här vill få det till när han trots allt får först en fabriks styrning i repsol honda och sen en ny i ducati, hur svarar ni på den frågan?
 
Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Konstigt om hayden nu är så kass som många här vill få det till när han trots allt får först en fabriks styrning i repsol honda och sen en ny i ducati, hur svarar ni på den frågan?
Svaret är att USA är en viktig marknad för motorcykelfabrikanterna.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Kan bara hålla med.
Hayden har tagit otroligt få segrar med tanke på det material han suttit på.
Jämför t.ex. med Melandris antal å tänk på de hojar han suttit på.
Men han har den seger som Melandri saknar.

Är det inte dags för någon att komma med information om vem som har flest pole, lett flest varv eller något annat jEtteRelevanT... :rolleyes:
 

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Tyvärr tog Hayden slut samtidigt som 990cc RC211V eran....
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Men han har den seger som Melandri saknar.

Är det inte dags för någon att komma med information om vem som har flest pole, lett flest varv eller något annat jEtteRelevanT... :rolleyes:
Äsch,vad är en titel i Motogp jämfört med två racevinster till?
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Pedrosa kör i högsta klassen men i den har han väl ingen vm titel

Skrev jag inte heller!
Läs om läs rätt.
Men du tillhör de som verkar tycka att 125 och 250 är DM.

:D

Dani har 3- Motogp titlar :va

Inte illa ..

Då får man gratulera Dani till en sällan skådad prestation helt o hållet
obemärkt ta hem 3- MGP titlar..



Visst! Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå vad Lorenzo Rossi Stoner Pedrosa Kallio Talma och Dovi etc etc ser i att harva omkring i MGP :rolleyes:



Se ovan!
Sen är det ingen som skrev att Pedrosa hade 3 titlar i MGP!
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Visste faktiskt inte att man på allvar jämför MGP titel likvärdigt med tex 125cc

Vad är nästa steg MGP vs Red Bulll Junior :rolleyes:


Generellt är det nog svårare att vinna en titel i 125 eller 250 jämfört med MGP.
Betydligt fler bra förare på bra material i de mindre klasserna.
Ena helgen vinner du nästa 10 - 12, två veckor senare på pallen igen.
Oftast så särskilt i 125.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Generellt är det nog svårare att vinna en titel i 125 eller 250 jämfört med MGP.
Betydligt fler bra förare på bra material i de mindre klasserna.
Ena helgen vinner du nästa 10 - 12, två veckor senare på pallen igen.
Oftast så särskilt i 125.
Jag skulle vilja påstå att det är precis tvärtom. Det är enklare att vinna i 125 eftersom klassen innehåller klart sämre förare som saknar rutin. I MotoGP är det fullblodsproffs som kämpat länge för att komma dit.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Visst! Det måste ju vara det enda rimliga svaret :rolleyes:

Det är säkerligen en stor del av anledningen åtminstone. Vad spelar det för roll att Hayden har en titel i bagaget, om ingen tror att han kommer ta en till? Han är amerikan och har en titel i MGP, och kan säkert kamma hem en del bra placeringar i märkesmästerskapet. M.a.o så är han numera intressant som god, respekterad andreförare och teamkollega, för jag kan lova dig att det inte är han som Ducati hoppas eller tror ska ta hem titeln, det är Casey. Däremot tror och hoppas Honda fortfarande att Pedrosa har chansen, och han är fortfarande försteförare i ett fabriksteam. De allra flesta är nog ganska överens om att den senare är en betydligt vassare förare än Hayden.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
jag kan lova dig att det inte är han som Ducati hoppas eller tror ska ta hem titeln, det är Casey.

No Shit!

Nicky kom in 2003 där HRC Honda där bygget kring cykeln såklart vilade på Valentinos resultat (villket såklart ingen kan klaga på).

Nicky 3:a 2005 i mästerskapet.

MGP vinnare 2006.

Belöningen blev att Nicky 2007 fick se hur HRC Honda började bygga cykeln kring Dani Pedrosa som man ansåg ha större potential iom nya 800cc konfigurationen! (läste under den perioden att många ögonbryn höjdes idepå hur HRC Honda behandlade sin mästare)

Alltså! Nicky e rätt luttrad att ses som skit och pannkaka och bryr sig säkert väldigt lite om Ducatis strategier ang MGP vinnare osv osv ..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Är Hayden bättre förare än Pedrosa? Om man skulle säga ja, för att Hayden har en titel så är ju även KR.jr bättre än Pedrosa..
Men om man ser till övriga resultat förutom en MGP-titel, så är ju Pedrosa klart bättre än Hayden..
Om nu Hayden lyckades pricka in en titel, vad säger att Pedrosa inte skulle kunna lyckas? De andra kan ju vurpa och skada bort sig också..
Iofs tror jag Pedrosa skulle kunna köra sig till en titel på egen hand ändå.. Men han kan ju ha lite tur med andras otur..
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Obs, jag måste bara påpeka att jag håller tummarna för Nicky varje race och tycker det vore asballt om han kunde klicka med hojen och köra om pallplatser! Det var kul att se hur han körde upp sig genom fältet på Laguna Seca.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top