Intressant att Di Meglios original chassi ligger mindre än en sekund ifrån bäste Moto2-chassi.
Många experter som påstår att det är svårt att bygga ett chassi bättre än det välutvecklade, lätta chassi som Honda redan gjort om man bortser från fjädring och fälgar. Kanske stämmer ganska bra.
Sammanlagda tider, enligt motogp.com:
Moto2
1 - Julian Simon - Mapfre Aspar Team - 1’49.3
2 - Shoya Tomizawa - Technomag-CIP - 1’49.3
3 - Yuki Takahashi - Tech 3 Racing - 1’49.3
4 - Jules Cluzel - Forward Racing - 1’49.4
5 - Anthony West - MZ - 1’49.4
6 - Yonni Hernández - Blusens STX - 1’49.6
7 - Kenny Noyes - Jack&Jones by A. Banderas- 1’49.9
8 - Mike di Meglio - Mapfre Aspar Team - 1’50.0
9 - Roberto Rolfo - Italtrans STR - 1’50.0
10 - Claudio Corti - Forward Racing - 1’50.1
11 - Stefan Bradl - Viessmann Kiefer Racing - 1’50.3
12 - Alex Baldolini - Caretta Technology - 1’50.3
13 - Raffaele De Rosa - Tech 3 Racing - 1’50.5
14 - Sergio Gadea - Pons Racing - 1’50.5
15 - Fonsi Nieto - G22 HolidayGym - 1’50.7
16 - Axel Pons - Pons Racing - 1’50.7
17 - Dominique Aegerter - Technomag-CIP - 1’50.7
18 - Thomas Luthi - Interwetten Moriwaki Racing- 1’50.8
19 - Scott Redding - Marc Vds Racing Team - 1’51.1
20 - Mashel Al Naimi - Blusens STX - 1’51.2
21 - Robertino Pietri - Italtrans STR - 1’51.7
22 - Joan Olivé - Jack&Jones by A. Banderas- 1’51.9
23 - Vladimir Leonov - Vector Kiefer Racing - 1’52.3
24 - Karel Abraham - Cardion AB Motoracing - 1’52.8
25 - Vincent Lonbois - Marc Vds Racing Team - 1’52.8
26 - Yannick Guerra - G22 HolidayGym - 1’53.2
125cc
1 - Pol Espargaró - Bainet Derbi - 1’52.9
2 - Nicolás Terol - Bancaja Aspar Team - 1’53.2
3 - Efrén Vázquez - Bainet Derbi - 1’53.5
4 - Bradley Smith - Bancaja Aspar Team - 1’53.5
5 - Esteve Rabat - Blusens STX - 1’53.9
6 - Marc Márquez - Red Bull Ajo Motorsport - 1’54.0
7 - Alberto Moncayo - Andalucia Cajasol - 1’54.8