Cinquantadue
Il Campione
så du tänker så, hm..
jag tänker tvärtom, att dom redan är snabbare med så lite utvecklingstid mm visar att prototypchassina kommer vara snabbare än CBR chassiet.
Så lite utvecklingstid har de faktiskt inte haft, i Spanien kördes CEV Moto2 förra året och i Japan har de hållit på minst lika länge. Sen är knappast tillverkarna några nybörjare heller; Suter, Moriwaki, Harris, TSR, MWZ (MZ), Bimota m.fl. är alla gamla i gemet och de mindre kända tillverkarna har haft riktigt duktiga och meriterade personer/företag bakom sig.
Moto2 kommer tveklöst vara snabbare än SSP, om inte annat kommer Honda se till att det blir så. Men hur många sekunder man hittat i själva ramen blir ju svårt att svara på. Att man fritt kan laborera med ex. styvhet i sving och ram kan (och kommer) betyda mycket individuellt för förarna - men det betyder inte att man gjort några faktiska förbättringar gentemot originalchassit.
Största faktiska skillnaderna tror jag ligger i hjul och fjädring. Resten är väldigt mycket individuellt, vilka förare som trivs bäst med vilken typ utav ram och så vidare.
Dvs. om det nu stämmer att man inte kunnat hitta massa överflödig vikt i CBR:en. Det skulle förändra en hel del, om man byggt väsentligt mycket lättare ramar. Antar att det återstår att se.
Last edited: