MotoGP Mugello 2012 också en positiv tråd!

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Nu körde Lorenzo i ensam ledning percis som Stoner har gjort, då är det visst underbart ;)
Synd för Hayden, han kunde lika gärna slutat 4'a. Rossi verkar bara kunna köra upp sig på andras (Haydens) misstag. Hoppas Hayden får en bra styrning nästa år. Mest imponerande idag var nog tysken, bra jobbat!

Smagatusk

Guest
Är helt klart imponerad av Lorenzos körning, men jag blir fan uttråkad av karln. Han gör aldrig några misstag, loppet dör i samma stund han tar ledningen.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nämen hör och häpna! Rossi har problem med chatter igen! Existerar sådant utanför Hondas fabriksteam? Måste vara en sensation :fakta

Spännande kan jag inte tycka att det var. Var ju ingen direkt fight om tredje ens.

Smagatusk

Guest
Nämen hör och häpna! Rossi har problem med chatter igen! Existerar sådant utanför Hondas fabriksteam? Måste vara en sensation :fakta

Spännande kan jag inte tycka att det var. Var ju ingen direkt fight om tredje ens.

Mellan Dovi och Bradl? Och Hayden mot slutet?:va

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Härligt race som blev riktigt spännande på slutet, om man bortser från Lorenzo och Pedrosa :)

Spies var magsjuk :zpy

Tuff körning av Stoner, som var ensam med det hårdaste bakdäcket, och kanske lite på gränsen men Bautista hade ju chansen att "ge tillbaka".

Rossi bästa Ducati, inte helt oväntat, med en 5:e plats och drygt 11 sekunder efter en överlägsen vinnare är ju tydliga tecken på att han bör lägga av...

Cal Crutchlow told MCN that anybody that thinks Rossi is finished is wrong. CC followed VR for last 13 laps and he said he was awesome.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Två bra race hitills och Mugello verkar vara en fantastisk bana att köra på, fast jag skulle vara skitlångsam för den verkar jävligt snabb. :hihi

Den är grym att köra på men de måste ha asfalterat om sedan i påskas för inte ska väl några j*vla CRT-hojar vara snabbare än mig på en standard S1000? :hihi

Man får respekt för Moto3-åkarna när de piskar en med närmare 20 sekunder med en tredjedel av effekten. Min bortförklaring är att deras ekipage väger en tredjedel av mitt :)

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Att Stoner inte skäms och inser hur han gör bort sig gång på gång tyder på att något inte står riktigt rätt till bakom pannbenet. Han kunde ha blivit en av de största som folk älskat och pratat om under en lång tid.

Tragiskt! :(

Tycker inte han skämmer ut sig. Det verkar som att han är sig själv. Han har ett hett temprament, so what. Många jag känner har hett temprament men det är ingen som säger till dom att man ska ändra sig för att bli älskad och populär. Han rejsar inte för att bli känd eller tjäna pengar, det borde du ha fattat nu. Han rejsar bara för att vinna, och det gör han ju titt som tätt. Tycker som Johansson, Lorenzo om någon skämmer väl ut sig när han håller på och spexar till det och det är så genomskinligt så det liknar ingenting. Han försöker bara bli som Rossi. inte så farligt nu, men ett tag för något år sen så var det väldigt mycket. Go Stenis!

Kul rejs annars! Lorre är grym! Men tyvärr alldeles för tråkig att se på. Pedrosa är också seg att se på. Stoner gör som på Saxen och laddar järnet men missar tillslut. Det är också tråkigt men definitivt mer underhållande. Bradl!!! Fett!!!! Hoppas han slår Marquez i samtliga rejs nästa år. Hoppas Rossi kommer igen nästa år. Tar han Spies plats i Yamaha?

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Mellan Dovi och Bradl? Och Hayden mot slutet?:va

Ja, Bradl och Dovi bytte plats två gånger med varann under racet och Hayden snubblade på eget grepp.

Edit: Jag tror mig se ett mönster mellan racets underhållningsnivå och om jag valt att spara inspelningen eller inte. Märkligt, det finns inte många MotoGP race på disken men fullt av WSBK....

Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kul för Bradl även om det inte höll till en pallplats. "Undra vad som hade hänt om det hade vart tvärt om" -BBCs kommentatorer ang. Stoners omkörning av Bautista.
Anar jag att Ducatin långsamt blir bättre och bättre?

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Vad sjutton hände med Elias egentligen? Måste vart en explosion av hjärnspöken....typ som i Ghostbustersfilmen :D

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
Efter att ha sett moto2 o motogp på en sportbar i södra frankrike kan man bara förundras över hur olika syn vi har på olika förare.:D Som det jublades när Kessi Stonör körde av:banana Det var tvärtyst över att JLO vann men publiken var hysteriska över Rossi & Hayden med tanke på att de numera bara är 0,5 sek/varv efter på torrt. Gnällspikar har man fått nog av här nere. Sen kan man undra i vilket team The Doctor befinner sig i nästa säsong. Förmodligen hos Ducati men me väldigt mycket Monster reklam.:tummenupp

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Honda CBR 1000RR race
om man bortser från idag så har spisen inte inte imponerat så här långt. dovi borde ha option på den styrningen tycker jag.

spännande race idag.

Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Lorre löjligt säker
Dovi imponerar och jag förstår inte om Yamaha behåller Spies... Dovi är perfekt 2:a pilot brevid lorre, han är säker, krashar sällan, hotar inte lorenzo, men tar regelbundna pallplatser.
Snyggt av bradl
Ducati med rossi i spetsen gör ett hyfsat bra resultat, men jag tror också att den ganska snabba banan passar ducatin extra bra, tror därmed att de tar ett "steg tillbaka" på Laguna tyvärr... om de inte visar sig att de får de nya delarna tills dess och att de råkar vara "the shit" den här gången.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024