2980313 D e mycket att skylla på från Yamaha "regn o damage limitation"!
Med dagens race så e d oavsett väderlek extra viktigt att få till däck/inställning, senast var d ju andra team/förare som kunde igenomföra racet acceptabelt. Det vet teamet o valentino att dom inte gjorde! D kan regna o då ska d ändå fungera, d e såklart ett krav man har på sig själva o ska ha i Yamaha Fiat som ett av d främsta team o VM.
Sen det där med "damage limitation" ! Jag ser inte att Ducati/Stoner enbart skulle leva på effekt & acc jag ser att han hänger bra med även i kurviga o sakta partier där Valentino teoretiskt skulle kunna ta igen o eventuellt skapa lucka.
Men vem har sagt något annat än att Yamaha floppade i Istanbul och Le Mans? De gjorde misstag, liksom alla team, förare, fabriker gör och de har ju sagt det själva.... Men att de skulle vara extremt stressade, nervösa etc.
tycker jag är en grov överdrift om man ser till intervjuer, pressmeddelanden etc.
Damage limitation snacket kom ju efter Qatar när man kunde konstatera tt Duccen var bra mycket snabbare rakt fram.
Duccen är bra på mycket annat än att den går frot rakt fram men det rä fortfarande där den har sitt ess kontra de andra hojarna. Det är ju ingen hemlighet.
Sedan är det svårt att skapa en lucka i kurvorna när man ligger efter in i dem eftersom det ligger en långsammare hoj i vägen, Shanghai var ju ett typexempel på det. Jag försöker inte at något från Ducati/Stoner men än så länge har han ett ess som är att hans hoj är snabbare rakt fram.
2980324 Hård men schysst manöver? Eller vad säger ni?
Race incident, hårt men nte osjysst. Lorenzo hade ju inte bangat för en liknande manöver åt andra hållet...