MotoGP Mugello.

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
å som dom sa, undra vad Rossi ska ställa till med för målgest. Hoppas vi får se en fet klassisk wheelie å massa bränt gummi :yoparty

Vad jag undrar över däremot är hur Melandri kunde tappa så? jätte mjuka däck eller?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bra resultat för sammandraget. :)
Kul race halva racedistansen men sedan var det ganska trist, men spännande ändå.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Alltid underbart att se fantastiska förare göra fantastiska saker. Hatten av för den bäste, det finns inte många som skulle kunna pressa sig förbi 8 förare med sådant effektundertag och sedan dra ifrån och vinna. Det krävs något otroooligt speciellt. Underbart!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Synd att Melandri inte var med i täten längre. Han såg klart hetast ut i början.

Man undrar verkligen vad det är med Hayden: kör i mål på plats tio samtidigt som hans teamkompis blir nummer två. Hayden gör för andra racet i rad upp om placeringar med Hofmann.

:va

Jag trodde inte att Barros skulle "ha tillstånd" eller våga ta sig om Stoner så sent i racet. Kul att han gjorde det! Och ett tecken på att RR inte är helt logiskt: Barros körde WSBK med måttlig framgång förra året. Idag kör han ikapp och förbi tabell-ledaren i MotoGP. Go figure.

Dr.Bike

Guest
Otroligt bra kört av Pedrosa. Upp från en 8.e startposition till att nästan vinna racet.
2.plats efter Rossi (som körde som en dåre idag) är mkt bra.
Det blev alltså som jag tippade: Gnomen har fått upp farten.
Rossis placeringe är desto mer förvånande ur ett rent maskin/prestandaperspektiv, men Rossi är Rossi så hatten av för det!
Mkt bra uppvisning, utom hans första omkörnig. Det var av Hoppe om jag minns rätt och han höll på att dra omkull den stackars mannen i en ful trängning.

Grattsi Rossi, kul att Pedrosa är på G, men ffa:

BARROS!

Barros 3.a och DET är mkt skoj! :tummenupp

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Som sagt mkt bra körning av flera, främst av Valentino :tummenupp

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Gottis att The Doctor vann, han imponerar precis som Hayden han kom före "bespottade" Hoffmann och tog sig förbi i tabellen, dock på 11:e plats ändå!:D

Barros imponerade stort

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Ett otroligt spännande race. Inget annat än en ren arbetsseger av Rossi. Att vinna på en så snabb bana med hoj som inte hänger med på rakorna är en bedrift. Satt som på nålar och undrade om Pedrosa skulle ta sig förbi i slutet på start/målrakan varje varv. :gnissla

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Damage limitation my arse!
Kungen visar var skåpet ska stå :tummenupp

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tänk om Pedrosa kunde satsa lika hårt på andra banor också, fifan va han pressade! Riktigt kul att se. Rossi är inte mycket att snacka om, han är störst fortfarande. Undrar hur många varv han lagt på den banan? :va

Hoppas Hopper och Stoner kommer tillbaka på Catalunya nästa vecka och tar igen förlorad tid... ;)

Det enda jag stör mig riktigt på idag är att den där Bautista tar segern framför De Angelis. De Angelis har kämpat och kämpat och kämpat och var så värd segern idag - äntligen tänkte jag. Men nej. Fast sicka jäkla manövrar han gör, Bautista, den killen åker nog 800 cc snart...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Visst är det en bedrift men det är ju mer kurvor än rakor på Mugello. Till skillnad från tex. Shanghai kunde inte de snabbare hojarna dra nytt av sitt övertag rakt fram i samma utsträckning som Rossi kunde utnyttja Yamahans övertag på chassiesidan. Inget snack om vem som var snabbast idag. Rossi hade tio 1.50 tider, Pedrosa sju och Stoner ingen.
Pedrosa såg ett tag ut som om han skulle kunna återta ledningen när han tog in på Rossi men det gick inte riktigt. Ska bli intressant att se hur det går på Catalunya nästa vecka. Också en lång raka men även en "Rossibana".

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring