Lorenzo körde av ena ljuddämparen men det verkade som om ngt hände med Kallios hoj precis innan för den gick inte som den skulle ut på rakan vilket överraskade Lorenzo.2981359Vad hände med Kallio? Var det kontakt med Lorenzo även där?
Lorenzo körde av ena ljuddämparen men det verkade som om ngt hände med Kallios hoj precis innan för den gick inte som den skulle ut på rakan vilket överraskade Lorenzo.2981359Vad hände med Kallio? Var det kontakt med Lorenzo även där?
Nedanstående lista över de olika fabrikatens mest dugliga förare i MotoGP säger en del om hur seriösa Kawasaki är. Frågan är varför de alls ägnar sig åt MotoGP.
Suzuki: Gibernau
Honda: Rossi
Yamaha: Rossi
Ducati: Capirossi
Kawasaki: Nakano
Det fina med en VM-serie över 17-18 race är just att den blinda hönan inte kan vinna totalen. Förstår man inte det är det svårt att föra en vidare argumentation.Ja också en blind höna kan picka ett korn, men hur länge tycker du han kan leva på det?
Yamaha har, pga bränslerestrektionerna, prioriterat en motor som ger mer effekt ut ur kurvorna än på slutet av rakorna (som Ducati valt) vilket är en klar fördel på en bana som Mugello.
.
Det fina med en VM-serie över 17-18 race är just att den blinda hönan inte kan vinna totalen. Förstår man inte det är det svårt att föra en vidare argumentation.
Nja, igår tyckte jag det var rätt tydligt att Rossi drog i från på de korta rakorna och att Duccarn inte kom ifatt förrän en bra bit efter mållingen på långa rakan.Öhh, jag tycker mig ha sett Duccen knuffa ut brutalt mycket bättre ur svängarna än Yamahan också i tidigare race.
Stoner plockade ju rossi mer än en gång i stort sett direkt efter de hade rätat upp cyklarna. Duccen verkar ha brutalt acc/grepp och dessutom en jäkla toppfart på slutet..
Nja, igår tyckte jag det var rätt tydligt att Rossi drog i från på de korta rakorna och att Duccarn inte kom ifatt förrän en bra bit efter mållingen på långa rakan.
Infon om Yamahas motor kommer från en "teknisk expert" som Eurosports engelska kommentarorer tog in i sitt bås i slutet av racet. Minns inte hans namn men han verkade ha torrt på fötterna.
Skrev inte om igår, utan om de tidigare racen. Det kan ju också skilja en del i hur kurvorna är utformade också såklart. Man såg ju också rätt klart var rossi tappade, stoner/pedrosa/barros m.fl tog ju honom mitt på rakan, däremot var rossi rätt brutal på bromsningarna igår.
Anna kul grej från Mugello, till dem som tycker "butter kör tråkigt", han körde ju så det såg ut som han skulle knäcka ramen på den stackars hondan igår, helvete vilka styrslag han hade i utgångarna ibland..
Att han stod som tvåa på griden har inget med att han kvalat bra att göra utan att det var blött på kvalet. Vermeulen verkar inte vara bättre än plats sex till tio i torrt. Hur loppet utvecklades för Vermeulen tycker jag var väntat.
Lite besviken på Vermeulen som tidigare sagt att han måste kvala bättre för att kunna vara med i toppen. I går startade han som två och mycket bättre utgångsläge är svårt att få. Nej, jag förväntar mig mer av honom längre in på säsongen.
Det är ett generellt hondaproblem. Alla hondaförare klagar på 'front end feeling' och 'front end chatter'. RC212V verkar endast passa Pedrosa, som dock inte var nöjd och klagade på 'fading' på Mugello.
Att Melandri faller bakåt i racen efter att ha varit med i toppen verkar inte vara någon tillfällighet utan snarare en trend. Frågan är vad problemet är.
Det är ett generellt hondaproblem. Alla hondaförare klagar på 'front end feeling' och 'front end chatter'. RC212V verkar endast passa Pedrosa, som dock inte var nöjd och klagade på 'fading' på Mugello.
Nej, det gick ju riktigt dåligt igår trots att man inte hade samma höga toppfart som DuccarnaOm Yamaha har försakat toppfart för att få övertag ur kurvorna från säsongsstart så har man inte lyckats någe vidare...
Ja, det var väntat och det är därför jag är besviken. Om du inte förstod vad jag menade så är det så att CV tidigare sagt att hans placeringar runt 10:e beror på att han har en för dålig startplacering och därav kommer efter i början av racet. I går hade han chansen att visa att en bra startplacering ger en bra raceplacering men så vart det inte.Att han stod som tvåa på griden har inget med att han kvalat bra att göra utan att det var blött på kvalet. Vermeulen verkar inte vara bättre än plats sex till tio i torrt. Hur loppet utvecklades för Vermeulen tycker jag var väntat.
Så känslan fram blir sämre och sämre ju längre in de kommer i racet?Det är ett generellt hondaproblem. Alla hondaförare klagar på 'front end feeling' och 'front end chatter'. RC212V verkar endast passa Pedrosa, som dock inte var nöjd och klagade på 'fading' på Mugello.
Poängen med mitt inlägg var att hans försvarstal är en efterkonstruktion och det visste man innan start tycker jag. Han kvalar och tävlar inte bättre i torrt, det är ju bara att titta på varvtiderna han presterar i de torra passen, under de friträningar som kördes i torrt på Mugello var han trettonde och tionde och under racet hade han nionde bästa tid.Ja, det var väntat och det är därför jag är besviken. Om du inte förstod vad jag menade så är det så att CV tidigare sagt att hans placeringar runt 10:e beror på att han har en för dålig startplacering och därav kommer efter i början av racet. I går hade han chansen att visa att en bra startplacering ger en bra raceplacering men så vart det inte.
Hade det varit ett torrt kval och CV hade stått två hade han sjävklart haft lite bättre chanser men det var inte poängen med mitt inlägg.
Det är ett generellt hondaproblem. Alla hondaförare klagar på 'front end feeling' och 'front end chatter'. RC212V verkar endast passa Pedrosa, som dock inte var nöjd och klagade på 'fading' på Mugello.
Och i Turiket satte han racets snabbaste varv efter att ha kraschat och slitit av sin hoj från en annan. Pole på Laguna i torrt och ledning med över 2 sekunder innan hojen började strula.Poängen med mitt inlägg var att hans försvarstal är en efterkonstruktion och det visste man innan start tcyker jag. han kvalar och racear inte bättre i torrt, det är ju bara att titta på varvtiderna han presterar i de torra racen, under de friträningar som kördes i torrt på Mugello var han trettonde och tionde.
Inte ofta man ser moppeinlägg från Doktorn. Måste vara en sarkasm. Doktorn vet ju att det inte alltid hänger på fjädrings- och/eller bromskomponenter. De kan man visserligen ställa in lite lättare än att ändra på ramen till varje bana... Så är något riktigt dåligt så kan man nog inte fixa det ens med de värsta bitarna i världen...Ja de kunde ju kasta de där Showaprylarna och inse reality, tjacka Öhlins de med som alla andra så...samtidigt kan de ju göra slag i saken och tjacka lite ISR-stuff med.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |