Exakt. Kommentatorerna på Eurosport har vid ett flertal tillfällen helt felaktigt sagt att 100% luftfuktighet är lika med stående vatten. Luften binder olika mycket fuktighet beroende på tempratur och tryck. När luften är helt mättad, alltså vid 100%, och inte klarar av att binda mer fukt frigörs den i form av vatten, alltså dimma.100% luftfuktighet betyder att luften är helt mättad på vatten inte att man är under vattenytan.
F Y F A N !Bara sa ni vet ar jag i florens nu, imorrn ska jag kolla pa kval! haha
Va underbart det är att höra Nyteknik och Sandstream diskutera
Men man måste förstå. Du förstår inte vad jag skriver så det kanske är lika bra att du släpper det.Det fina med text är att man inte behöver komma ihåg.
Exakt. Kommentatorerna på Eurosport har vid ett flertal tillfällen helt felaktigt sagt att 100% luftfuktighet är lika med stående vatten. Luften binder olika mycket fuktighet beroende på tempratur och tryck. När luften är helt mättad, alltså vid 100%, och inte klarar av att binda mer fukt frigörs den i form av vatten, alltså dimma.
Va underbart det är att höra Nyteknik och Sandstream diskutera
Båda passen:
1. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1min 50.743 secs
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (M) 1min 50.901 secs
3. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 51.022 secs
4. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 51.356 secs
Bara sa ni vet ar jag i florens nu, imorrn ska jag kolla pa kval! haha
Robban Gull får starta från 10:e position imorgon efter ett riktigt blött kval. Han sänkte sig dock 13 sekunder från kavl 1 till kval 2.
Sturla startar från 16:e.
Jag tror stenhårt på att Robban kommer vara betydligt längre upp i listan när vi summerar racet efter kl 16:15 imorgon.
Det tror jag också. Dels var han högre upp i torrt och sedan racear han alltid bättre än han kvalar. )2977869Det både tror och hoppas jag med!
Go Robban!
FireSalle skrev:Rossi vinner - det gör han alltid!
sandstream skrev:Absolut. Resten är sopor som bara har tur.
Nyteknik skrev:Det måste vara den 47:e sarkasmen om Rossis överlägsenhet.
sandstream skrev:Du verkar ha svårt att förstå att det inte var Rossi jag hade synpunkter på.
När jag skriver att du är sarkastisk om Rossis överlägsenhet för 47:e gången har jag alltså inte förstått dig? Så vad menar du då i själva verket?sandstream skrev:Du förstår inte vad jag skriver så det kanske är lika bra att du släpper det.
Vad är det alltså jag har svårt att förstå?
Just det. Fukt som uppträder för blotta ögat i luften är "dimma" (eller "moln") och vattenmolekyler i aggregationsformen gas. Jag undrar hur så förhållandevis stora mängder vattenmolekyler förångas och övergår i gas trots att de inte har nått vattnets kokpunkt (100°C).Teddy skrev:När luften är helt mättad, alltså vid 100%, och inte klarar av att binda mer fukt frigörs den i form av vatten, alltså dimma.
Du har rätt. Jag har svårt att svälja svar där vederbörande poängterar att jag inte har förstått vad han skriver istället för att förklara vad han menar. Ett slags passiv aggresivitet vars enda syfte är att förlöjliga den andre. Visst, det borde inte ens bemötas. Du har som sagt rätt. Skärpning!Visa att du är snäppet vuxnare...
När man kikar på highlits från träningen så är inte Duccarna förbi framförvarande innan mållinjen. Dock har man inte sett utgången då. Men jag tror det är möjligt att spöa Duccarna eftersom mållinjen ligger relativt tidigt på rakan.2978112Du har rätt. Jag har svårt att svälja svar där vederbörande poängterar att jag inte har förstått vad han skriver istället för att förklara vad han menar. Ett slags passiv aggresivitet vars enda syfte är att förlöjliga den andre. Visst, det borde inte ens bemötas. Du har som sagt rätt. Skärpning!
Till ämnet:
En bakåtsträvare som jag minns Haradas pole på Mugello då han körde trecylindrig tvåtaktare mot somliga andras femcylindriga fyrtaktare. Beroende på var målgången längs start- och målrakan ligger borde det alltså inte vara något avgörande handikapp med en lägre toppfart (än Ducati) under förutsättning att man (Yamaha) utnyttjar chassiets fördelar (mot Ducati) på banans övriga partier. Så långt teori. I verkligheten kanske Ducati är lika bra i kurvorna och då spelar det ingen roll var målgången ligger.
Bara sa ni vet ar jag i florens nu, imorrn ska jag kolla pa kval! haha
Sitter även jag nere i Italien. Dock i helt fel landsända
Tropea, Kalabrien, vilket inte alls är fel, förutom just ur den här aspekten
Får bli att se på Rai
Kommentatorerna på Eurosport har vid ett flertal tillfällen helt felaktigt sagt att 100% luftfuktighet är lika med stående vatten ....
Varför blir jag inte förvånad ...
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |