MotoGP Mugello.

Dr.Bike

Guest
O ve o fasa...hur i frídens dar vågar du uttala dig på det viset om en väääärrrrldsmästare...!!!! Va...va...va!!! :fakta

Men jag håller med:brinnerup

Edit: Bäst att tillägga att sådana här kommentarer skrivs med glimten i ögat för man vet hur reaktionerna blir.

Med glimten i ögat tillbaka dårå: Med förlov sagt skrivs det väl MEST :fakta neggo om världsmästaren här i forumet? (typ 5:1)
Ingen vågar ju hoppa på den "värdige" världsmästaren.
Ja utom jag då och nån till, med direkt idiotförklaring som följd, och följande sandlådedebatt ;)

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
2976120 "Suzuki don't expect the Ducatis to get away from them down the straights."

Skulle en Ducati ligga efter en Suzuki ut på raksträckan lär den blåklädde föraren bli omkörd så att han snurrar runt i sätet. Suzukis optimism går knappast att ta på allvar.

www.superbikeplanet.com
-- OT --

Men NT, vad är det med dig nuförtiden?

Ettn tag tyckte jag att du bara var dryg och hade återkommande fel i alla dina "konstateranden", senaste månaderna så har jag kommit på mig själv med att sitta och nicka instämmande till dina sakliga inlägg.

Vad är hemligheten NT? :) (Samt den stora frågan: Kan du dela med dig till Gustav och Sandstream?)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad är hemligheten NT? :) (Samt den stora frågan: Kan du dela med dig till Gustav och Sandstream?)
Vad falls? :mad:
Ska shapa upp mig lite.

FP1 för 125 klart och Pasini fortsätter som tidigare med bra träningar och kval. Kul att Ranseder är så bra med på Ajo Motorsport Derbin. :)

Dr.Bike

Guest
-- OT --

Ettn tag tyckte jag att du bara var dryg och hade återkommande fel i alla dina "konstateranden", senaste månaderna så har jag kommit på mig själv med att sitta och nicka instämmande till dina sakliga inlägg.

Ja världen är sannerligen inte vad den har varit!
Understundom har även jag gjort som du! :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Duccarna snabbast men jämnt skägg mellan de andra, åtminstone i fartfällan.
The usual suspects på topp. Vermeulen är tillbaka till sin vanliga plats runt 10:e. Kommer nog bli spännand race på söndag, Mugello brukar inbjuda till det. :)

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Dags igen till helgen. Kommer Ducati att köra ifrån resten av fältet på Mugellos raka? Kommer Rossi kunna trolla med knäna igen och bäras fram av publiken? Är Suzuki ett reellt hot i torrt? Har Kawasakis påstådda 12 nya hk sedan Qatar verkligen klivit in i stallet och börjat verka? Kan Capirex få till det till slut eller är nattvaken för tröttande? Har Honda hittat en lösning på sina problem?
Kommer Lorenzo fortsätta att dominera sina konkurrenter? Kan Dovizioso dra nytta av hemmabana? Är Bradley Smith en återkommande gäst på podiet? När får KTM till det?
Men viktigast av allt är ju hur det kommer att gå för Robban Gull i Red Bull Rookies Cup. :yoparty

Ja en lång raka är det ju. Duccatin lär väl som vanligt dra ifrån där. Tom jag skjälv skulle ju vinna med den hojen:)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bilder från depån.

Bifogat

• imo163921.jpg
    imo163921.jpg
    53.6 KB · Visningar: 43
  • imo164558.jpg
    imo164558.jpg
    43.1 KB · Visningar: 41
  • imo164838.jpg
    imo164838.jpg
    40.8 KB · Visningar: 38
  • imo164906.jpg
    imo164906.jpg
    55.5 KB · Visningar: 47
  • imo164918.jpg
    imo164918.jpg
    61.3 KB · Visningar: 54
  • imo165023.jpg
    imo165023.jpg
    58.1 KB · Visningar: 51

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
fler bilder från depån.

Bifogat

• imo165204.jpg
    imo165204.jpg
    50.7 KB · Visningar: 60
  • imo_164319.jpg
    imo_164319.jpg
    49 KB · Visningar: 43
  • imo_164939.jpg
    imo_164939.jpg
    44.6 KB · Visningar: 36
  • imo_165012.jpg
    imo_165012.jpg
    49.8 KB · Visningar: 36
  • imo_165117.jpg
    imo_165117.jpg
    44.4 KB · Visningar: 43
  • imo_165237.jpg
    imo_165237.jpg
    47.5 KB · Visningar: 35

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
I F1 förbjöd man väl TC ett tag men släppte förbudet då det inte fanns ngt bra sätt att kontrollera om det fanns eller inte.
Det pågår förhandlingar om att förbjuda TC i F1 igen nu, vet inte om det isåfall blir redan till 2008, men annars säkert till 2009.

edit: Kan inte hitta kval & träning bland eurosports tablåer, sänder dom bara race´n denna helg eller?

/N

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel

Du måste förväxla mig med någon annan. Jag har alltid varit saklig och alltid haft rätt.

:mattias

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Robban sexa på första träningen. Mindre än två tiondelar till trean men ettan, Zarco är överlägsen med 1,7 sekunder ner till Turner som i sin tur har 1,5 sekunder ner till Robban och gänget. Det som är bra är att Robban alltid kör bättre på race än på kval. Pallen på söndag? :yoparty

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Som alla andras helt enkelt. Duccarna är 8-10 km/h snabbare än de andra på Mugello.
Trist men sant. Man kan fråga sig hur mycket som beror på motoreffekt och hur mycket som beror på aerodynamik? Ducatin ser ju ganska stor och klumpig ut mot de andra hojarna och har säkert bättre aerodynamik.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
En kul frågeställning är hur mycket sämre en ducati kan vara i kurviga partier, allt pratas om toppfart. Finns det några bra gissningar?

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
En kul frågeställning är hur mycket sämre en ducati kan vara i kurviga partier, allt pratas om toppfart. Finns det några bra gissningar?

Hur menar du? Ser en svårighet i att göra en sån beräkning eftersom det beror på föraren i större utsträckning vad gäller hur fort hojen går i kurvor jämfört med på en raka.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring