Hur ser din argumentation ut när du säger detta till Roberts Sr (som var den som formulerade åsikten ett snäpp upp i tråden i citatet av Gustav)?
Alltså - enhetsklasser finns ju, och det är inte utan anledning. Där har ju ni som vill att "förarskickligheten" enbart, ska avgöra, ert Mekka.
Enhetsklasser
kan vara jättebra... men, min argumentation till Kenny skulle ju vara den att det MÅSTE få finnas skillnader.
Raderar man ut skillnaderna, så ja - finns ju inga skillnader, och det blir m.a.o ointressant för de olika märkena att spänna sina muskler och visa hur duktiga de är.
Det blir då enbart en "förarserie" och man kan i praktiken stryka märkes-vm osv.
Jag tror nog att fabrikerna vill ha lite mer cred tillbaka för sina satsningar än så, för om allt skall "handicapp:as" jämnas ut, slätas till och så vidare så finns inget utrymme kvar för nya, smarta konstruktioner.
Ve den som kommer med något nytt system som gör dem överlägsna.
Genast ropas på förbud av grötmyndiga/avundsjuka/välj själv som känner sig frånåkta både bokstavligen och bildlikt.
Samtidigt...
Håller jag med Kenny, och även er som vill ha bort t.ex antispinn och aktiv tractioncontrol.
Men lika mycket tycker jag att det bidrar till utvecklingen. (se annat inlägg tidigare av mig om detta)
Jag är kluven.
Men i grunden vill jag att det SKA finnas skillnader, och däri ingår däck, chassien, olika typer av styrningar och kontroller av motor och chassie.
En ideologisk fråga - javisst.