JSB-1000 om jag får be!Japanska SBK!
Skitsnack!Dessutom född 1981 så han har åldern mot sig.
Skitsnack!
Alla vet att man är som bäst efter 40!
Jag började tävla vid 36 och blev bara bättre och bättre. Hade nog varit i minst WSBK om jag fortsattWõrd, P€RRA, wõrd!
Så istället körde han i Dunlop Serien med svetsad diff? Vad ska han hitta på nu då, köra en Auto Union V16 på Berlin Avus Race Track? Märkligt att höra en 28-åring vara så militant "det var bättre förr", han är verkligen en RR-pensionär.Stoner avslöjar vad som skulle få honom att komma tillbaka till MotoGP:
”If they remove the electronics and greatly increase the performance of motorcycles, I might think about making a comeback," Stoner told German media. "Maybe when the four-stroke has 300 horsepower and have no electronics. Or if there were even 750cc, two-stroke engines, that would be interesting.”
Han säger också:
”The current generation MotoGP has not enough power for me...”
http://superbikeplanet.com/2013/Sep/120918mq2s.htm
Ja, det är ju lätt att vräka ur sig floskler som får fanboysen att gå i spinn eftersom inget av det han efterfrågar kommer att inträffa inom överskådlig framtid.Så istället körde han i Dunlop Serien med svetsad diff? Vad ska han hitta på nu då, köra en Auto Union V16 på Berlin Avus Race Track? Märkligt att höra en 28-åring vara så militant "det var bättre förr", han är verkligen en RR-pensionär.
Jag skulle tippa att han skulle säga, "Been there, done that"!P€RRA;5892093 skrev:Frågan är hur han värderar sina egna titlar på klena hojar med massor av elektronik?
Lätt att få det intrycket. Länken nedan går till en artikel från maj 2012 och i en av läsarkommentarerna skriver någon:Jag skulle tippa att det mesta av hans "uttalande" är egna tolkningar från journalisten själv som dessutom både saltats och pepprats.
Stoner skulle nog inte tacka nej till att få grensla en NSR 500.Vad kommer de köra för hojar? NSR 500 för Doohan och Gardner?
Man gör ingenting om man inte måste, eller är motiverad.Skulle dom inte lära sig det om dom hade 3 liter extra att använda sig av? Jag menar, det gäller ju fortfarande att få ut det mesta av bränslet. Men jag tror att skillnaden mellan dom olika teamen skulle bli LITE mindre i alla fall... Och toppfarterna är ju högre än någonsin, trots bränslebegräningen...
Som det är just nu så ligger ju större delen av "tricket" med att få bränslet att räcka i mjukvaran som kontrollerar mappningen under racets gång och som räknar ut hur mycket som får gå åt för att man ska komma i mål. Den ser ju till att man gör av med precis så mycket som går, och att det räcker till mållinjen. Det har väl ingen större relevans för t.ex en moppe? Och dom team som inte har samma resurser att utveckla, testa, och utveckla den här programvaran ligger ju lite efter...
Sen är det klart att dom lär sig saker när dom bygger och utvecklar själva motorn. Det säger jag inget om... Men frågan är om dom inte skulle lära sig lite mycket om det, även om dom hade 1, 2, eller 3 liter till att jobba med...
Ett bra exempel är väl CBR125 som drar runt 2,9L/100KM . Det e ganska bra som pendlingsfordon, men jämför med en VW Lupo 3L som drar 3,5 och det är en bil du kan klämma in några pers och lite shopping i så tror jag att det går att göra mer på 2-hjulsfronten
Ja håller med Stoner. Väck med elektroniska gulligull prylar. De blir bara vurpor när de oväntat slutar funka
Ja håller med Stoner. Väck med elektroniska gulligull prylar.
Instämmer till fullo
Nu blidde jag nyfiken, berätta mer.Att folkan dessutom är utvecklad pga ett missförstånd tycker jag bara är roligare
Nu blidde jag nyfiken, berätta mer.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |