MotoGP Phillip Island 2007

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Danis Hoj får ju ett underbart generalspel!! Hopper verkar tycka att situationen e obehaglig :D komik på hög nivå skulle jag säga, mer sånt :tummenupp
Finns det någon länk till en film avseende ovanstånde inlägg?

#space skrev:
För dom som inte satt uppe och kollade på w-upen: Pedrosas misslyckade provstart.
Undrar samma sak här?

Varför tog Swedie bort de jättepraktiska länkarna vid varje citat? :confused:

sandstream

Guest
Det var ju en välsignelse för 500 när Biaggi storkäftat deklarerade att han inte hade någon vidare respekt för Doohan.
Hur kan man se det som en välsignelse? Det är ju direkt pinsamt!

:confused:
Ja typ :) Ne men jag undrar hur man kan vara så otroligt negativt inställd till en förare att man ur inga omständigheter nånsin kan dela ut cred.
Kritiken är nog inte enbart riktad mot Hayden utan även ett sätt att strö salt i såren på en annan SH-medlem.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Hur kan man se det som en välsignelse? Det är ju direkt pinsamt!

Vad var det som var pinsamt? Biaggi spöar Doohan i sitt första 500-race och är inte långt ifrån att ta titeln från Doohan sin första säsong. Sen klantar Biaggi bort sig en aning ja, men skulle inte kalla det direkt pinsamt.
Det var gott om trashtalk från Doohans sida långt innan Biaggi klev upp också..

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Varför tog Swedie bort de jättepraktiska länkarna vid varje citat? :confused:

länken finns där ibland men även inte,, :va
min påkomst förövrigt :)

[YOUTUBE-ID]4-w_BhQIvdg[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
:D Har väntat på den diskussionen.
Den kan bli hur lång som helst och dessa två "sanningar", grepp eller sladd, går in i varandra.

Vi börjar med grepp:
:
Slirning:
:
Enkelt va? :)
:
Många av diskussionerna blir svåra eftersom de, av olika anledningar, snuttifieras på ett sådant här forum :)
Intressant läsning, milsvida ifrån genomklappningsspekulationer.
Men ändå inget som bestrider det som sägs i Faster eller av Cal Crutchlow. Inte heller uttalandena av Hayden/HRC.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Kritiken är nog inte enbart riktad mot Hayden utan även ett sätt att strö salt i såren på en annan SH-medlem.
Nu när vi har en ny (värdig?) mästare kanske vi kan gå vidare förbi diskussionen om förra årets vinnare. Ett bra mycket intressantare diskussion är att största klassen också är tråkigaste klassen i år, dom borde vända på ordningen o köra 125 sist istället. Så vilka förare gör klassen sevärd? För min del är Hayden en av dem roligare att titta på i klassen tillsammans med Rossi, och därav min favorit...därmed inte sagt att han alltid presterar.

/N

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
...vilka förare gör klassen sevärd?
Tyvärr gör ju den allt mer vanliga elektroniken att föraren i allt mindre grad kan utmärka sig med en egen körstil. Jag kan på stående fot (ett j-igt märkligt uttryck) bara tänka på Elias som ibland är kul att se på. Inte ens Rossi som egentligen har en yvig stil med halsbrytande spår utmärker sig som tidigare.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Tänk om vi får se ett MotoGP race licka tätt och spännande som 125cc...tja, tur att 125/250 finns, bara att ladda inför 2008. (för er som vill veta kommer Rdp/Honda ta titeln då)

sandstream

Guest
Vad var det som var pinsamt? Biaggi spöar Doohan i sitt första 500-race och är inte långt ifrån att ta titeln från Doohan sin första säsong. Sen klantar Biaggi bort sig en aning ja, men skulle inte kalla det direkt pinsamt. Det var gott om trashtalk från Doohans sida långt innan Biaggi klev upp också..
Att inte visa respekt för en förare som vunnit största klassen 5 gånger. Så här i efterhand blir det ju direkt pinsamt eftersom Biaggi inte ens lyckades ta en enda titel i stora klassen.

Ska man gå på och skrävla (heter det så?) ska man f-n i mig leverera också.

Om Biaggi däremot hade sagt att han skulle göra sitt bästa för att slå Doohan hade det varit en annan potatis.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Intressant läsning, milsvida ifrån genomklappningsspekulationer.
Men ändå inget som bestrider det som sägs i Faster eller av Cal Crutchlow. Inte heller uttalandena av Hayden/HRC.

Det säger jag inte heller i det inlägget. Det var en mycket förenklad populärversion av en betydligt mer komplicerad process som inte har en geometriskt styrd medellinje utan denna är bestämd av olinjära ytintegralers inverkan på momentjämvikten som har sin nollpunkt i hjulcentrum.

Det är en alldeles för grov förenkling att säga att det ena eller det andra ensamt ger en viss effekt.

Dessa fakta hindrar mig dock inte från att ha åsikter om vad ett visst beteende i längden har för inverkan på ett däck som är konstruerat för att ge så mycket friktion som möjligt. :D

sandstream

Guest
Dessa fakta hindrar mig dock inte från att ha åsikter om vad ett visst beteende i längden har för inverkan på ett däck som är konstruerat för att ge så mycket friktion som möjligt. :D
I filmen Faster nämner de väl just att ingen trodde att McCoys däck skulle hålla, men det gjorde det!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Att inte visa respekt för en förare som vunnit största klassen 5 gånger. Så här i efterhand blir det ju direkt pinsamt eftersom Biaggi inte ens lyckades ta en enda titel i stora klassen.

Ska man gå på och skrävla (heter det så?) ska man f-n i mig leverera också.

Om Biaggi däremot hade sagt att han skulle göra sitt bästa för att slå Doohan hade det varit en annan potatis.

Det hade vart pinsamt om han knappt tagit poäng (ellison), men knappast pinsamt att precis missa på mållinjen mot en av de bästa någonsin.
Sen är det skitsnack att Biaggi inte "respekterade" Doohan, han sa bara att han skulle slå honom..

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
På den Australiska tv-kanalen Channel Ten frågade Darryl Beattie Rossi om framtiden för honnom:

"After you finish with Yamaha, what about riding with an Italian manufacturer. Any chance you would consider going to Ducati?"

"Yes that would be a good thing to riding an Italian bike, Yes I would like to do that."

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln