Om du har 1 eller 10 hojar på banan spelar ingen roll. Det som räknas är vem som vinner och genom att lyssna på Stoner har Ducati fått fram en hoj som gett dem en världsmästartitel och han är med i jakten på ytterligare en.
Skulle vilja påstå att det är en alldeles lysande strategi från Ducatis sida.
Då undrar jag... varför har man då inte bara
en förare, Stoner, och lägger all utveckling på honom? Totalt sett blir det ju billigare och resultatet dom får blir detsamma. Nädu, ditt resonemang håller inte, klart som fanken Ducati vill ha så många som möjligt i toppen.
Ducati har helt enkelt missbedömt Haydens mentala styrka. Jag tror hans körstil egentligen passar på Duccen men hans "balls" tillåter inte honom att fullt utnyttja den, han fegar helt enkelt. Nu snackar vi fegar ur ett MotoGP-förarperspektiv, inte hur vi dödliga gör.
Drar lite paralleller till Honda. De tyckte deras hoj var så bra förr att alla synpunkter om förbättringar undanbads. Vill minnas att de tappade en lovande förare vid namn Rossi på det tänket.
Sedan under Pedrosa/Hayden-eran med 800cc sades att hojen utvecklades främst för att passa Pedrosas körstil i och med att han bedömdes ha störst potential för att vinna VM. (Rätt eller fel, har ingen aning).
I min värld är det inte otänkbart att Ducati lyssnar mycket på vad Stoner önskar, när det nu visade sig att han var bättre på att hantera det svårkörda monstret än t.ex. Capirossi. Stoner vann VM tillsammans med Ducati, och jag tror att stall och förare har så mycket ömsesidig respekt, och så stor vilja att vinna VM igen, att det vore direkt osmart att inte skräddarsy hojen åt Stoner i den mån det är möjligt. Det är liksom vinna de är där för. Företagsekonomiskt ger det sig nog i takt med att titlarna strömmar in.
Och nu helt plötsligt så har Honda börjat lyssna?
Måste ju vara så eftersom att Dovi faktiskt presterar "rätt" bra på den hoj som alltid varit skräddarsydd åt Pedrosa? Och Pedrosa har ju inte fallit genom golvet nu när dom inte längre specialsyr den åt honom...
Det kan inte alls ha nåt med Hayden att göra menar du?
Fortsätt blunda om det känns bra.
Gällande Ducati, klart man lyssnar mycket på Stoner men att kalla det att specialsy hojen åt honom är nog för mycket.