MotoGP Premiär Grand Prix of Qatar

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Checa har 2 segrar och 23 pallplatser i 500/MotoGP, inte världsmästaraspirant men kunde slåss i täten om han hade material (och motivation) att göra det.
Han har väl inte gjort något i MotoGP sedan 2004, och det är inte så att han glänser i WSBK heller. Han kan inte bidra till MotoGP-toppen längre (att han har varit vass är sant).

av top 10 i WSBK skulle säkert 4-5 stycken kunna vara snabbare än nuvarande MOTOGP-förare, många tackar nej då dom tror sig kunna få bättre placeringar i WSBK och de flesta får bättre betalt i WSBK:)
Hellre femma i WSBK än 12:a i MotoGP menar du? Det är inte samma sak som att vi fått tätare racing i MotoGP med fler förare ifrån WSBK.

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag TROR att Rossi, Stoner, Lorenzo och eventuellt Spies helt enkelt är så mkt bättre är de övriga! Dock så anser jag att av de fyra så är Rossi den bättre/mest kompletta föraren då han verkar mästra i stort sett allt plus hans otroliga kontinuitet. Det är en sak att vara bäst två säsonger i rad men han är väl inne på sin 15:e vilket får mig att tänka på idrottare som Jordan, Gretzky, Stenmark, Schumacher, Dählie, Woods mfl. där samtliga dominerat under lång tid.

Nu sitter ju dessa förare på det bästa materialet också vilket självklart gör sitt men men...

Kommentatorerna sa faktiskt att av de startande på griden i MGP var det bara EN förare som inte var världsmästare (RdP) vilket faktiskt säger väldigt mkt om kvalitén på fältet! Behövs absolut inga fler förare om inte någon ny tillverkare vill vara med (t.ex. kawwa, bmw eller aprilia) då fler satellit team bara betyder fler i bottenskiktet.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
JKommentatorerna sa faktiskt att av de startande på griden i MGP var det bara EN förare som inte var världsmästare (RdP) vilket faktiskt säger väldigt mkt om kvalitén på fältet!
Vilka VM-titlar skulle Aleix Espargaro, Hector Barbera och Mika Kallio vunnit?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Orka vara källkritisk...men borde inte vara förvånad över att de sa fel!

Men bra att att det var just det du fann viktigt i resonemanget :rolleyes:
Resonemanget var att det var väldigt hög kvalité på fältet, det är så klart sant i bemärkelsen att de flesta av dem skulle vara toppförare i vilken annan serie som helst men att mäta det med andelen världsmästare i diverse andra klasser och hur många de är känns inte speciellt relevant. För att vi, publiken, ska få se mer tät racing så är det ju redan idag ett rätt ojämnt startfält i MotoGP.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Han har väl inte gjort något i MotoGP sedan 2004, och det är inte så att han glänser i WSBK heller. Han kan inte bidra till MotoGP-toppen längre (att han har varit vass är sant).

fast du skrev:
enbart Biaggi kan sägas ha tillhört toppen
så jag tycker min invändning var på sin plats.

Sen har han en heat-seger och en tredjeplats i VM-tabellen hittills i år på en privathoj. Enda icke-fabrikarn i topp-10. Tycker du har lite höga krav på gamle Carlos. Själv tycker jag han ser bättre ut än på länge.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
fast du skrev:

så jag tycker min invändning var på sin plats.

Sen har han en heat-seger och en tredjeplats i VM-tabellen hittills i år på en privathoj. Enda icke-fabrikarn i topp-10. Tycker du har lite höga krav på gamle Carlos. Själv tycker jag han ser bättre ut än på länge.
Du har rätt, jag drog en egen gräns vid ~topp fem - och det missade jag att Checa faktiskt tillhört.

Carlos är inte gammal, han är ju som jag :)

Att tillhöra topp-tio i WSBK är inte detsamma som att han skulle tillföra något i MotoGP.

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Problemet är att dom kör skadade hela tiden.... in med fräsha unga galningar som vill på pallen till varje pris.....
En frisk Haga borde kunna ge spisen en match, Haslam borde inte göra bort och sig så vidare, så nog borde fältet bli tajtare med dom bästa från WSBK..... men topp 3 är i en klass för sig tråkigt nog :gnissla

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Men vem tog titeln :)
Rossi vet hur man gör!
Att säga att Stoner och Lorenzo är snabbare...
Visst på vissa banor om inte Rossi får till setupen som han vill och har en dålig dag, men när han är på åkhumör och taggar till så är han i princip oslagbar!

Kolla bara in Laguna seca racet 2008 då cykeln inte tillät honom att hänga med i Stoners tempo, men han bestämde sig för att vinna och han gjorde det på ren vilja vem hade klarat det?

Det finns ingen som är så målmedveten som han, jag har aldrig sett någon idenna klass så länge jag har följt denna circus!
Och nej jag är ingen Rossifan! Fjanterierna efter racen mm :rolleyes:

Lorenzo spöade Rossi på 30% av racen förra året, på samma hoj.

Last edited:

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Ungefär så jag menade, spis kanske dom inte rår på, men de övriga efter topp 5!
Men ge dom en överlägsenhoj som tex Stoner hade för 2år sedan (iallafall effektmässigt) och vi har dom kanske ännu längre upp?

Alla av dem som har varit i GP har väl inte haft kanonmaterialet?
Haga åkte väl Aprilia o Cagiva tex?

Biaggi hade väl materialet och var med bra jämt, han skulle defenitivt inte komma sist om han ställde upp idag!

Problemet är att dom kör skadade hela tiden.... in med fräsha unga galningar som vill på pallen till varje pris.....
En frisk Haga borde kunna ange spisen en match, Haslam borde inte göra bort och sig så vidare, så nog borde fältet bli tajtare med dom bästa från WSBK..... men topp 3 är i en klass för sig tråkigt nog :gnissla

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Det finns ingen som är så målmedveten som han, jag har aldrig sett någon idenna klass så länge jag har följt denna circus! Och nej jag är ingen Rossifan! Fjanterierna efter racen mm :rolleyes:

Glöm inte Catalunya 2009..!! :tummenupp Där knep han första platsen i sista böjen på sista varvet. HELT jävla oslagbart.

//MadaboutRossi:)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jag har känslan av att bara en lokaltidning intervju:ar åttan i VM, allt ljus faller på ettan ändå. TV-sporten nämner enbart Rossi t.ex.
...

Rossi åtta i ett race och han har mer spaltmeter än vinnaren får i media och på forum om ifall han är slut som artist och bör pensionera sig i WSBK! ;)

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag tyckte också det var lustigt när jag såg det, stämmer det verkligen? :va

Dom nämnde i förbifarten på motogp.com-streamen att det kanske berodde på att hans system kände av bränslebristen tidigt och drog av några hästar för att ha soppa rejset ut.

Zgander

"Rusty cunt bucket! FUCK!"
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
Letar
Dom nämnde i förbifarten på motogp.com-streamen att det kanske berodde på att hans system kände av bränslebristen tidigt och drog av några hästar för att ha soppa rejset ut.

Läste i någon artikel efter racet att Rossi hade problem med greppet på framhjulet i sista kurvan där han förlorade både tid och bensin ut på rakan, det sägs ochså att man har gått på tillförlitlighet snarare än kraft med den nya motorn detta för att spara på dom 6 st motorerna dom har enligt dom nya reglerna.

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Men vem tog titeln :)
Rossi vet hur man gör!
Att säga att Stoner och Lorenzo är snabbare...
Visst på vissa banor om inte Rossi får till setupen som han vill och har en dålig dag, men när han är på åkhumör och taggar till så är han i princip oslagbar!

Kolla bara in Laguna seca racet 2008 då cykeln inte tillät honom att hänga med i Stoners tempo, men han bestämde sig för att vinna och han gjorde det på ren vilja vem hade klarat det?

Det finns ingen som är så målmedveten som han, jag har aldrig sett någon idenna klass så länge jag har följt denna circus!
Och nej jag är ingen Rossifan! Fjanterierna efter racen mm :rolleyes:

Igentligen så gillar jag rossi men när såna som du som inte inser att han vinner på rutin och syke.......när stoner är klart snabbare... på laguna så ful körde rossi...... så att dela ut några stil poäng känns skitlöjligt då han borde fått fett straff när han kört genom terängen och med tur inte gjorde en ren torpedering :D

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Oj det var ju inte meningen att du skulle läsa mitt inlägg, jag vet att Duccefolket håller ihop:D

Ja nu börjar ju Rossi bli gammal snart och ungtupparna får ta över, men lite småduktig har han väl varit:krama

Igentligen så gillar jag rossi men när såna som du som inte inser att han vinner på rutin och syke.......när stoner är klart snabbare... på laguna så ful körde rossi...... så att dela ut några stil poäng känns skitlöjligt då han borde fått fett straff när han kört genom terängen och med tur inte gjorde en ren torpedering :D

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Oj det var ju inte meningen att du skulle läsa mitt inlägg, jag vet att Duccefolket håller ihop:D

Ja nu börjar ju Rossi bli gammal snart och ungtupparna får ta över, men lite småduktig har han väl varit:krama

Ville bara påpeka att Rossi inte är snabbast längre..... men jag blir inte förvånad om han tar VM i år:gnissla

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA