Fast det är ju naturligt att alla inte kan aspirera på pallplatser. Någon måste vara sämre och även vara sist hur bra serie det än är. Finns ju ingen företeelse, sport eller annan, där alla som deltar är lika bra.OM det vore team som har realistisk chans till pallplatser och kan utmana så får de gärna vara så många att de måste kvala in till loppen i deltävlingar. Dock, när världens 17 bästa förare i toppserien bara kan producera 7 podiumkandidater så är det bara kanonmat att lägga till 10-20 förare till i fältet. De skulle bara kriga om att slippa komma sist.
Möjligen är det roligare för publiken live då förare kommer att passera hela tiden, fältet blir utspritt eftersom de inte kan hänga med - men mycket mer än så blir det inte.
OM det vore team som har realistisk chans till pallplatser och kan utmana så får de gärna vara så många att de måste kvala in till loppen i deltävlingar. Dock, när världens 17 bästa förare i toppserien bara kan producera 7 podiumkandidater så är det bara kanonmat att lägga till 10-20 förare till i fältet. De skulle bara kriga om att slippa komma sist.
Möjligen är det roligare för publiken live då förare kommer att passera hela tiden, fältet blir utspritt eftersom de inte kan hänga med - men mycket mer än så blir det inte.
Det har även en viss betydelse för föraren själv och media mm hur många det är. "Kom du 8:a i VM? Jaha av hur många? Jasså du var näst sist!? eller "Oj då måste du vara bra!" blir nog oftast svaren om det är få eller några fler där..
Det har även en viss betydelse för föraren själv och media mm hur många det är. "Kom du 8:a i VM? Jaha av hur många? Jasså du var näst sist!? eller "Oj då måste du vara bra!" blir nog oftast svaren om det är få eller några fler där..
Det finns sporter där fler än fyra kan vinna, främsta klassen i Road racing är det inte.Fast det är ju naturligt att alla inte kan aspirera på pallplatser. Någon måste vara sämre och även vara sist hur bra serie det än är. Finns ju ingen företeelse, sport eller annan, där alla som deltar är lika bra.
Nån som vet vad det är för typ av benbrott lorenzo har i handen? Hoppas det inte är båtbenet. Det har jag själv brutit och det är inte en lek. Tog ett par månader att bli bra, är fortfarande inte helt återställd.
Många är de som försöktJag tror att flera förare från Superbike VM skulle platsa i Motogp.
Ja...jag skulle kastat mig i sängen dIreKT.!!!
Jag skall fråga tjejen om du med får vara med på ett hörn.
Många är de som försökt
Vilka i SBK-VM skulle gå in och kunna ta en femteplats i GP på regelbunden basis?Att slå Rossi är det få eller ingen som gör, men det är det inte nu heller, han är ett underbarn/medelåldersunikum.
Det finns flera gubbar i Superbike som slår Edvard, Hajdon mfl....
Är vad jag tror iallafall
Vilka i SBK-VM skulle gå in och kunna ta en femteplats i GP på regelbunden basis?
Tro är säkert bra.Att slå Rossi är det få eller ingen som gör, men det är det inte nu heller, han är ett underbarn/medelåldersunikum.
Lorenzo spöade Rossi på 30% av racen förra året, på samma hoj.Att slå Rossi är det få eller ingen som gör, men det är det inte nu heller, han är ett underbarn/medelåldersunikum.
I nuvarande WSBK line-up så finns t.ex. Haga, Biaggi, Checa, Guintoli, Toseland, Xaus och Pitt som alla provat på MotoGP. Hayden har lyckats bättre än dem där enbart Biaggi kan sägas ha tillhört toppen - men det var rätt länge sedan.
Det är inget snack om att Stoner är snabbare än Rossi ev. även Lorenzo...... men Stoner har inte nerver/taktik att köra safe för att säkra VM poäng
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|