MotoGP Premiär Grand Prix of Qatar

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Konstigt mitt flöt på kanon i Hi Res+:yoparty

Samma här, enda som saknades var grafik med tider lite oftare.

Märkliga kommentatorer dock: I början var Stoner stor hjälte och självskriven vinnare, efter kraschen sa de att nu kunde ALLA vinna. När sedan Rossi tog kommandot hyllades han i alla tonarter.
Någon som vet vilka de är och vad de har för bakgrund?

... Sen hoppas jag att Peddot får ordning på grejerna, för i år verkar det vara fler än 4 förare som är med i toppen.

//Madelene

Han brukar väl ofta ta starten, leda ett par varv och sedan sakta tappat tempo. Den andra Hondan i teamet gick ju bra så det var nog inte något större fel på maskineriet.

Ska jag vara helt ärlig har jag bestämt mig för att bojkotta Moto2. Jäkla fabel-racing med massiva mutor från Honda? Kul upplägg med samma trista motor? Inte enligt mig. Jävligt grisigt att bara tvinga bort Aprillia tycker jag också.

Men det är vad jag tycker...

Instämmer helt!

Lite SMC-bandag över hela föreställningen.

Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag är besviken över att Stoner och Kallio åt grus.
Men jag tror att säsongen kan bli intressant.
Kul att Spies gjorde så pass bra ifrån sig.
Kul också att Honda numera verkar vara eliten på rakorna.
Antar att det funnits en del diskussioner i HRC-stallet.

Jag trodde att antingen skulle Stoner vinna eller krascha, synd att det senare hände.
Jag är faktiskt glad över Haydens plats, jag menar, trots att så många hatar Kentucky så verkar han ju ha fått ihop skiten någorlunda. Bra kört.

Hoppas bara att det inte blir nån promenadseger för Rossi, jag vill se Stoner, Pedrosa och tom Lorenzo som battaljanter.

Summa summarum: Kan bli intressant.
Inget är som det brukar mellan hojarna.
Hoppas förarna har så mkt i sin hand av avgörandet som möjligt.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Jag är besviken över att Stoner och Kallio åt grus.
Men jag tror att säsongen kan bli intressant.
Kul att Spies gjorde så pass bra ifrån sig.
Kul också att Honda numera verkar vara eliten på rakorna.
Antar att det funnits en del diskussioner i HRC-stallet.

Jag trodde att antingen skulle Stoner vinna eller krascha, synd att det senare hände.
Jag är faktiskt glad över Haydens plats, jag menar, trots att så många hatar Kentucky så verkar han ju ha fått ihop skiten någorlunda. Bra kört.

Hoppas bara att det inte blir nån promenadseger för Rossi, jag vill se Stoner, Pedrosa och tom Lorenzo som battaljanter.

Summa summarum: Kan bli intressant.
Inget är som det brukar mellan hojarna.
Hoppas förarna har så mkt i sin hand av avgörandet som möjligt.

bra skrivet:tummenupp

vill bara plussa på med trevligt med "många" olika märken på hojjar långt fram.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hur var Moto2 racet?
Slangar hem det just nu men tittar man på tiderna så verkar det måttligt spännande i toppen men åtminstone gott om startande. Varvtiderna är inte direkt lysande, 125cc och MotoGP är ungefär lika snabba som i fjol men Moto2 är kring 2sek långsammare än 250GP per varv.

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
Hur var Moto2 racet?
Slangar hem det just nu men tittar man på tiderna så verkar det måttligt spännande i toppen men åtminstone gott om startande. Varvtiderna är inte direkt lysande, 125cc och MotoGP är ungefär lika snabba som i fjol men Moto2 är kring 2sek långsammare än 250GP per varv.

Moto 2 var som vilket sketet 600-race som helst. Alla hojar går lika fort/sakta och det är bara eventuella misstag som avgör. Kommer någon efter kan man aldrig komma ikapp igen. Sen låter hojarna så trist att det är outhärdligt att fläska på volymen på tv:n. Boring!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tretton förare i mål. Har fältet varit glesare någon tidigare säsong?

Jag har då inget minne av det. Redan när dom stod på gridden med hojarna såg det ju tomt ut. :confused:

Lite reflektioner kring racet:

För det första så måste jag ju bara säga att banan är skitläcker. Enda tråkiga var väl att den saknade kupering alá Laguna Seca. :)

Synd att Kallio krashade ut så tidigt i racet (hann väl bara två varv?), han hade kanske kunnat bjuda på en intressantare strid i mitten av fältet än den som var, eller rättare sagt, det som visades... :rolleyes:

Lorenzo höll sig på hjulen mot min förväntan. Det var hann jag trodde skulle göra en lowsider i en kurva, inte Stoner. Å andra sidan är det ju inte första gången Stoner haft liknande incidenter. Vill minnas att det var något liknande som hände i slutet av förra säsongen?

Hondorna. Vilka monster på raksträckorna. I sista kurvan när Hayden gick om Dovizioso blev kommentatorerna helt lyriska och menade på att han skulle ta det. Icke sa jag, och mycket riktigt kröp Dovizioso förbi på insidan och knep tredjeplatsen.

Rossi? Ptja... det var väl hans vanliga rutin? Ligga och bevaka, köra upp sig i fältet och kriga lite, bevaka lite till. Köra som en tok och skapa lite lucka så han hinner känna "It's lonely at the top." och dra av på tempot för att börja kriga igen.

Spies? Mycket bra. Kommer inte ihåg hur Toesland låg förra säsongen men inte var han 5:a speciellt ofta. Blir kul att se om han kommer vara med i toppen i fortsättningen också. :tummenupp

Hur var Moto2 racet?

Jag såg bara lite småsnuttar av det men jag tyckte maskinerna verkade vara väldigt pigga och det var ingen brist på spänning i själva loppet. :)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
13 i sig känna ju för många. Det finns ca fyra som är vinnarkandidater varav en solklar publikfavorit samt en alternativ idol för de som tvunget ska vara oliktänkande. De andra två vinnarkanditaterna får sin tid i rampljuset ibland och tillför därmed lite spänning i det totala mästerskapet.
Sedan så finns det ca fyra anti-hjältar, som publiken älskar att hata och håna. Finns ju ingen glädje över att se sin hjälte vara snabbast om han inte också kan förödmjuka några andra.
Vidare finns det bara fyra fabrikat, och ungefär lika många storsponsorer.

Vad de andra fem till nio förarna gör vet inte jag och vem bryr sig?

Det är inte nödvändigtvis bättre med Vasaloppet än med femmilen i Holmenkollen bara för att det väller in deltagare över mållinjen hela dagen.

Last edited:

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Kul att Moto GP äntligen har startat. Synd på Stoner o Kallio, duktig Spis!:Bugar

Synd att inte Rossi fortsatte på skotern ända in i park fermé... Hade varit übercoolt:tummenupp

Föresten, ingen mer än jag som reagerade på solbrillorna!? När Lorenzo använder såna ser det enbart fånigt ut, när Cappirosi har dom blir det "en kul grej" men coolt!? Mnjaee...

laplace

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
cb1000ra -12
125-racet var grymt!

Moto2 var riktigt kul att kolla på. Många vurpor och sjukt många på startfältet (41 st!!). Hojarna är ungefär lika snabba vilket gör att man verkligen får se vem som är den bästa föraren. Tät racing.

MotoGP gick ungefär som väntat minus att stoner åkte ut då. Annars skitkul att se Hayden tillbaka och att Spies redan nu visar framfötterna. Dovi verkar trivas med hojen och jag tror att han kan överraska i flera race.

Pedrosa ser ut att ha stora problem och jag kan inte bestämma mig om det endast beror på hojen eller är det psykologiskt också. Stark i starten men sedan så tappar han gnistan

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA