MotoGP Premiär Grand Prix of Qatar

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Verkade vara ett bra race. Missade början men fick i alla fall se sista 5 varven. Kommer bli spännande race i år.

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
En gul Daytona 675
Det mest spännande loppet sen Estoril 2006, fan va kul. Hoppas det fortsätter så här.
Stoner måste ju ha någon ombordkamera så man kunde få se lite från hans krasch.
Sändningen från MotoGP.com var värdelös. När jag körde Hi-Res+ hängde den sig flera gånger och det laggade. Det var lika dant förra året från Qatar, jag hoppas de andra racen blir bättre. Inte nog med det, de har en värdelös kompressor på ljudet och en limiter. Racet var det bästa på flera år, men kvalitén på sändningen katastrof.

Last edited:

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
Under all kritik att Stoners krasch inte filmades...
Instämmer. Och Kallio fick man inte ens se röken av...

Grymt bra race för övrigt, bra tempo. Lite synd om Bautista som gick av i sista svängen bara. Ah just d Stoner va de lite mer synd om ja, först går han favorittippad omkull när han leder, blir överglänst av team-kollegan och sen får ingen ens se vurpan... jobbigt.

Hayden, Dovi, Pedrosa & Lorenzo körde alla över min förväntan ivaref. Spies hamna väl där man kunde vänta kanske, fast d är himla bra gjort också :yoparty

Last edited:

cbrkungen

cbrkungen
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
-92- Honda Fireblade
Det mest spännande loppet sen Estoril 2006, fan va kul. Hoppas det fortsätter så här.
Stoner måste ju ha någon ombordkamera så man kunde få se lite från hans krasch.
Sändningen från MotoGP.com var värdelös. När jag körde Hi-Res+ hängde den sig flera gånger och det laggade. Det var lika dant förra året från Qatar, jag hoppas de andra racen blir bättre.

Konstigt mitt flöt på kanon i Hi Res+:yoparty Du måste stänga av all nerladdning av xxx hehe

Grymt bra race för övrigt, bra tempo. Lite synd om Capirossi som gick av i sista svängen bara. Ah just d Stoner va de lite mer synd om ja, först går han favorittippad omkull när han leder, blir överglänst av team-kollegan och sen får ingen ens se vurpan... jobbigt.

Hayden, Dovi, Pedrosa & Lorenzo körde alla över min förväntan ivaref. Spies hamna väl där man kunde vänta kanske, fast d är himla bra gjort också :yoparty

Det var väl Bautista som klotade:confused:

Last edited:

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Det var väl ändå Alvaro Bautista som gick av i sista böj, och inte Capirossi!

Grymt bra race för övrigt, bra tempo. Lite synd om Capirossi som gick av i sista svängen bara. Ah just d Stoner va de lite mer synd om ja, först går han favorittippad omkull när han leder, blir överglänst av team-kollegan och sen får ingen ens se vurpan... jobbigt.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag hejar lite på Stoner bara för han kör "mitt" märke, men mest för att han är den ende som verkligen kan utmana Rossi som i mitt tycke är tråkigt just pga att han är FÖR bra.
Jag hade också verkligen unnat Hayden en tredjeplats, han gjorde ett kanonlopp.

Annars tycker jag Spies är fantastisk, den killen har talang! Sedan var det trist med Kallio...

Vafan, kan man inte tanka xxx samtidgt, fan också... :D
Då var det min dator kanske, vilken browser använder du, jag kör mozilla.

Sätt porren på standby ffs! :D

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Synd att Hayden inte kunde sista pallplatsen. I övrigt gick ju allt enligt plan.:) Skapligt spännande också.
Moto2 var ju också ett bra race. Mycket trevlig inledning på säsongen skulle jag vilja påstå.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Synd att Hayden inte kunde sista pallplatsen. I övrigt gick ju allt enligt plan.:) Skapligt spännande också.
Moto2 var ju också ett bra race. Mycket trevlig inledning på säsongen skulle jag vilja påstå.

Ska jag vara helt ärlig har jag bestämt mig för att bojkotta Moto2. Jäkla fabel-racing med massiva mutor från Honda? Kul upplägg med samma trista motor? Inte enligt mig. Jävligt grisigt att bara tvinga bort Aprillia tycker jag också.

Men det är vad jag tycker...

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Fascinerande,
tvekade om jag skulle betala men när frun sa att hon vill se lite också så slängde jag in pengarna på motogp.com.
MotoGP är ändå kungligt, det sög till i magen av spänning redan när de gick ut på uppvärmningsvarvet på ett helt annat sätt än i en Superbike-premiär. Sen blev det ett spännande lopp också så man gick i säng med ett leende på läpparna.

Framhjulssläpp för Stoner är ingen nyhet, när han körde LCRs Honda så var det mer regel än undantag och han kraschade bort en överlägsen ledning i 250 också på samma sätt. Hoppas det inte sätter sig i huvudet bara så det blir en ren FIAT/Yamaha-affär i år också.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Rätt OK race ändå! Spies rockade, Hayden rockade. Stoner rockade lite för mycket, innan han vurpa. Rossi är stabil och Lorenzo körde ifatt bra!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Eller effekten av slipstreaming.

Eftersom Rossi ledde större delen av racet hade han ingen att slipstreama på.!! :mattias

Förövrigt en rätt så rafflande premiär.

Stoner down and out, som lixom redan stod överst på pallen. Klantklotade han eller vad var det som hände!?? Man fick ju inte se hur det gick till. För fan...man fick ju inte ens se en depåboxbild efteråt, skulle vart intressant att se hans min. :tungan

Och Rossi fick smaka på mer motstånd än på länge, riktigt roligt att se Hayden med i matchen och lite het på gröten. Önskade faktiskt honom en pallplats. Men för alla del, Andera kör inte dåligt han heller.

En sjujävla uppkörning av Lorenzo. Han kunde nog inte tåla att Rossi skulle få en massa mer poäng än honom.

Och Spisen.....som tog en top 5, ska bli spännande att se vad han kan bjuda på framöver.

Sen hoppas jag att Peddot får ordning på grejerna, för i år verkar det vara fler än 4 förare som är med i toppen.

//Madelene

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...