MotoGP sändningar 2009?

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Sen gällande att Eurosport inte ska sända MotoGP: anledningen var väl att de ville göra sändningarna mer tillgängliga? Dvs de kommer säkerligen att sändas på en vettig kanal men vilken har jag ingen aning om.
Om dom nu vill göra loppen "mer tillgängliga", varför inte lägga ut dom gratis som WSBK? :rolleyes:

Med tanke på hur flitiga dom är på att ta bort alla klipp som har med MotoGp att göra på t.ex Youtube så beror det här säkerligen på att dom vill tjäna mer pengar på sändningarna. Vilket inte är fel i sig, men då ska man ju inte gå ut med att man vill göra sändningarna mer tillgänliga när så inte är fallet...

Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Risken är väl att inget svenskt bolag vill betala massa pengar till Dorna för att visa MotoGP för den lilla publik som dom trots allt har i sverige
Som jag tolkar det så vill Dorna nå ut ännu mer än idag och då framförallt via Free-to-air kanaler, dvs inte viasatsport, canal+ sport osv.
Dock är det ju dåligt med gratis sportkanaler i Sverige, TV4sport är väl det närmaste man kan komma.

/N

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Som jag tolkar det så vill Dorna nå ut ännu mer än idag och då framförallt via Free-to-air kanaler, dvs inte viasatsport, canal+ sport osv.
Dock är det ju dåligt med gratis sportkanaler i Sverige, TV4sport är väl det närmaste man kan komma.

/N
Jag mail:ade Boxer, skrev att jag bara tecknar avtal om MotoGP sänds även nästa år i deras kanaler. De skrev att det lutade åt TV4 Sport för Sverige men det är inte klart. Får väl hoppas.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jag mail:ade Boxer, skrev att jag bara tecknar avtal om MotoGP sänds även nästa år i deras kanaler. De skrev att det lutade åt TV4 Sport för Sverige men det är inte klart. Får väl hoppas.

Det var ju ändå ett fall framåt. När ComHem nobbade Eurosport hade ju TV4 inga som helst planer på att visa MotoGP. KAnske dags att börja mailbomba så TV4 förstår sakens allvar.

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Klart tråkigt att höra, men värst är det inte att eurosport i sverige förlorar sändningarna utan att british eurosport gör det.

Att jämföra Julian Ryder och Toby Moody med kommentatorerna i de svenska sändningarna är som natt och dag. Dom är knivskarpa i rapportering, ser precis vad som händer under racen och kan backa det med relevanta fakta. Dessutom blandar dom in sin sköna brittiska humor vilket gör det helt oslagbart.

Jag hoppas BBC tar sitt förnuft till fånga och hyr in det brittiska eurosportgänget för deras sändningar 2009.

edit: Intervjuerna från paddock med Randy Mamola är grymma också!

Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Mmmmmysigt...blir det motogp med Arthur Ringart/tv4:a då?, fast bättre än inget rejs kanske. Bossarna på worldSBK lär gnugga händerna när Dorna tappar tittare....

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Ni som har Motogp.com konto

Hur bra är kvaliten på sändningarna?
Funkar det att skicka över till 42" utan att det blir skitkvalite?

deras HQ går nog skitbra på en 42:a, har kört det på en 2.2m breder duk & projektor, funkade vad jag tycker är bra.
sen är jag väl kanske ingen "videofil" direkt heller...
det är ju trots allt en 1mbit ström som kommer, dvd är ju bara lite mer än dubbelt så mkt (helt olika codecar, men ändå...)

//håkan

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Mmmmmysigt...blir det motogp med Arthur Ringart/tv4:a då?, fast bättre än inget rejs kanske. Bossarna på worldSBK lär gnugga händerna när Dorna tappar tittare....
Dornas avsikt är precis den omvända. Att få en stark nationell kanal med exklusivitet medför fler tittare. Se på t.ex. F1 som gjort precis så. BBC är större än Eurosport i UK.

Samma sak här antagligen, om SVT, TV4 eller Kanal 6 kan fås till att sända MotoGP kommer att generera fler tittare än Eurosport. Men det är klart, blir det Canal++, TV7 eller något annat så minskar det.

Bah, tekniska problem på siten. Går inte att skicka in formuläret. Man blir förbannad :mad:
Sporthoj.com's makt är stor. Vi sänkte alltså servern - då gick nog budskapet fram :)

Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Går ju nästan aldrig få igång nedladdningarna.
Försökte få ner WSBK igår men det funkade inte.

Bara att säga upp Boxer å lägga pengarna på motogp.com

Va, tror inte jag misslyckats någon gång... skumt. Dom godkänner inte alla klienter så prova utorrent :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
deras HQ går nog skitbra på en 42:a, har kört det på en 2.2m breder duk & projektor, funkade vad jag tycker är bra.
sen är jag väl kanske ingen "videofil" direkt heller...
det är ju trots allt en 1mbit ström som kommer, dvd är ju bara lite mer än dubbelt så mkt (helt olika codecar, men ändå...)

//håkan
Om man tycker det är OK att sitta och kisa för att kunna se numren på hojarna är High Res bra på en 42:a. :rolleyes:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Lite sent svar men bra jobbat att du mailade dem, vi håller tummarna!

/N

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ingen som vet var man kan få tag i HD-sändningar på MotoGP? Om man får vänta en dag eller två är inte hela världen. Men hört UK Euros. prata om att det filmas i HD på vissa race (bl.a Quatar och Kina) men bara visas i vanlig 576, men aldrig hittat nån sändning, nånstans måste det väl finnas GP i HD?

Haglind

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Kawasaki zx7-r
Ingen som vet var man kan få tag i HD-sändningar på MotoGP? Om man får vänta en dag eller två är inte hela världen. Men hört UK Euros. prata om att det filmas i HD på vissa race (bl.a Quatar och Kina) men bara visas i vanlig 576, men aldrig hittat nån sändning, nånstans måste det väl finnas GP i HD?

Eurosport HD funkar för mig och det är stor skillnad på bilden mot Eurosport1 så det är nog inte 576.

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
GP - sändningar....

Har mejlat både TV4Sport och Boxer och frågat om eventuella sändningar......och förklarat att jag inte kommer att fortsätta vara kund hos dem om de inte kan förse mig med sändningar av minst samma omfattning och kvalite som Eurosport har gjort....

Hoppas många fler kan tänka sig att trycka på så kanske går vägen....

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning