MotoGP Silly Season 2013.

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Det jag var ute efter var att på den här nivån duger det inte med småjusteringar om man ligger så långt efter som Ducati. Då måste det till radikala förändringar.

Det absolut bäste som kan hända, vore om Stoner bestämde sig att köra en enda säsong till...... för Ducati.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Men eftersom de blev Yamaha så kunde ducati inte lova tillräckligt mycket, eller så tror inte Rossi att de kan uppfylla det de lovat.

Precis!

Jag är rätt säker på att Valentino gav Ducce tid o att han syna dem rätt ordentligt före han bestämde sig att lämna. Visst kan Ducati storslaget lova Dovizioso support o uppdateringar till något som ligger år fram i tiden! Det ska bli intressant att se vad Doviziosos skrivna "garantier" e värda i realitet då cykel om ett år ändå är Crap!!??
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det absolut bäste som kan hända, vore om Stoner bestämde sig att köra en enda säsong till...... för Ducati.
Med Stoner i sadeln gick det stadigt utför varje år så jag är inte helt med på vad han skulle kunna göra annorlunda om han fick en säsong till? Det var ju Ducatis inkompetens som fick honom att överge skeppet.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Absolut, men att störföretag som Kawasaki och Suzuki dragit sig ur tolkar iaf jag som att Ducati har ganska gott om pengar i sin GP-satsning.

Det jag var ute efter var att på den här nivån duger det inte med småjusteringar om man ligger så långt efter som Ducati. Då måste det till radikala förändringar.

Skrev du "störföretag" med flit eller menar du storföretag? :D

Personligen tror jag Ducati har mer korkad italiensk stolthet än pengar just nu. De har ju gått ganska bra ekonomiskt det senaste åren men håvar knappast in de pengar Honda och Yamaha gör på att sälja plastmoppar i tredje världen t ex. Djävulsk skillnad i ekonomiska resurser helt enkelt.

Sen är det ju kul om Audi pumpar in pengar så det blir bättre racing. Sen vore det ju skitkul om Kawasaki och Suzuki kom tillbaka och kanske även BMW gör inträde. Men just nu tycker iaf jag Honda och Bridgestone verkar lägga allt för mycket pengar i betydande folks fickor inom motoGP...

Sagt upp mitt viasat-abonemang faktiskt. Det är förbannat trist med en serie som består av två Hondor och en Yamaha...
 

MC Doktorn

Guest

Nu får du chansen igen :banana

Vad händer med #35 kan man undra?

Dörren stängd till tech3 av
Bradley Smith rejält akterseglad i Moto2 ska åka Motogp Tech3, fel Engelsman på fel plats?
Den ojämne Rdp? 31 år gammal harvisettförut som efter 117 race lyckats med 2 pallplatser senast 2009.

Vore tråkigt om Cal blir utan konkurrenskraftig styrning 2013 tycker jag, han har definitivt visat att han har potentialen och rätt inställning.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Nu får du chansen igen :banana

Vad händer med #35 kan man undra?

Dörren stängd till tech3 av
Bradley Smith rejält akterseglad i Moto2 ska åka Motogp Tech3, fel Engelsman på fel plats?
Den ojämne Rdp? 31 år gammal harvisettförut som efter 117 race lyckats med 2 pallplatser senast 2009.

Vore tråkigt om Cal blir utan konkurrenskraftig styrning 2013 tycker jag, han har definitivt visat att han har potentialen och rätt inställning.


Utveckla gärna fel engelsman i fel team!
Vill se det som fel engelsman i rätt team!
Men sen säger du säkert: Ta det säkra före det osäkra!
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Jovisst, men vad skulle de ha krävt? Vilken typ av garantier?
Garantier för inflytande över kvaliteten och takten på utvecklingen förstås. Nu har han och Burgess istället suttit gisslan hos Ducatis ingenjörer och chefer.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2012-08-12 kl. 22.01.32.jpg
    Skärmavbild 2012-08-12 kl. 22.01.32.jpg
    61.2 KB · Visningar: 110

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Garantier för inflytande över kvaliteten och takten på utvecklingen förstås. Nu har han och Burgess istället suttit gisslan hos Ducatis ingenjörer och chefer.
Jag vill inte låta tjatig men jag förstår inte riktigt vad du menar. Menar du att Ducati inte gör allt som står i deras makt när det gäller utvecklingens kvalité och takt?

Lite svårt att be om garantier som omöjligt kan infrias.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Jag vill inte låta tjatig men jag förstår inte riktigt vad du menar. Menar du att Ducati inte gör allt som står i deras makt när det gäller utvecklingens kvalité och takt?

Lite svårt att be om garantier som omöjligt kan infrias.
Det beror på vad man lägger i betydelsen av ”allt som står i deras makt”. Det är ett subjektivt mått på en insats. Ducati har ju av andra skäl än tekniska velat undvika att ändra på motorn. Man har tagit hänsyn till faktorer som ”image” och ”tradition”. Med facit i hand hade Rossi och Burgess sett till att de hade haft garantier för att sådant inte skulle påverka takten eller kvaliteten på utvecklingen. Det är först sedan Audi har lagt sig i som Ducati har (tvingats) ändra inställning.
 

MC Doktorn

Guest
Utveckla gärna fel engelsman i fel team!
Vill se det som fel engelsman i rätt team!
Men sen säger du säkert: Ta det säkra före det osäkra!

Jag tycker det är ett felaktigt val av Tech3. En dålig rekrytering helt enkelt, Cal passar bättre.

Cal som är starkt kopplad till yamaha ligger 5a hänger med Dovi riktigt bra som har betydligt mer GP erfarenhet. Före både Rossi, Bradl, Bautista, Hayden och Spies.

Kan man begära mer av en satellit förare?

BS för tech3 i Moto2 långt efter Bradl 2011 som ligger efter Cru 2012 i Motgp.

B.Smith i Tech3 känns som ett kommersiellt val snarare än ett sportsligt.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det beror på vad man lägger i betydelsen av ”allt som står i deras makt”. Det är ett subjektivt mått på en insats. Ducati har ju av andra skäl än tekniska velat undvika att ändra på motorn. Man har tagit hänsyn till faktorer som ”image” och ”tradition”. Med facit i hand hade Rossi och Burgess sett till att de hade haft garantier för att sådant inte skulle påverka takten eller kvaliteten på utvecklingen. Det är först sedan Audi har lagt sig i som Ducati har (tvingats) ändra inställning.
Jag har lite svårt att se ett kontrakt som tex säger att Rossi och JB kunnat be om en radfyra. Det funkar inte riktigt så.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag tycker det är ett felaktigt val av Tech3. En dålig rekrytering helt enkelt, Cal passar bättre.

Cal som är starkt kopplad till yamaha ligger 5a hänger med Dovi riktigt bra som har betydligt mer GP erfarenhet. Före både Rossi, Bradl, Bautista, Hayden och Spies.

Kan man begära mer av en satellit förare?

BS för tech3 i Moto2 långt efter Bradl 2011 som ligger efter Cru 2012 i Motgp.

B.Smith i Tech3 känns som ett kommersiellt val snarare än ett sportsligt.



Då blir det inte fel engelsman i fel team, utan fel engelsman i rätt team.
Precis som folk säger när de blir oprovocerat nedslagna på stan eller blivit vådaskjutna av nån galning som bara skjuter vilt omkring sig, jag var på fel plats vid fel tidpunkt.
Nä de var på fel plats vid rätt tidpunkt.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Jag har lite svårt att se ett kontrakt som tex säger att Rossi och JB kunnat be om en radfyra. Det funkar inte riktigt så.
Tror du verkligen att du vet hur ”det funkar” när två parter i MotoGP ska ingå avtal med varandra och den ene är Valentino Rossi? Vad som är avtalsbart och vad som inte är det?
 

MC Doktorn

Guest
Då blir det inte fel engelsman i fel team, utan fel engelsman i rätt team.
Precis som folk säger när de blir oprovocerat nedslagna på stan eller blivit vådaskjutna av nån galning som bara skjuter vilt omkring sig, jag var på fel plats vid fel tidpunkt.
Nä de var på fel plats vid rätt tidpunkt.

Ok han var på fel plats vid fel tidpunkt.

Men om person A rekryteras till ett arbete fast person B egentligen gör jobbet bättre.

Tex person A är elektriker men får anställning som snickare men person B är snickare och får inte jobbet.

Vilket är då rätt.

a)Fel man på fel plats.
b)Rätt man på fel plats.
c)Fel man på rätt plats.
d)Rätt man på rätt plats.

Svar a) b) c) eller d)?

Rätt svar ger livstids immunitet mot banning...:crash
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Ok han var på fel plats vid fel tidpunkt.

Men om person A rekryteras till ett arbete fast person B egentligen gör jobbet bättre.

Tex person A är elektriker men får anställning som snickare men person B är snickare och får inte jobbet.

Vilket är då rätt.

a)Fel man på fel plats.
b)Rätt man på fel plats.
c)Fel man på rätt plats.
d)Rätt man på rätt plats.

Svar a) b) c) eller d)?

Rätt svar ger livstids immunitet mot banning...:crash


Nä han var inte på fel plats vid fel tidpunkt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tror du verkligen att du vet hur ”det funkar” när två parter i MotoGP ska ingå avtal med varandra och den ene är Valentino Rossi? Vad som är avtalsbart och vad som inte är det?

Ungefär lika mycket som du vet vilka garantier Rossi fick av Ducati när han signade sitt kontrakt.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top