MotoGP Silly Season 2013.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
hoppas det blir som Sand3m säger och Rdp till tech3!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Håller inte riktigt med.
Endast en av många toppförare har presterat på den, och även han hade problem med den.
Att Hayden råkat köra ett snabbt varv säger inte mkt heller när man sedan ser vilket racepace den klarar.
Rossi endast en sekund efter per varv som bäst, det är en evighet på deras nivå.
Duccen behöver inte finslipas, den behöver stora förändringar. Det har ju tom ducati själva lyckats inse.

Samma här håller inte med dig.
Ducatin har aldrig varit bättre än nu enligt Hayden! Vilket verkar stämma Haydens prestationer!

Jag kan ju ha fel men Rossi kommer inte vinna en enda tävling nästa säsong om det inte regnar vill säga!
Vet att alla Rossitokiga (jag själv har också varit lite av ett Rossifan) vet att han inte är slut, och det är han inte heller men tyvärr så finns inte det där sista jävlar anammat längre, som gjorde att han kunde vinna omöjliga race!
Typ Laguna som han aldrig hade vunnit om han inte hade chansat som han gjorde, och där körde Stoner Ducati, han vann mästerskapet på den! dålig cykel, Not!!!

Ska bli mycket intressant att följa nästa säsong!

Fruktansvärt synd för mästerskapet att förlora den roligaste föraren, som verkligen har gett Lollipop en match!!!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ducatin har aldrig varit bättre än nu enligt Hayden! Vilket verkar stämma Haydens prestationer!
Fast det där om att Ducatin skulle vara bättre än någonsin var det väl Stoner som sa att Hayden sagt?

BTW:
Läste en lång Q&A med Hayden nyss och Ducati kör med samma chassi som de gjort hela säsongen. Honda har testat ett par olika chassin OCH en helt ny hoj under samma period. Något är allvarligt fel hos Ducati.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Läste en lång Q&A med Hayden nyss och Ducati kör med samma chassi som de gjort hela säsongen. Honda har testat ett par olika chassin OCH en helt ny hoj under samma period. Något är allvarligt fel hos Ducati.

Är ju lite skillnad på Ducatis och Hondas ekonomiska resurser också. :)

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Ja smaken e som baken :arsele -delad. :)

Men att luta sig tillbaka på en enda förare som gjort väldigt bra ifrån sig förstår jag inte.
Som ja nämnt i något annat sammanhang, just de faktum att endast 1 förare klarat av att köra kontinuerligt snabbt på Ducatin säger tillräckligt, det är inget bra paket de har.
Och även om Hayden skulle sagt att den är bättre än någonsin, så är en snittid till vinnaren på ca 20-25 sek, för mig, inte något att hylla.
Jag hoppas dock givetvis att de händer något till 2013 med hojen, för att hoppas på en till Stoner känns långsökt, då får de bränna av många toppförare innan de blir några nya vinster i röda färger.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
När infördes regeln som innebar att bridgestone inte längre gjorde däck till varje individ utan en bunt med däck som alla fick välja mellan?

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
z900 -21

Jag kan ju ha fel men Rossi kommer inte vinna en enda tävling nästa säsong om det inte regnar vill säga!
Vet att alla Rossitokiga (jag själv har också varit lite av ett Rossifan) vet att han inte är slut, och det är han inte heller men tyvärr så finns inte det där sista jävlar anammat längre, som gjorde att han kunde vinna omöjliga race!
Typ Laguna som han aldrig hade vunnit om han inte hade chansat som han gjorde, och där körde Stoner Ducati, han vann mästerskapet på den! dålig cykel, Not!!!

Ska bli mycket intressant att följa nästa säsong!

Ducatin kanske är den bästa cyklen i fältet, men så länge ingen kan prestera på den är det ju skit samma.
trött på allt tjat om stoner, ingen vet vad han hade presterat på gp12:an idag..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ok, men när kom regeln att det bara får,användas x-antal däck per person och race?
2009, hela tanken med enhetsdäck var att diskussionerna om fördelar och favorisering skulle försvinna. Begränsningarna i antal kom för att det skulle vara rimligt för Bridgestone att kunna leverera däck.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
2009, hela tanken med enhetsdäck var att diskussionerna om fördelar och favorisering skulle försvinna. Begränsningarna i antal kom för att det skulle vara rimligt för Bridgestone att kunna leverera däck.

Det jag fiskar lite efter är att förr byggda däcktillverkarna däcken efter vad teamen ville ha. Det gjorde då att det var enklare att justera in hojen, då man egentligen fick ett däck som passade hojen snarare än att justera hojen mot däcket.

Så jag tycker att dt ska bli intressant att se Rossi på en annan hoj och se om han upplever samma sak där.

Samt då en annan förare, Dovi?, på duccen och få höra vad han tycker om framänden på den hojen.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Jo, din prognos ser ut besannas.

”...Dovizioso demanded guarantees of support and development from Audi before putting pen to paper.”

”The deal appears to signal that Ducati has accepted that they need to focus their development on building a bike to suit a traditional Grand Prix style, as displayed by the Italian. It is perhaps a signal to Ducati's new owners Audi that they understand the magnitude of the problem, and that the loss of Valentino Rossi is being taken very seriously indeed.”

www.motomatters.com

Synd att Rossi/Burgess inte var lika förutseende.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Är ju lite skillnad på Ducatis och Hondas ekonomiska resurser också. :)
Absolut, men att störföretag som Kawasaki och Suzuki dragit sig ur tolkar iaf jag som att Ducati har ganska gott om pengar i sin GP-satsning.

Det jag var ute efter var att på den här nivån duger det inte med småjusteringar om man ligger så långt efter som Ducati. Då måste det till radikala förändringar.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
På vilket sätt kunde de ha varit mer förutseende menar du?

Genom att kräva garantier, förstås. Men jag tror att Rossi och Burgess faktiskt trodde att det inte var nåt fel på Ducatin. Oj, vad dom bedrog sig. It's shit, there's no way around it.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Genom att kräva garantier, förstås. Men jag tror att Rossi och Burgess faktiskt trodde att det inte var nåt fel på Ducatin. Oj, vad dom bedrog sig. It's shit, there's no way around it.

Du tror inte att de förhandlat om just detta inför 2013?
De e ju de enda Rossi pratat om i silly season frågor; att han vill få svar från ducati o Audi va de har för planer för hojen och hur snabbt de kommer kunna göra uppdateringar.
Men eftersom de blev Yamaha så kunde ducati inte lova tillräckligt mycket, eller så tror inte Rossi att de kan uppfylla det de lovat.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
"Ducati has accepted that they need to focus their development on building a bike to suit a traditional Grand Prix style"

Big thank you captain obvious..

:hihi

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende