MotoGP Silly Season 2013.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Fast jag tycker det ska bli väldigt intressant med Ducati och kanske mest deras Junior Team som ersätter Pramac och Cardion hojarna nu.
Dels kommer hojarna ligga betydligt närmare fabrikshojarna och inte som nu att de har gammalt skrap från hyllorna men också att det snackas om att de tar upp Scott Redding och Andra Iannone som förare.
Kan de vända skutan lite och hojen blir mer konkurrenskraftig har vi plötsligt en bättre serie.
Klart det är roligt med nyanser för konnesören, men för sporten tror jag det är viktigt att Lorenzo&Yamaha har en utmaning.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Samma snack varje år. "Ååå nästa år kommer bli så grymt!". Lorenzo och Rossi har faktiskt redan varit i samma team. Även då var det ingen bra racing. :( Ni behöver inte länka till Catalunya 2009. 2 sista varven var bra. Resten var ett sömnpiller. :5sure

\Masonit
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Iannone har länge varit en personlig favorit och han har ju testat Ducati tidigare (2011?). Ducati Junior blir jättekul. Ducati Pensionär blir jättedåligt gissar jag.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Samma snack varje år. "Ååå nästa år kommer bli så grymt!". Lorenzo och Rossi har faktiskt redan varit i samma team. Även då var det ingen bra racing. :( Ni behöver inte länka till Catalunya 2009. 2 sista varven var bra. Resten var ett sömnpiller. :5sure

\Masonit
Racet på Barcelona där de byter plats med varandra ett par ggr de sista fem varven och inte avgörs förrän i sista böjen måste vara ett av de bästa de senaste tio åren?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Någon som vet om det är klart med Redding och Ianonne i junior-team? :va
Gillar båda hårt så det vore kanon om det blir så! :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Någon som vet om det är klart med Redding och Ianonne i junior-team? :va
Gillar båda hårt så det vore kanon om det blir så! :tummenupp

Inte klart.
Scott Redding ‏@Reddingpower
Itching to sit my little ass on a 1000cc motogp bike !! I need that buzz , hopefully we can get something sorted for 2013
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
hur blir det med CRT?, ska alla hojar bli CRT eller ska dom fortsätta som vanligt att köra med motogp?, för övrigt hade jag velat sett Rossi kliva över till wsbk, det hade varit skit kul att kolla på!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Nu snurrar tankarna...
Med Stoner på Ducatin gick det bra, med Rossi hade de åtminstone Rossi men nu?
Hayden ensam lär väl inte vara tillräcklig marknadsföring och oavsett problemen har Rossi ändå varit snabbaste Ducati så att hitta någon med matchande förmågor kan nog bli svårt?

Så: hur låter bland Ducatis konstruktörer nu?
"Shitshit, double shit. Vi måste bygga en vinnarmaskin på sju månader, Audi - skulle vi kunna få lite hjälp här"?
eller "Skit i det, vi kör på"?
eller "Skit i det, vi drar oss ur"?
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Nu snurrar tankarna...
Med Stoner på Ducatin gick det bra, med Rossi hade de åtminstone Rossi men nu?
Hayden ensam lär väl inte vara tillräcklig marknadsföring och oavsett problemen har Rossi ändå varit snabbaste Ducati så att hitta någon med matchande förmågor kan nog bli svårt?

Så: hur låter bland Ducatis konstruktörer nu?


"Shitshit, double shit. Vi m åste bygga en vinnarmaskin på sju månader, Audi - skulle vi kunna få lite hjälp här"?
eller "Skit i det, vi kör på"?
eller "Skit i det, vi drar oss ur"?

Jag funderar också på detta med Ducati.
Både Stoner och nu Rossi lämnar Ducati för att dom i huvudsak inte utvecklar hojen enl önskemål. Sen att dom verkar ta minst dubbla tiden att få fram nya delargjordenog att bägaren rann över även för Rossi.
Vad man läst sig till så verkar ju ett stortproblem för Ducatin vara att dom inte lyckas belasta fronten tillräckligt för att få temp i framdäcket.

En teori som det skrivits spaltmeter om är ju att dom måste överge L-konfigurationen på motorn. Alltså kanske enda traditionen som finns kvar nu när Panigalen inte har rörram längre.
Dom verkar inte så pigga på detta men allvarligt talat, när hojfan visat sig såpass svårkörd att det bara är geniet Stoner som lyckats på den så undrar jag om det inte är dags att överge traditionerna och börja om med ett tomt papper?
Kanske en V4 med 65 till 75 graders cylindervinkel hade varit nått att bygga ett chassi runt?
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top