MotoGP Silly Season 2013.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
It is with great pleasure that Yamaha Motor Co., Ltd confirms the signing of ValentinoYamaha Factory Racing Press Statement

It is with great pleasure that Yamaha Motor Co., Ltd confirms the signing of Valentino Rossi to ride for the Yamaha Factory Racing MotoGP Team for 2013 and 2014.

Valentino Rossi first joined Yamaha in 2004 and achieved four MotoGP World Champion titles with the Yamaha YZR-M1 in 2004 and 2005 and again in 2008 and 2009. He won 46 Grand Prix races with Yamaha over a 7 year period before leaving at the end of the 2010 MotoGP season.

Rossi, who is presently 8th in the Championship standings, will partner Jorge Lorenzo who currently leads the 2012 MotoGP World Championship by 23 points, having taken five victories from the first ten completed races of the 18 race series.

Lin Jarvis - Managing Director, Yamaha Motor Racing
“This announcement is once again excellent news for Yamaha. In June we were able to sign Jorge Lorenzo for the 2013-14 campaign and now we are able to confirm Valentino Rossi for the next two years. In doing so we have been able to put together the strongest possible team to challenge for victories and to promote the Yamaha brand.

We have run this ‘super team’ together in 2008, 2009 and 2010 and during that time we achieved the ‘triple crown’ titles with Rider, Manufacturer and Team World Championship victories for three consecutive years.

The target for the future is obvious and we will do our utmost to achieve our goals.

I have no doubt that with the experience, knowledge, skills and speed of these two great champion riders we will be able to challenge for many race wins and for the 2013 and 2014 World Championship titles.

The signing of Valentino completes our future planning for the Yamaha Factory Racing MotoGP Team. Now that this is done we will put our 100% efforts into completing the job at hand and to supporting Ben Spies and Jorge Lorenzo in their search for race victories and for Jorge’s 2012 World Championship title challenge.” Rossi to ride for the Yamaha Factory Racing MotoGP Team for 2013 and 2014.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nej, men vad du skrev var ju att amerikaner har glidit in i GP på räkmackor. Det höll jag inte med om.

Trodde du kunde tolka text och se att det var en tillskruvad formulering för formens skull men jag förtydligar.

Sedan Kenny Roberts intåg i GP cirkusen vill jag påstå att amerikanska förare aldrig har varit förfördelade på grund av sin nationalitet. Dels fanns en tid när framgångar i AMA_SBK innebar att man kunde köra GP-racing men även att de är och var intressanta för marknadsmässigt/politiskt för den stora amerikanska marknaden. Det kortvariga gnället om att nationalitet ger styrningar från dem är löjligt.
Det var en "svacka" efter mitten av 90-talet och framåt men det berodde mest på att USA inte fick fram några bra förare.

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
ÄNTLIGEN!!! (som Gert Fylking skulle ha sagt...) :)

Då får vi se om det var "Skit bakom spakarna..." eller om det helt enkelt var Ducati'n som inte passade Vale, så förhoppningsvis får diskussionen om han är "sopslut" eller inte ett slut.

Jag sticker ut hakan & sätter en 500:- på att han kommer ta 5 eller fler segrar nästa säsong!! :tummenupp
(detta vadslagningserbjudande gäller endast 1 gång mot en(1) annan medlem på detta forum som vill vinna eller förlora en 500:- & den som är sugen & först hör av sig till mig är den som får chansen att ta mina stålar...).

Fan nu längtar jag redan till nästa säsong...

/Sladdfantomen

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
ÄNTLIGEN!!! (som Gert Fylking skulle ha sagt...) :)

Då får vi se om det var "Skit bakom spakarna..." eller om det helt enkelt var Ducati'n som inte passade Vale, så förhoppningsvis får diskussionen om han är "sopslut" eller inte ett slut.

Jag sticker ut hakan & sätter en 500:- på att han kommer ta 5 eller fler segrar nästa säsong!! :tummenupp
(detta vadslagningserbjudande gäller endast 1 gång mot en(1) annan medlem på detta forum som vill vinna eller förlora en 500:- & den som är sugen & först hör av sig till mig är den som får chansen att ta mina stålar...).

Fan nu längtar jag redan till nästa säsong...

/Sladdfantomen

Jag sätter emot! :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Spänning igen med tanke på att man förlorar Stoner. Hoppas fler kommer in som kan kämpa om pallplatserna. Det behövs så det inte bara är samma lilla grupp som kör i toppen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fii faan va kul! :Bugar
Tror det kan bli några grymma fajter mellan Peddo, Marc, Vale och Jorge! :)

Nu är "the missing piece" på plats.
Nu borde nog resten av bitarna att falla in ganska snart. :tummenupp

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Bra "gissat" av motomatters..
"First, Ducati will issue a release thanking Valentino Rossi for his time with the factory, and shortly after - minutes, rather than hours, - Yamaha will issue a press release welcoming Rossi back to the fold."

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Får Crutchlow Rossis plats i ducati nu eller vad tror ni?
Verkar inte så..
"The biggest question is who will be brave enough to take on Rossi's seat at the factory Ducati team.The two names being bandied about are Cal Crutchlow and Andrea Dovizioso, but it appears that it is Dovizioso that Ducati have elected to take the place of Rossi. Sources close to the negotiations have told MotoMatters.com that Dovizioso has already signed the contract, despite the Italian previously having been wary of the Italian factory."

Cal blir nog kvar i tech3 tror jag...

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Ok,

Och var läste du det?

Vet inte vart Gustav läste de, men ja hittade de på motomatters:
There is still one fly in the ointment for the Rossi-to-Yamaha story: Though Rossi will be taking a massive pay cut to return to Yamaha, and leaving most of his entourage behind (only his 'Australian' crew are expected to follow him, the group consisting of Jeremy Burgess, Alex Briggs, Bernard Ansiau, Brent Stephens and Matteo Flamigni) the factory is still without a title sponsor for the second year running. Rossi is expected to bring a sponsor with him, and though the appeal of the Italian is undiminished - his name is far, far bigger than the sport, a risk to the future of the series itself once he retires - the pen has not yet been put to paper.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC