Menade så fort de vann ett AMA-race.Fick de en GP-styrning om de vann ett GP-race? Ja, men det var väl inte så konstigt i så fall och så är det väl (med all rätt) fortfarande?
Menade så fort de vann ett AMA-race.Fick de en GP-styrning om de vann ett GP-race? Ja, men det var väl inte så konstigt i så fall och så är det väl (med all rätt) fortfarande?
Inte?Spies ifrågasättande kan vara befogat, men tjatet om att de har o göra med vilket pass man har tror ja inte platsar in i just det här sammanhanget.
Tänker du på Mladin, Chandler, Russell, Kocinski?Menade så fort de vann ett AMA-race.
Tänker du på Mladin, Chandler, Russell, Kocinski?
Stoner då? (ok, back in the days var det 125 och inte Moto3.En Moto3-förare utan spanskt pass hade knappast blivit Pedrosas teamkompis i MotoGP.
Vad menar du? Stoner kom inte precis direkt från 250 när han blev Pedrosas teamkompis.Stoner då?
Ja och gjorde dessutom riktigt bra ifrån sig med tanke på konkurrensen och hans egen erfarenhet. Så jag håller nog inte med Gustav om att många amerikaner har kommit till GP på knappa meriter. Den ende jag kommer att tänka på är Kurtis Roberts, men han fick ju knappast någon drömhoj att köra...Scott Russell hade förvisso skrapat ihop ett VM-guld i B-serien redan.
De kanske de inte gjort, men ja tror dorna lika gärna kunnat gjort regeländringen för en tysk förare om denne hade samma resultat som marques och hade stora tyska sponsorer i ryggen. De e inte passet som styr, de e resultat i kombination med pengar.Inte?
Men inte hade den spanska jättebanken Catalunya Caixa eller det spanska oljebolaget Repsol backat upp en tysk eller dansk förare – oavsett hur snabb han var?
En Moto3-förare utan spanskt pass hade knappast blivit Pedrosas teamkompis i MotoGP.
Ingen moto3 förare kommer bli pedrosas teamkompis även om denne har spanskt vip pass, får nog visa resultat i moto2 eller annan serie förstInte?
En Moto3-förare utan spanskt pass hade knappast blivit Pedrosas teamkompis i MotoGP.
Nytt bränsle idag från "Gazzettan"!!
"Enligt "La Gazzetta dello Sport:" tidigarelades till i morgon fredag kl 9:00 tillkännagivandet om återlämnande av Valentino Rossi på Yamaha"
översatt enligt google!!
Jag tror definitivt att sambandet Stoners avhopp och Marques framgångar har ett samband med avskaffandet av rookieregeln. Men jag tror också att det var lättare att göra detta pga var Marques står, att han är en otrolig talang, varit i gp cirkusen ett tag, och har ett stort team med samma huvudsponsor (som S&S3M skriver) och inte pga av vilken nationalitet det står i passet.
Alltså kort, jag tror regeln delvis togs bort för att Marques är grymt bra och Honda saknar en toppförare, inte för att Marques är spanjor och att man ville ha en till spanjor i repsolteamet.
Spies ifrågasättande kan vara befogat, men tjatet om att de har o göra med vilket pass man har tror ja inte platsar in i just det här sammanhanget.
OM den hetaste föraren i Moto2 inte hade varit Marquez utan haft ett annat pass tror jag nog att HRC övervägt att signa den föraren. Även om Repsol är sponsor så är det HRC som bestämmer och av det som finns på marknaden är Marquez den med störst potential att vinna titlar åt HRC i framtiden. Pedrosa var ju inte HRCs förstaval heller. De ville ha kvar Stoner och frågade sedan Lorenzo som tackade nej. Knappast så att Repsol har utövat påtryckningar på HRC som fått dem att signa Pedrosa och Marquez. Det är de bästa förarna de kunde få till de kommande två åren.En Moto3-förare utan spanskt pass hade knappast blivit Pedrosas teamkompis i MotoGP.
Jag menade inte att det var på knappameriter. Jag menar att det inte är en nackdel att vara jänkare i GP. Se bara hur starka styrningar Hayden och Spies har fått och hur länge Edwards hängt kvar. Det gnället är löjligt från deras sida.Ja och gjorde dessutom riktigt bra ifrån sig med tanke på konkurrensen och hans egen erfarenhet. Så jag håller nog inte med Gustav om att många amerikaner har kommit till GP på knappa meriter. Den ende jag kommer att tänka på är Kurtis Roberts, men han fick ju knappast någon drömhoj att köra...
Har inte följt Moto2 men visst är det så att Bradley Smith kommer köra Yamaha Tech3 nästa år? Vad jag kan se ligger han inte så bra till i Moto2 tabellen. Vet någon historien om hans kontrakt och varför han blev lovad en plats i MotoGP?
Absolut! Smith har curlats fram av Dorna mfl sedan starten i GP pga sin nationalitet för att säkra en engelsman i MotoGP-klassen.Brittiskt pass
Sidospår men ja tror biaggi i melandri skulle lyckas bättre än en del i motogp, är de pga deras ålder som de inte är aktuella i ngt team?
Vore nästan pinsamt om man skulle plocka in förare på 40+(Biaggi)i Motogp.Lite bättre återväxt än så borde det väl vara?Sidospår men ja tror biaggi i melandri skulle lyckas bättre än en del i motogp, är de pga deras ålder som de inte är aktuella i ngt team?
MotoböGP ?Sidospår men ja tror biaggi i melandri skulle lyckas bättre än en del i motogp, är de pga deras ålder som de inte är aktuella i ngt team?
Haha, ja jävlar ja! Biaggi på bönepallen stockar Melandri som i sin tur får dubblad talang. Två knän är väl stabilare än ett i backen med antar jag
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |