MotoGP Silly Season 2013.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det där om att JB och Rossi skulle fixa Ducatin på 80 sekunder verkar vara en snedvriden tolkning av Rossi-hatare.

Dennis Noyes:
How many times does it have to be explained that Burgess never said he could fix the Ducati in 80 seconds...he said that, seeing some of the satellite bikes, he reckoned that he and Vale could sort them out in 80 secs...he was not talking about the factory bikes. Never said it.

Men det spelar antagligen ingen roll för Rossi-hatarna :hihi
Jaaaa, såååå var det ja. :lol

Kan du förklara de där för en kvällstrött som inte riktigt förstår va du menar?
Det är ganska skönt att slippa medgångssupportrarna som alltid "tippar" Rossi som etta oavsett trender, bana eller andra fakta.

Eller när Rossi tog stryk när han var som bäst, och vi fick förklarat för oss att han kunde ha vunnit om han bara haft lust. :3freak

Han har väl inget att bevisa mer? Han har vunnit På duccen och bara det ska man ha 2 guld extra för. Att kalla han fegis för han väljer annat i sitt liv är väl att snacka gojja.

Älskar VR men det cs säger om rossi är ju rakt och ärligt.
:fakta

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Han har en underlig typ av personlighet...

Tragiskt...

kunde ha blivit ihågkommen för sin körning och inte sitt gnällande på allt och alla.
Fundera över vad nyhetsrapporteringen om Stoner brukar handla om.

1. Att han är en underlig typ som gnäller på allt och alla.

eller

2. Att han är en förare som imponerar stort med sin förmåga, är MotoGP-mästare och hjälte i sitt hemland.

Fundera sedan över vad det är som är tragiskt och för vem.

:fakta

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
...han fick oförtjänt mycket kritik. Jag tror det är det sistnämnda som grämer Casey något så otroligt.
Men Stoner ska inte prata med journalister om det, för det är...dumt?

Och denne regerande 26-årige dubbla MotoGP-mästare och nyblivna pappa som har bestämt sig för att avsluta sin karriär är en ”feg”, ”bitterfitta” som har ”svansen mellan benen”?

Utan jävligt mycket kompletterande argumentation framstår ditt tyckande om Stoner som rena galenskapen.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Så du menar att Noyes hittar på för att "skydda" Burgees?
Vad finns det att diskutera?

”I don’t anticipate any major dramas. I can watch some of these lesser riders on the Ducatis and you can see that the bikes are, in my opinion, unsuitably set for what they want to try and do with them. I’m not saying anybody’s doing a bad job. I see these things wobbling around. When I think, clearly, if we had that issue with Valentino it’d be fixed in 80 seconds...”

http://www.sportrider.com/news/146_...s_move_to_ducati_motogp_with_rossi/index.html

MC Doktorn

Guest
Om du tar dig tiden att läsa inläggen efter mitt (med länken till intervjun) så ser du att det är fler än jag som tycker att Stoner verkar bitter. Ändå ska du "hoppa på" mig eftersom jag tydligen är en tånagel i ditt öga.

Är det någon som förstör tråden så är det du :fakta

Det är detta som är problemet att du drar igång icke relevanta diskussioner och debatter som förstör atmosfären här inne.

Utlåtande som Den största Bitter Fittan som kört en GP hoj, slutar med svansen mellan benen, Rossi hatare.
Högst personliga och osakliga värderingar i syfte att provocera och förstöra stämningen här inne som du ofta är inblandad i.

Vad har detta med Silly Season att göra egentligen?

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
såja, ytterligare en tråd förstörd i roadracing forumet. Skall vi starta en ny "ren" Silly season 2013 tråd?

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Det är ganska skönt att slippa medgångssupportrarna som alltid "tippar" Rossi som etta oavsett trender, bana eller andra fakta.
Jag kanske missat ngt, men när han var bland de bästa, så är de väl inte konstigt att man tippar att han vinner?
Och nu när han är bland de sämsta, så är det väl ingen som tippar att han vinner? (med undantag för ngn ironisk tipp)
Förstår inte att du slipper några "rossifuckon" oavsett om de går bra eller dåligt för VR.

Jag själv får väl räkna mig till din s k fuckogrupp, men du kommer aldrig slippa mig oavsett hur de går för Rossi, även om han skulle vara sist på Yamahan och efter CRT hojarna så kommer jag fortfarande hävda att han är störst bäst och vackrast, (hmm okej kanske inte vackrast) pga tidigare meriter... :tummenupp

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
såja, ytterligare en tråd förstörd i roadracing forumet. Skall vi starta en ny "ren" Silly season 2013 tråd?
Nejdå...:) tråden är full med silly season diskussioner. De e bara några diksussioner som spårar lite djupt pga meningskiljaktigheter, de kommer alltid finnas.
ALLA måste respektera att vi tycker olika om våra respektive favoriter, och man måste få ifrågasätta varann UTAN att vi sen ska göra personliga påhopp.
Om X säger att Rossi är en sopa, så får jag försöka hävda motsatsen och kalla stoner för Y om ja vill, men jag behöver inte hävda att X är förståndshandikappad eller förstör diskussionen bara för att han eller kanske hon inte tycker som mig.
Vi sitter bakom datorer och telefoner och argumenterar, ta inte allt på blodigt allvar är ett tips från mig.. förutom att Rossi är bäst såklart, de e blodigt allvar :hihi

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Rossi är slut och återkomsten till Yamaha blir en katastrof!

Har ni tänkt på att vi inte diskuterat cirkusen kring CRT det minsta? Underligt, är det för att det är så fruktansvärt intressant? :) Var hamnar Bautista? Tar RdP Dovis styrning hos Tech3? Hamnar stackars Bautista på en sunkig andraklassens-hoj då?

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Det är "tur" att det är dags för INDIANAPOLIS nu till helgen......så att den här tråden självdör av utmattning!

Från inlägg nr:601 har 0.078% handlat om Silly Season och resten om olika åsikter om "vem sa vad när", " Du påstod..." "Du tycker..." mellan ett "fåtal" personer.

Jag är en som i alla fall inte uppskattar den typen av utveckling av ämnet.

Finns det nått mer av VÄRDE att avhandla i den här tråden....?

/KentW

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Rossi är slut och återkomsten till Yamaha blir en katastrof!
Haha! - näääää de e han inte, slutar 3:a i totalen nästa år efter lorre o peddo.
Har ni tänkt på att vi inte diskuterat cirkusen kring CRT det minsta? Underligt, är det för att det är så fruktansvärt intressant? :) Var hamnar Bautista? Tar RdP Dovis styrning hos Tech3? Hamnar stackars Bautista på en sunkig andraklassens-hoj då?
De som diskuteras när de gäller CRT är att de borde ta bort skiten, eller göra radikala förändringar som låter dom komma längre upp i resultatlistan.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vad finns det att diskutera?
Att Burgess avsåg satellit-duccarna. Var det verkligen så svårt att förstå?

Om du läser hela artikeln så ser du att han nämner Casey och Hayden i stycket ovan det du citerar och det är tydligt att det inte är fabrikshojarna han talar om. Sen att han hade väldigt fel angående vad de skulle kunna prestera med Ducatin är en annan femma.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det är "tur" att det är dags för INDIANAPOLIS nu till helgen......så att den här tråden självdör av utmattning! Jag är en som i alla fall inte uppskattar den typen av utveckling av ämnet.
Ingen tvingar någon annan att läsa den här tråden. Vad har du själv bidragit med?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Att Burgess avsåg satellit-duccarna. Var det verkligen så svårt att förstå?

Om du läser hela artikeln så ser du att han nämner Casey och Hayden i stycket ovan det du citerar och det är tydligt att det inte är fabrikshojarna han talar om. Sen att han hade väldigt fel angående vad de skulle kunna prestera med Ducatin är en annan femma.
Ja, för det är ju en oootrooooolig skillnad mellan fabrikarna och satellitcyklarna.

Gubben gjorde sig till åtlöje, och har, med rätta, fått äta upp det (Stoner uttryckte ju det hela galant, för övrigt).

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Så här fungerar det för mig:

- När jag loggar in på SH så ser jag de senaste trådarna på första sidan, och när en av dessa innehåller ett ämne som intresserar mig så öppnar jag den för att läsa "senaste nytt" och då "förväntar" jag mig att den handlar om det som trådskaparen menat i förhållande till "Trådnamnet".

Det hedrar dig dock att du inser att du är en av deltagarna i "jobbet" att få tex. den här tråden att handla om helt andra saker som bara du och några till kan ha de minsta intresse av att "debattera", ocg det gör ni inte bara den här tråden.

Mitt bidrag..?
Är det ett krav för att få "tycka till" om debattnivån...?
På vilket sätt skulle ett "seriöst" inlägg från mig förändra "eran" debatt..?
Inlägg #392 "bidrog" jag med ett inlägg som faktiskt fick en del respons, och detta handlade om "Silly Season"
Inlägg #658 gjorde jag en hänvisning till Racingforumets Regler, men den "passningen" gick inte hem.
Inlägg #692 skrev jag om "hur" jag upplevde att denna tråd borde hanteras, och du tog till dig.

Att skriva ett inlägg i "er interna" debatt intresserar inte mig det minsta, varför inte avhandla det "privat" istället..?

"Ni" tillför med ert "intresse" för sporten en massa intressant till debatterna, men väx upp och ta till er av kritiken som ni får från många här på forumet, så blir era inlägg både intressantare och trådarna roligare för alla, även för er.

Och läs Forumreglerna varje gång ni loggar in och "tänk till" innan ni trycker på "enter", det kommer att ge er fler "gilla" omdömmen.

/KentW

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen tvingar någon annan att läsa den här tråden. Vad har du själv bidragit med?

Självklart är det jag som bestämmer vilka trådar jag läser, men varje gång jag följer en tråd som jag är intresserad av så vill jag naturligtvis läsa om sånt som "tillhör" ämnet, allt annat är bara slöseri med tid.

Jag bidrar med sånt jag "kan" och har "insikt" i och följer därmed Forumreglerna.
"End of story".

/KentW

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ja, för det är ju en oootrooooolig skillnad mellan fabrikarna och satellitcyklarna.

Låter som en krystad efterhandskonstruktion att det inte gällde fabrikarna, hur får man det till det från hans uttalande? Men om det nu var så så är det ju ännu konstigare, att man fixar en satellithoj på 80 sekunder men en hoj med fabrikens fulla stöd, den är svår att fixa den.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Låter som en krystad efterhandskonstruktion att det inte gällde fabrikarna, hur får man det till det från hans uttalande? Men om det nu var så så är det ju ännu konstigare, att man fixar en satellithoj på 80 sekunder men en hoj med fabrikens fulla stöd, den är svår att fixa den.
Ja har inte själv hört va han sa i detalj, men enligt tidigare citat från sportrider så skulle man kunna tolka de som att han inte behöver mena duccen överhuvudtaget..
"When I think, clearly, if we had that issue with Valentino it’d be fixed in 80 seconds...”
- Han prata om sattelitduccarna, och att de hade problem, men om de hade samma problem me Valentino hade de löst de, fast han kan syftat på om de haft samma problem på yamahan, så hade de löst de.

Aja, skitsamma... JB & Rossi misslyckades på Duccen, om de beror på enbart dom själva, eller att Ducati inte lyckas göra de förändringar de bett om står skrivet i stjärnorna... de får helt rätt äta upp den kritik de gett stoner oavsett.

Snart e stoner borta, Rossi sitter på nygammal cykel och vi får svar på om han är sopslut eller inte.
Hoppas Ducati får till de nästa år och att Dovi o Hayden får va me i toppen, önskar lite tightare topp 5-6 istället för bara 3 ensamma återkommande pallplacerings kandidater.

Kvar i silly season (om vi anser att dovi e klar)är väl crutchlow, bastuta, iannone, redding, edwards?, barbera.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC